תמר פניגשטיין ז"ל

שנה למותה הטראגי של תמר פניגשטיין: "לראות את העשייה סביב זכרה מרגש בצורה מטורפת"

תמר פניגשטיין ז"ל נהרגה לפני כשנה בירושלים. מאז נעשו עשרות פרויקטים של נתינה לזכרה. האב משה מספר על ילדה מדהימה שבכל בוקר הייתה מביאה ספל קפה למעביר הכבישים ואומר: "אנשים רוצים להמשיך ללכת בדרכה"

פורסם בתאריך: 28.12.20 12:46

שנה עברה מאז מותה הטראגי של תמר פניגשטיין ז"ל מפתח תקוה. תמר נהרגה ב-4.12.2019, כאשר נמחצה על ידי הרכבת הקלה בירושלים. היא למדה באולפנית ישורון, עשתה שירות לאומי בבית החולים שערי צדק. מאז מותה היא מונצחת בדרכים רבות. .
"זה היה יום שלישי ו' כסלו תש"פ, השעה 03:15. דפיקות בדלת ואנו שואלים מי שם בשעה כזו?", מתאר בכאב אביה משה. "מעבר לדלת התשובה הייתה – 'תמר הבת שלכם נהרגה בתאונת הרכבת בירושלים. היא הייתה רק בת 19 ועלתה בסערה לגנזי מרומים. מאז אותו לילה שום דבר כבר לא אותו דבר. מאז אותה דקה אנו רק מקבלים ד"ש יומי מתמר, אבל לא מקבלים ממנה טלפון, לא תמונה ובטח לא חיבוק כמו שרק היא ידעה לתת. אנחנו מקבלים ד"שים בצורת תמונות שקופצות בגוגל לפי היומן, ודרך הפרויקטים שנעשים להנצחתה ולזכרה.

הפרויקטים אכן רבים. משה מספר על עשר קבוצות למידה על שמה. הוא מספר גם על בחורה ממודיעין שהם לא הכירו, אשר ביקשה להקים גמ"ח כלות על שמה של תמר. על הבנים מסניף עזרא בהדר גנים, שהכשירו את 'מאגר תמר' שנמצא ליד נחלים וניתן להגיע אליו באמצעות אפליקציית ווייז ("מאגר תמר לזכר…"). על כך שסניף עזרא בשיתוף המשפחה וחברים, יצא בגיוס תרומות לכתיבת ספר תורה על שמה של תמר. המטרה הייתה לגייס כ-150 אלף שקלים ותוך זמן קצר גוייסו 240 אלף שקלים, כך שבנוסף לספר התורה יהיה גם ארון קודש.

תמר פניגשטיין ז"ל

משה מציין גם שבימים אלה מסתיים בסיועו של ראש העירייה רמי גרינברג, אשר התרשם מהדברים הנפלאים אשר שמע על אישיותה של תמר, שיפוץ בית הכנסת "פנינת גנים". משה מודה על כך לגרינברג. "תמר הייתה בחורה צנועה ושקטה ואהובה על כולם, היא נתנה מעצמה בלי לבקש שום דבר", אומר משה, "אנשים רוצים להמשיך ללכת בדרכה, כל הזמן עושים עוד ועוד דברים להנצחת שמה וזה מאוד מרגש. מידי בוקר כשתמר הייתה הולכת לבית הספר היא הייתה לוקחת כוס קפה. חשבנו שזה עבורה ומסתבר שהיא הייתה נותנת את הקפה לאיש שמעביר את הילדים בכביש. רק בימי השבעה הוא הגיע וסיפר לנו על כך. ביום שישי קיבלתי טלפון מחברה של תמר שסיפרה כי מספר בנות ששמעו על כך החליטו ללכת בדרכה ולחלק קפה ועוגיות למעבירי כבישים בעיר. זה פשוט מדהים, כל יום אנחנו שומעים על עוד ועוד דברים שעושים על שמה וברוחה".

מי שעוד הולכות בדרכה, הן בנות שכבת י"א מאולפנית אמית ישורון שם היא למדה. בשבוע שעבר, ייצאו הבנות למבצע תמר – 'תלמידות, מורות רואות את הטוב'. הבנות שמעו על מעשיה ואישיותה של תמר מפי האב משה, והחליטו לאפות ולחלק לאנשי הצוות מארזי עוגיות לזכר תמר. רעות זילביגר, רכזת השכבה, סיפרה: "החינוך להכרת הטוב של התלמידות כלפי הצוות והרצון להנציח בתוכנו קווים מיוחדים מדמותה ואישיותה של תמר ז"ל, הם שיצרו את המבצע המיוחד הזה, שמעתה אי"ה יהפוך למסורת באולפנית". מבשרת יעקבס, מנהלת האולפנית: "התרגשנו לראות את ההיענות של תלמידות י"א למבצע לזכרה של תמר. דמותה של תמר תמשיך ותלווה אותנו והאור שאפיין אותה בחייה יהיה מקור השראה עבורנו. אנו מודים למשפחת פניגשטיין על השותפות שלהם".
אז מה תמר הייתה חושבת על כל העשייה הזו לזכרה? "היא הייתה אומרת שאנחנו עושים לה פדיחות", אומר משה בחיוך "אבל הייתה ממשיכה ואומרת אם זה יעשה טוב אפילו לבנאדם אחד שנמשיך בכל הכוח. כשנפגשתי עם הבנות אמרתי להן שצריך להיות חברים אחד לשני, לאהוב אחד את השני ולחזק את השני. ביום שתמר נהרגה, היא שבסך הכל הייתה בשנת השירות כשלושה וחצי חודשים, לקחה את הבנות שהגיעו באותו יום, על מנת לגבש אותן. לתמר לא היו מחיצות, אשכנזים או ספרדים, עניים או עשירים, היא הייתה חברה של כולם, ילדה שחיברה בין כולם. לראות את כל העשייה מסביב זה מרגש בצורה מטורפת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר