גשר המיתרים. צילום עזרא לוי
גשר המיתרים. צילום עזרא לוי

הנתונים של פתח תקוה נחשפים: כמה תושבים מרוצים מהחיים בעיר, כמה תושבים בדיכאון

ההכנסה, התחושות, הדירות ומצב הרוח: כל מה שרציתם לדעת על תושבי העיר # וגם: כמה מהם מאמינים שחייהם ישתפרו

פורסם בתאריך: 29.12.20 11:52

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה את הדוח השישי של מדדי איכות החיים לשנת 2019 ודירגה את הערים הגדולות בישראל. המדדים הוגדרו באחד עשר תחומים: איכות התעסוקה; ביטחון אישי; בריאות; דיור ותשתיות; חינוך, השכלה וכישורים; מעורבות אזרחית וממשל; סביבה; רווחה אישית וחברתית; רמת חיים חומרית; פנאי, תרבות וקהילה וטכנולוגיות המידע. ההשוואה נעשתה בין 16 הערים הגדולות בישראל, שבהן יותר מ-100 אלף תושבים
על פי הדוח העיר פתח תקווה נמצאת במקום השישי במדד שיעור התעסוקה של בני 15 ומעלה. במקום הראשון נמצאת העיר תל אביב והנמוך ביותר בני ברק פתח תקווה נמצאת מעל הממוצע הארצי שעומד על 65 אחוז.
גם בנושא מדד ההכנסה החיצונית ברוטו של משק בית נמצאת העיר פתח תקווה מעל הממוצע הארצי (18,186) עם ממוצע של למעלה מ- 20 אלף שקלים לחודש. מבין הערים הגדולות ההכנסה החציונית ברוטו מעבודה של סך משקי הבית כפר סבא היא הגבוהה ביותר ובני ברק הנמוכה ביותר.
במדדי בני ה-20 ומעלה המרוצים ממקום העבודה שלהם, פתח תקווה נמצאת בממוצע הארצי (91%) וממקוממת במקום השישי יחד עם תל אביב ונתניה. גם בשיעור המועסקים בני ה-20 ומעלה החושבים שתפקידם מאפשר קידום בעבודה נמצאת פתח תקווה סמוך לממוצע הארצי (47%), כשבמקום הראשון נמצאת ירושלים. במדד של מועסקים בני 20 ומעלה שתפקידם בעבודה תואם את תחום לימודיהם נמצאת פתח תקווה במקום ה-11 מתוך 12 ומתחת לממוצע הארצי (66%).
במדד בטחון אישי, ציינו בני ה-20 ומעלה המתגוררים בפתח תקווה שהם מרגישים בטוחים ללכת לבד בשעות החשכה באזור המגורים שלהם והעיר נמצאת מעל הממוצע הארצי (85.7%) וממוקמת במקום הראשון יחד עם ראשון לציון לה ציון של 89.1 אחוזים. במדד הפצועים ממוקמת פתח תקווה במקום החמישי, אך בפער נמוך משמעותית מהערים עם המספר הגבוה ביותר של הולכי רגל שנפצעו –  ירושלים ותל אביב. אף תושב מהעיר לא נהרג ב-2019 בתאונת דרכים ופתח תקוה היא היחידה עם נתון כזה.
במדד הבריאות – שיעור תמותת התינוקות בעיר עמד בין השנים 2017-2019 על 2 תינוקות ל-1000 לידות.

במדד תוחלת החיים פתח תקווה היא מעל הממוצע הארצי (81) ועומדת על כ-83 שנים בממוצע. במקום הראשון נמצאת העיר כפר סבא עם 84.8 ובמקום האחרון העיר באר שבע.
במדד התושבים שמדווחים על בריאות טובה בערים הגדולות, פתח תקווה נמצאת בממוצע הארצי (83.9%) ונמצאת במקום השמיני יחד עם חיפה ובמדד התושבים שחשו דיכאון נמצאת העיר פתח תקווה מתחת לממוצע הארצי (24.2%) וממוקמת במקום ה-14 עם כ-22 אחוזים.
בנושא עודף משקל של ילדים בכיתות א', נמצאים ילדי פתח תקווה מעל הממוצע הארצי (18.4%) והעיר ממוקמת במקום השישי. בקרב תלמידי בית הספר בכיתה ז' פתח תקוה נמצאת קצת מתחת לממוצע הארצי ( 31.1%). כמו כן, נמצאת העיר מתחת לממוצע הארצי (72.3%) בשאלה האם תושבי העיר נותנים אמון במערכת הבריאות בישראל ועומדת על כ- 70%.
בתחום הדיור, מעל ל- 90 אחוז מתושבי פתח תקווה מרוצים מדירתם, כ-40 אחוז מתושבי העיר מרוצים מהתחבורה הציבורית באזור המגורים שלהם ולכ-50 אחוז מהתושבים לוקח פחות מחצי שעה להגיע למקום עבודתם. במדד החינוך והשכלה למעלה מ-60 אחוז הם בעלי השכלה תיכונית והשכלה גבוהה וכ-60 אחוז מתושבי העיר מגיל 26 ומעלה, זכאים לתעודת בגרות.
בשיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-23 העיר פתח תקווה היתה מתחת לממוצע הארצי (71.5%) ועמדה על כ-65 אחוז. בנושא אמון בממשלה העיר פתח תקווה נמצאת במקום ה-7 מתוך 16 ומעל הממוצע הארצי (41%), לעומת זאת במדד אמון במערכת המשפט, נמצאים תושבי העיר מתחת לממוצע הארצי (56%) ובמקום ה-11 מתוך 16.
בנושא איכות הסביבה תושבי העיר פתח תקווה לא ממש מרוצים מהניקיון באזור המגורים שלהם והעיר נמצאת מתחת לממוצע הארצי (57%), כשבמקום הראשון נמצאים תושבי כפר סבא.
במדד שביעות הרצון מהחיים, תושבי העיר פתח תקווה נמצאים מעל הממוצע הארצי (89%) ועומדים על 90% ובשאלה האם התושבים מעריכים שחייהם יהיו טובים יותר בשנים הקרובות, תושבי העיר פתח תקווה נמצאים מתחת לממוצע הארצי (56%) וממוקמים במקום ה- 13 מתוך 16.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרית

    הצילו !!! בתי הספר מלאים בקורונה ועדיין אתם לא מחסנים את צוות המורים והסייעות בעיקר בחינוך המיוחד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש העיר מתעסק בשטויות במקום לחסן את המורים והגננות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר