תחנה מרכזית ישנה צילום לשכת דובר העירייה

משרד התחבורה התחייב לממן חלק גדול מעלות הקמת התחנה המרכזית החדשה

העירייה קיבלה ממשרד התחבורה מכתב התחייבות למימון של כ-200 מיליון שקלים עבור פרויקטים בתחום התחבורה בעיר

פורסם בתאריך: 30.12.20 12:50

עיריית פתח תקוה קיבלה ממשרד התחבורה מכתב הרשאה למימון של כ-200 מיליון שקלים עבור פרוייקטים בתחום התחבורה בעיר, ובתוכם 136.5 מיליון שקלים עבור הקמת התחנה המרכזית, המהווים כ-85 אחוז מהקמת התחנה, ללא השטחים השטחים המסחריים מסביב. עלות הפרויקט כולו נאמדת בכ-450 מיליון שקלים. התחנה החדשה תקום על שטח התחנה המרכזית הישנה. לצד התחנה יבנה מבנה בן עשר קומות, שיכלול שטח בנוי של כ-70,000 מ"ר, מתוכם כ-17,000 מ"ר טרמינל אוטובוסים, כ-15,000 מ"ר שטחי מסחר, כ- 14,000 מ"ר שטחי משרדים להשכרה ומתוכם 6,000 מ"ר לשימוש אגפי עיריית פתח תקווה. כמו כן ייבנו חניונים תת קרקעיים עם כ-700 מקומות חנייה.

בנוסף לכך יוקם חניון לילה בסמוך לבית העלמין ירקון (במסגרת הקמת הדיפו, ולשם יועבר חניון האוטובוסים מהתחנה הישנה, מה שיפאשר את תחילת העבודות), שיתוקצב ב-47 מיליון שקלים (100% תקצוב). כמו כן התחייב משרד התחבורה לשפות את העירייה על ביצוע מסוף ארנס ב-7.4 מיליון שקלים.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אני מברך את משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב על שיתוף הפעולה בנושא חשוב זה וכמובן את החברה לפיתוח פתח תקוה אשר באמצעותה אנחנו מקדמים את התחנה המרכזית החדשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר