נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה

הרב משה חיים הר-נוי מספר על פרשת השבוע, פרשת שמות

פורסם בתאריך: 8.1.21 13:33

כניסת השבת בפתח תקוה: 16:33
יציאת השבת: 17:36

הרב משה חיים הר-נוי צילום זאב שטרן

הרב משה חיים הר-נוי צילום זאב שטרן

הרב משה חיים הר-נוי על פרשת השבוע, פרשת "שמות":

בפרשת השבוע בת פרעה מקבלת את משה רבינו מידי משפחתו ומגדלת אותו כבנה. התורה מספרת כי היא גם קוראת לו בשם חדש (שהרי הוריו קראו לו בשם כאשר נולד כפי שמספרת הגמרא במסכת סוטה) "וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַתְּבִאֵהוּ לְבַת פַּרְעֹה וַיְהִי לָהּ לְבֵן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מֹשֶׁה וַתֹּאמֶר כִּי מִן הַמַּיִם מְשִׁיתִהוּ"
יש לשאול מדוע זכתה בת פרעה שהשם שאותו בחרה לילד הוא יהיה השם שבו ישתמשו לדורי דורות ולא השם שקראו לו הוריו?
בת פרעה היא אישיות אשר מלמדת אותנו דבר גדול וחשוב: כאשר יש לך אמת פנימית שאתה בטוח בה, אתה לא מחניק אותה מסיבות של פופוליזם או יראה אלא צועק אותה בקול גדול.
בת פרעה מרגישה כי אביה ותפיסת העולם המצרית-אלילית היא שקר גדול. היא לא מחניקה את הבנתה אלא זועקת אותה החוצה בקול גדול. היא מרגישה כי ההוראה של אביה המלך "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו" היא פקודה לא חוקית בעליל. ומול עיני הנערות ההולכות על שפת היאור היא מצילה בעצמה ילד יהודי ומגדלת אותו כבנה.
השיעור שלימדה אותנו בת פרעה חשוב לכל אחד מאיתנו כפרט אך חשוב מאוד לכולנו כעם שיש לו בשורה לעולם כולו. ולכן זכתה בת פרעה לפרס כפול על הלימוד שלימדה אותנו: השם שקבעה למשה רבינו הוא השם שנבחר על ידי השכינה להיות שמו הקבוע של מנהיג עם ישראל ומופיעה עשרות פעמים בתורה וכן זכתה בת פרעה להכנס לגן עדן עוד בחייה (כפי שמופיע במסכת דרך ארץ).
היה אדם נוסף שלא נכנע ללחץ החברתי , כלב בן יפונה שלא נכנע לחבריו המרגלים ודיבר בשבח ארץ ישראל. ביום מן הימים מספר המדרש התחתנו בתיה בת פרעה שהתגיירה וכלב בן יפונה…

# הרב משה חיים הר-נוי הוא רב קהילתי שכונת אם המושבות, מרצה ועורך חופות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר