הגנבים בפעולה, תמונה מתוך הסרטון שרץ ברשת פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גל גניבות מפחיד: פעילים בהדר גנים מקימים את משמר השכונה | צפו בגנבים בפעולה

גל גניבות חדש מטריד מאוד את תושבי הדר גנים. ירון קדושים, פעיל בשכונה, מסביר: "היכולת הכי גבוהה לזהות אנשים חריגים ופעילות חשודה היא של תושבי השכונה"

פורסם בתאריך: 6.1.21 08:19

תושבים בשכונת הדר גנים מתלוננים על גל פריצות לרכבים ובתים. לאור המצב החדש שנוצר, החלו בשכונה לגייס תושבים למשמר האזרחי על מנת לנסות ולעצור את גל הפריצות. "באמצע אוקטובר 2013, בשיאו של גל התפרצויות שבו "רוקנו" כשש דירות בכל שבת, הקמתי קבוצה של תושבים שעסקו בעיקר במארב בערבי שבתות לפי ניתוח דפוס העבודה של הפורצים, 10 תושבים בזמן נתון על 10 נקודות מרכזיות", מספר הפעיל החברתי ירון קדושים. "לאחר כארבע שבתות, הפורצים נתפסו "על חם" בדירה ברחוב רוזובסקי 8 ונמלטו לאתר בניה סמוך משם המשטרה שלפה אותם. מאז ועד היום, כשבע שנים, כמעט ולא היו התפרצויות בשבת. וגם היום, מיד כשהתחילו ההתפרצויות לדירות וגניבות הרכב, זה היה ברור שיש כאן חוליית גנבי רכב מקצועית וזה דפוס עבודה עם ייחוס".

צפו בגניבת רכב בהדר גנים, סרטון שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א1 לחוק זכויות יוצרים, נשמח אם הצלם ייצור איתנו קשר למתן קרדיט.

 

קדושים מוסיף: "היום, בתיאום מלא עם פיקוד המשטרה, התחלנו במבצע גיוס למשמר האזרחי, משמר שכונה משטרתי ממונע ורגלי, שייתן מענה שכונתי. היכולת הכי גבוהה לזהות אנשים חריגים ופעילות חשודה היא של תושבי השכונה וזאת מתוך היכרות עמוקה עם תאי השטח השונים. אני מזמין אנשים מהדר גנים ומשכונות אחרות להתנדב. להתנדבות ניתן לפנות אל קדושים עצמו בטלפון 0544943906 או אל תושב השכונה עמיחי בטלפון 0504935373.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים במאבקה בעברייני הרכוש. בעת האחרונה, הצליחו שוטרי ובלשי תחנת פתח תקווה, במסגרת פעילות מבצעית שביצעו באזור, לעצור בשעת מעשה מספר מעורבים בביצוע עבירות רכוש במקום והחקירה בעניינם מתנהלת. המשטרה ממשיכה בפעילות המאומצת והנחושה, במגוון של דרכים, נגד עברייני הרכוש באשר הם".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מאפשרת מעטפת ביטחון מיטבית הכרוכה בעלויות תקציביות חסרות תקדים. ניתן לראות כי בתקציב 2021 סעיף הביטחון עלה משמעותית ועומד על 23 מיליון ש"ח, זאת לצד שיתוף הפעולה הפורה בין הרשות למשטרת פ"ת בפרוייקטים שונים ברחבי העיר. כמו כן, רק לאחרונה פרסם הלמ"ס נתונים על שנת 2019, לפיהם פ"ת היא העיר השנייה בה תחושת הביטחון קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר. יודגש כי מקרים נקודתיים שמדווחים על גניבות רכב בעיר, מקבלים את מלא תשומת הלב ומטופלים ע"י השיטור העירוני ומשטרת פתח תקוה ביתר שאת. רק לאחרונה השיטור העירוני תפס חשודים בפריצת רכב אשר עוכבו להמשך חקירה במשטרת פ"ת. בנוסף, בימים אלו העירייה מקימה בשיתוף עיר ללא אלימות, סיירת הורים בשכונת הדר גנים, בהמשך להצלחת המיזם בשכונות נוספות ברחבי העיר. כזכור, עיריית פתח תקוה תגברה באופן משמעותי את נושא הביטחון והמענה שניתן כנגד אירועי פשיעה ברחבי העיר. ביוזמת ראש העיר, נפרסו מצלמות רבות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. עיריית פתח תקוה תמשיך לתגבר נושא חשוב זה ככל שידרש, למען ביטחונם ושלומם של תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר