גופה נמצאה ברחוב בדירה ברחוב ההגנה. צילום: דוברות זק״א

שנה טראגית: מבחינת זק"א פתח תקוה עיר אדומה

שנת 2020 הייתה קשה במיוחד עבור אנשים עריריים. בזק"א מציינים כי בפתח תקוה היו 12 מיקרים של אנשים שמתו בביתם והגופות התגלו רק ימים לאחר מכן, לעיתים במצב של ריקבון קשה. רק בירושלים ובבאר שבע היו יותר מיקרים. יהודה משי זהב: "הפכנו לאדישים לזולת, זה פשוט מזעזע"

פורסם בתאריך: 7.1.21 10:01

בזק"א מסכמים את שנת 2020 עם לא מעט אירועים טראגיים של אנשים עריריים שמתו בביתם וגופתן התגלתה רק ימים לאחר מותם, לעיתים במצב של ריקבון קשה. במהלך כל השנה ביקשו בזק"א מבציבור להיות עירניים לשכנים מבוגרים ו/או עריריים. בזק"א מציינים שבשנת 2020 טיפלו מתנדבי הארגון ב-12 אירועים קשים בעיר פתח תקוה של קשישים ועריריים שנמצאו מתים  בביתם במצב ריקבון ושבועות לאחר מותם, מה שמציב את פתח תקווה כעיר אדומה יחד עם ירושלים, שם היו 18 מקרים ובאר שבע עם 13 מקרים. בסך הכל טיפלו מתנדבי זק"א בשנת 2020 ב- 157 אירועים קשים לעומת 130 מקרים בהם טיפלו בשנת 2019, ומדובר בעליה של כ-20 אחוזים. "מדובר במיקרים של אנשים שחיים לבדם שנפטרו ונשכחו מבלי שאיש ידע על מותם ונמצאו רק בגלל הריח הנוראי שדלף מהדירה לחדר המדרגות, או המים שגלשו מהאמבטיה או כי מישהו נזכר בהם אחרי הרבה זמן", אומר גורם בזק"א.
יהודה משי זהב, יו״ר זק"א, אמר היום בעצב: "הפכנו לאדישים?! פשוט מזעזע שזה נהפך להיות חלק מהשגרה שלנו. מתנדבי זק"א ימשיכו להילחם בכל הכוח למען אותם קשישים וגלמודים כדי להציל את חייהם. אנחנו העם היהודי שחרט על דגלו את נושא הדאגה לזולת. דווקא אנחנו מוצאים את יקירינו במצב הכי תת שפלתי שיש? אנחנו מוצאים אותם במצב של איבוד צלם אנוש. פשוט מזעזע. אנו נמשיך להוביל קמפיינים להעלאת המודעות אצל השכנים כדי להציל את חייהם של אותם אנשים בודדים, בפעולה קטנה של נקישה על הדלת פעם ביום נמנע את המקרה מוות המחריד הבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה הרווחה? למה אין קשר עם הערירים? תפעילו מתנדבים או עובדים שיצלצלו אליהם וישאלו מה שלומם.
    התקינו אצלם פעמון מצוקה. ואל תסמכו על השכנים!!!

  2. חנן

    כל אחד אוהב את עצמו פה בלבד ולכן פני החברה שלנו נראים כך.
    זאת בתוספת לכל הערסיאדה בכל מקום,
    נראה "משהו משהו".

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר