ונדליזם במגדל צדק צילום דניאל די צ'זרה רשות הטבע והגנים

שבירת גדרות, הבערת אש וניפוץ הרצפה: מיקרים רבים של ונדליזם בגן הלאומי מגדל צדק | צפו בסרטון

הגן מצוי בשיפוצים והכנה לקראת פתיחתו לציבור. הנזק נאמד עד עתה ביותר מ-50 אלף שקלים. פקחים מדווחים על קללות שהופנו לעברם, כאשר העירו לאנשים שהסתננו באופן בלתי חוקי לגן שעדיין נעול עקב העבודות במקום

פורסם בתאריך: 12.1.21 08:12

ברשות הטבע והגנים מדווחים מאז תחילת הסגר השלישי על ונדליזם בגן הלאומי המחודש 'מגדל צדק', זאת עוד בטרם נפתח המקום לקהל. בימים אלה עובר הגן הלאומי תהליכי שימור ופיתוח מתקדמים לקראת פתיחתו בעוד מספר חודשים וברשות מדווחים שבמהלך החודש האחרון היו מקרים רבים של ונדליזם כמו הבערת אש, ניפוץ חלקים ממנו, והשחתת השטח על ידי כלי רכב שנכנסים לתוך האתר ובינהם רייזרים שנוסעים על שבילי ההליכה. ברשות מדווחים על אזרחים רבים אשר מתגנבים דרך השערים והגדרות לאחר שהם מחבלים בהם, וכי מדובר עד עתה בנזק המוערך בכ-50 אלף שקלים.

"במהלך החודש האחרון החלו מעשי ונדליזם באתר הגן הלאומי מגדל צדק הנמצא בהליכי פיתוח", מסביר אורי קייזר מנהל הגן הלאומי מגדל צדק, "בין האירועים הבערת אש ברחבת המצודה העתקה ופגיעה ברצפה הגן, פגיעה חוזרת במנועי השערים החשמליים, שבירת גדרות ומעקות וגניבת פתחי ניקוז במעבירי המים. בנוסף נגררו מספר אבנים התוחמות את שטח הגן ע"י כלי שטח וכן חובלו מתקני תשתית נוספים. חלק מהאנשים אף גידפו את הפקחים בקללות למרות הניסיונות להסביר להם כי הגן עדיין לא פתוח לציבור וכי מתבצעות בו עבודות קבלן במקום שיכולות לסכן את האנשים הנכנסים אליו. בחלק מהמקרים הוגשו תלונות במשטרת ראש העין".

מנחם פריד, מנהל מחוז מרכז, מוסיף: "גן לאומי מגדל צדק מפותח לטובת תושבי האזור מזה כ-6 שנים. בגן הושקעו תקציבים גדולים וצוות גדול שוקד בימים אלו לסיים את עבודות הפיתוח לקראת פתיחת השערים לרווחת הציבור. אנו מבקשים מכל הציבור להמתין עם הכניסה לגן. הגן עדיין שטח בבניה עם בורות פתוחים, ציוד מכאני מסוכן שעומד בחוץ ומבנים לשימור שטרם עברו חיזוק. כמו כן מתבצעות בגן עבודות שונות שטרם הושלמו כמו שבילים גידור וגינון. כניסה לגן לפני פתיחתו לא רק שמסכנת את הנכנסים אלא גם גורמת לנזקים לגן ומעכבת את פתיחתו המתוכננת. אנו מבקשים מכול תושבי האזור להמתין בסבלנות עד לפתיחה הרשמית שתגיע בזמן הקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר