טקס חניכת הכיכר ע"ש דונאלד טראמפ. צילום זאב שטרן

קריאות לשנות את שם כיכר טראמפ: "זה מביך לעיר"

בצל האירועים בגבעת הקפיטול והתנהגותו של דונלד טראמפ, קוראים תושבים רבים לשנות את שם הכיכר שנקראה כאן על שמו. "הוא ממש לא דמות ראויה להנצחה ויפה שעה אחת קודם, נמאס לנו שפתח תקוה היא תמיד המקור לבדיחות", אומר אחד התושבים

פורסם בתאריך: 12.1.21 14:33

עוד לפני המהומות הקשות בגבעת הקפיטול בארצות הברית, הייתה ההחלטה שלך רמי גרינברג לקרוא כיכר מרכזית בעיר על שמו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, שנויה במחלוקת. עתה, אחרי המהומות הקשות של תומכי טראמפ והדברים שאמר לתומכיו לפני המהומות, גוברים הקולות בעיר אשר קוראים לגרינברג לשנות את שם הכיכר. "לצערי, מההתחלה היה מדובר בצעד פופוליסטי של ראש העירייה שלנו", אומר אחד התושבים, "לא ראוי, אפילו מעליב, שאחרי מה שהיה בארצות הברית ומה שקורה שם, כשטראמפ סירב לעזוב את התפקיד שלו באופן מכובד ולכבד את תוצאות הבחירות, תהיה כאן כיכר על שמו. מה אנחנו מראים לילדים שלנו? שזה החינוך שאנחנו רוצים להנחיל להם? הרי מטרת הכיכרות היא להעביר איזה מסר, לכבד מקום או אדם ובמקרה הזה, אין בדיוק מה לכבד". תושבת אחרת מוסיפה: "זה מאוד מביך אותי לחשוב שעל שם אדם כזה יש כיכר בעיר שלי. יש כל כך הרבה אנשים שראויים להנצחה וטראמפ הוא לא אחד מהם. היה ראוי במקרה הזה לראות את הגדולה של רמי גרינברג, שיגיד שהוא החליט להחליף את השם של הכיכר לשם אחר. ברור לי שיש אנשים שחושבים שונה ממני וטוענים שהוא עשה ותרם, אבל הוא ממש לא דמות ראויה להנצחה ויפה שעה אחת קודם, נמאס לנו שפתח תקוה היא תמיד המקור לבדיחות".

קיראו גם:

צפו בטקס: כיכר המזרקה הפכה באופן רשמי לכיכר דונלד טראמפ

מדוברות העירייה נמסר: "ראש העיר, עם כניסתו לתפקיד, פעל כדי להנציח מאות אישים כאשר לרובם המכריע הייתה השפעה ישירה על תושבי העיר במרוצת השנים ואזרחי ישראל בכלל. בין האישים החשובים אשר הונצחו בעיר לאחרונה, נמנים חללי נצר אחרון יהדות יוון, ראשי עיריית פ"ת לשעבר דב תבורי ויצחק אוחיון, הנווט רון ארד, הרבנית שושנה שרעבי – אשר חיזקה משפחות רבות באזור מחנה יהודה ושעריה, ראשוני שכונת שעריה, חסדאי גור אריה – ממיסדי אם המושבות, הרב אבו ג'ונאק – רב הקהילה הבוכרית בקוקנד, גבריאל לוי – יקיר העיר, הצלם סמי פרג' ורבים נוספים. כמו כן, מועצת העיר אישרה את הנצחתם של רחמים בובליל ז"ל – מבוני העיר ובעל חסד גדול, ג'ניפר אדל שהייתה ממקימי בית הכנסת ישראל הצעיר ברח' פלדמן, שמואל צמח – יליד העיר והמגוייס הראשון לצה"ל מפ"ת, ראובן זמיר שהתגורר במעברת עמישב ותרם רבות לסוחרי העיר ועוד. כפי שניתן לראות, אין קשר בין הטענות שעולות לבין המצטייר במציאות. בנוגע לנשיא ארה"ב לשעבר, כל ישראלי מבין כי טראמפ פעל לטובת מדינת ישראל במגוון תחומים משמעותיים וביניהם ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות אליה, ההכרה ברמת הגולן ועוד. בנוגע לאירועים האחרונים בגבעת הקפיטול, מיותר לציין שאנחנו מתנגדים לאלימות בכל סוג שהיא ולצד זאת, ככל שארה"ב תקים את מורשת טראמפ, כפי שנעשה לכל נשיא, אין שום סיבה שאנחנו נמחק אותה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. ונטורה אסתר

    לגבי ככר ע"ש טרמפ. לא ישונה ישאר כפי שהוא. זה רק השמאל ההזוי דורש. תתביישו לכם עוכרי ישראל. הוא עשה הרבה למען המדינה. לא יעזור לכם רק הליכוד ורק ביבי

  2. הרוזן

    את השם של הכיכר חייבים להחליף, בושה וחרפה לראש העיר מהליכוד שעשה כך

  3. בני

    לא צריך לקרוא אתרים על שם אנשים חיים באופן כללי.
    נראה לי שהכיכר על שם טראמפ קבל את שמו מוקדם מידי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פתח תקווה היא אם כל המושבות בארץ ישראל.
    טראמפ תרם לארץ ישראל, ולכל המושבות בארץ ישראל.
    וכבוד גדול לאם המושבות להנציח את כיכר טראמפ שתרם רבות לארץ ישראל.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התנהגותו של הנשיא טראמפ הרבה מעבר לחילוקי דעות פוליטיים, מעידה שהוא בושה לחברה, רצוי וכדאי להסיר שמו מהכיכר, מאמינה שבמחנה הימני יש דמויות חיוביות שיקראו על שמם כיכר.

  6. יוני

    ראוי שפתח תקווה תכיר טובה ותודה לנשיא ארה"ב על התמיכה והסיוע שהעניק למדינת היהודים.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שרוצה לשנות את שם הכיכר הוא כפוי טובה וגס רוח!

  8. כרמי

    צריך לראות בכל בן אדם את החיובי בין אם הוא אדם פרטי ובין אם הוא אדם ציבורי. צריך לדעת לומר תודה כשצריך. בסה"כ פעל לטובתינו, מה ששלהם בארה"ב זה שלהם. להעביר בקורת זה בסדר ואין אף אחד שחף מטעויות.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין לשנות את שם הכיכר זה נקבע ונחתם
    טראפ עשה המון למדינה

  10. אריאלה מליק

    לשנות בהחלט!!!! למה כיכר צריכה להקרא עש מישהו בכלל????.
    למה לא כיכר הורדים? או כיכר המושבה,או כיכר החמניות?????

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר