רעות אופק. צילום גיל דור

תושבת פוסט טראומתית טוענת: ההתנהלות של הפקחים משפילה ומפחידה

רעות אופק, לה יש פטור מעטיית מסכה, מתלוננת על התנהגות הפקחים כלפיה בשני מקרים ומבקשת שבעירייה ישנו גישה. העירייה: "כאשר הפקח הבין כי מדובר באדם נכה, היא שוחררה לדרכה תוך איחולי בריאות איתנה"

פורסם בתאריך: 14.1.21 17:26

לרעות אופק, תושבת פתח תקוה יש פטור מעטיית מסכה. לרעות אין נכות פיזית, אבל יש לה מאה אחוזי נכות. בילדותה היא חוותה אלימות קיצונית ולפני חמש שנים עברה ניסיון אונס. היא פוסט טראומתית. אך למרות זאת, כבר פעמיים עצר אותה פקח של עיריית פתח תקווה, מאחר והיא הולכת ללא מסכה. לטענתה, היא הראתה לפקח שיש לה את כל האישורים אך למרות זאת הוא צילם את תעודת הזהות שלה והודיע לה שהדוח יישלח הביתה. היא מספרת שבפעם הראשונה, המפגש עם הפקח הוביל אותה לאשפוז בגלל תגובה פוסט טראומתית לנוכח הסיטואציה. "המקרה הראשון התרחש בחודש אוקטובר", היא מספרת השבוע. "חזרתי מהקניות בסופר וברגע שבאתי לחצות את הכביש, פקח תפס אותי ביד פיזית ומשך אותי למדרכה, אמרתי לו שישחרר אותי ושאני לא מתכוונת לברוח, תוך כדי שאני בוכה ורועדת, שזו תופעה טבעית של הפוסט טראומה, הראיתי לו את התעודות, למרות שעל פי חוק ברגע שאני אומרת שאני נכה, אסור לבקש תעודות. הוא צילם את תעודת הזהות ואמר שהדוח יישלח בדואר", היא אומרת. "המקרה השני התרחש ביום רביעי השבוע. ירדתי מהאוטובוס לאחר טיפול רפואי, מהצד השני פקח שרכב על אופנוע ירד ורץ לכיוון שלי בריצת אמוק וצעק לי למה אני בלי מסכה. מאוד נבהלתי, הסברתי לו שיש לי תעודת נכה והראיתי לו את המסמכים. הוא ביקש לצלם את תעודת הזהות. אמרתי לו שיצלם גם את תעודת הנכה והוא ענה שהוא מצלם רק את תעודת הזהות. כששאלתי למה, הוא ענה בשביל לשלוח לי את הדוח בדואר".
גם במקרה הראשון וגם במקרה השני פנתה רעות לדבריה אל ראש העירייה רמי גרינברג ואל סגנו צדוק בן משה בוואטסאפ הפרטי וסיפרה להם את הסיפור על מנת לנסות לפתור את הנושא בדרכי נועם, אך לטענתה לא קיבלה כל התייחסות. לכן החליטה לפרסם פוסט בפייסבוק ולאחר זמן מה פנה אליה בן משה בוואטסאפ. "סיפרתי לו את הסיפור והוא אמר שהוא ינסה לאתר את הפקח", היא מסבירה, "תשובה רשמית לא קיבלתי, הוא הגיב בפייסבוק שלא ניתן דוח".

היא מבקשת שבעירייה ישנו את הגישה. "הפקחים אמורים להיות רגישים לאנשים שאומרים להם שהם נכים, לא חסר במדינה אנשים שהם פוסט טראומתיים, לצערי כל ההתנהלות של הפקחים היא מאוד משפילה ואפילו מפחידה. עומד מולי גבר גדול, ומאיים עלי שדוח יישלח בדואר, הוא רואה שאני בוכה ורועדת והוא ממשיך בשלו. צריך להבין שחלק מהנכות שלי היא גם חירשות כמעט מלאה והפקחים במקום להסתובב עם מסכות שקופות להקל על החרשים וכבדי השמיעה מסתובבים עם מסכות אטומות שמקשות עוד יותר, שגם על כך צריך לתת את הדעת".

היא אומרת שאפשר גם אחרת: "היה לי מקרה דומה עם שוטר שגם כן תפס אותי ללא מסכה, באתי להוציא את המסמכים מהתיק והוא ראה שאני רועדת ובוכה, ותוך שניות הוא הבין שמדובר בפוסט טראומה. הוא שאל אותי על כך, עניתי שכן, הוא הוציא בקבוק מים והציע לקחת אותי הביתה. חבל שבפתח תקוה, לא פועלים בצורה כזו. המטרה העיקרית שלי בפרסום, היא למנוע מקרים כאלה בעתיד, גם לי וגם לפוסט טראומתיים ונכים נוספים".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה פועלת לאכיפת הוראות המדינה וזאת כחלק מהמאמץ להפחתת היקף התחלואה בעיר. במקרה המדובר, הפקח נהג כמתבקש וביקש מהגברת להזדהות בפניו. יודגש כי הפניה נעשתה בנועם ובשום שלב לא נאמר לגברת כי ישלח הדו"ח לביתה. כאשר הפקח הבין כי מדובר באדם נכה, היא שוחררה לדרכה תוך איחולי בריאות איתנה. כמו כן, הגברת לא בקשה מהפקח להזדהות בפניה ובמידה והייתה מבקשת, היא לא הייתה מסורבת. על כל פנים הגברת המדוברת לא קיבלה דו"ח כפי שהיא טוענת, גם לא נאמר לה שהיא תקבל וכן לא נרשם לה דו"ח על מקרה דומה גם בעבר. יודגש כי החוק מורה לפקח לא לרשום דו"ח לנכה רק כאשר הלקות "ניראת לעין" ולאור כך הפקחים מבצעים את משימתם. אנחנו עומדים מאחורי פעילות הפקחים שהינה מהמורכבות ביותר במערכת העירונית ומטרתה היא אחת – לשמור על בריאותם ושלומם של התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניסו

    מעניין הכל בולשיט שיגיעו לשוק לרשתות הסופרים ואז שיראו לא מעטים לא עוטים מסכות לא פעם התלוננתי 106 ולא היה שום התיחסות לכן שיפסיקו להתגונן

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר