יום השואה הבינלאומי - מריאן מילר וטל סונדק, צילום סשה פרילוצקי

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בפ"ת: השירים שכתב הנער היהודי לפני שנרצח

בטקס שיתקיים ביום רביעי הקרוב באופן מקוון ידליקו את נרות הזיכרון שישה ניצולי שואה תושבי העיר

פורסם בתאריך: 26.1.21 14:14

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה יתקיים השנה באופן מקוון. המרכז העירוני להנצחת השואה במינהל התרבות ומועדון הגולה, נערכים לטקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה שיתקיים ביום רביעי השבוע, ה-27.1.21, יום שחרור מחנה אושוויץ על ידי הצבא האדום. בטקס יישאו דברים ראש העירייה רמי גרינברג, ויו"ר המרכז העירוני להנצחת השואה משה פלדמר. את נרות הזיכרון ידליקו שישה ניצולי שואה תושבי העיר: מקסים קרן, אריה שרף, טובה רוטשיין, דוד ליימזינגר, יוסף בלומנפלד ושמחה שינפלד. לאחר מכן תאמר תפילת 'אל מלא רחמים' מפי החזן דוד קובלסקי.
בחלק האומנותי יועלה המופע המרגש "בכל זאת אינני נפרד". שיריו של גאבור ארדש בן ה-13, נער יהודי הונגרי שנרצח בשואה, שמחברים בין בת דודתו ניצולת השואה מריאן מילר לבין הזמר והיוצר טל סונדק.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "בארץ ובכל העולם, מציינים את יום השואה הבינלאומי, על מנת לזכור ולא לשכוח! על מנת להנחיל לדורות הבאים את הטרגדיה שבני אדם יכולים להביא, אלה על אלה! ביום זה בו אנחנו זוכרים את הנספים בשואה, את הקהילות הרבות שנכחדו ואינם ואת ההיסטוריה המפוארת של העם היהודי."
משה פלדמר, יו"ר המרכז העירוני להנצחת השואה: "אנו מקפידים מידי שנה לציין את יום השואה הבינלאומי בעצרת זיכרון לנספים כחלק מהציווי של לזכור ולא לשכוח. יום השואה הבינלאומי המצוין ברחבי העולם הינו נקודת ציון נוספת בלוח השנה המאפשרת לנו לעצור ולזכור".
הטקס שישודר באמצעות הפייסבוק.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר