בתי הכנסת אהבת דניאל וחן הצפון שנפרצו צילום פרטי

"פוצע כל לב יהודי": שני בתי כנסת נפרצו, קופות הצדקה נגנבו, ספרי התורה הושלכו לרצפה

בלילה אחד נפרצו שני בתי כנסת בפתח תקוה. גרינברג: "המשטרה וגורמי הבטחון בעירייה יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין". חבר המועצה ישראל פרידמן: "יש כאן מעשה מחושב ומתוכנן"

פורסם בתאריך: 18.1.21 09:46

שני בתי כנסת בפתח תקוה, בית כנסת 'אהבת דניאל' ובית כנסת 'חן הצפון', שניהם בשכונת חן הצפון, נפרצו במהלך הלילה והפורצים במקום גנבו את קופת הצדקה וכן פתחו את ארון הקודש והשליכו את ספרי התורה על הרצפה. משטרת ישראל פתחה בחקירה. מי שגילה זאת הם מתפללים אשר הגיעו בשעות הבוקר לתפילת שחרית. ראש העירייה, רמי גרינברג, ביקש מגורמי הביטחון בעירייה יחד עם המשטרה, לעשות כל מה שניתן כדי להביא את הפורצים לדין. "לצערי, נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון. הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו ספרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקוה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין", הוא כתב.
הרב ישראל פרידמן, יו"ר יהדות התורה בפתח תקוה, מסר ל"מלאבס": "התמונות מחילול בתי הכנסת פוצעות כל מי שלב יהודי בקרבו וכי העובדה שמדובר בכמה בתי כנסת מעידה שיש כאן מעשה מחושב ומתוכנן. העיר פתח תקווה מתאפיינת בסובלנות ובחיים משותפים של מגזרים רבים וכל מעשה נפשע שכזה יוצר מחלוקת וקיטוב דווקא בימים אלו שנדרש מאיתנו להרבות באחדות ואהבה".

ראובן יוסופוב, יו"ר המועצה הדתית פתח תקוה, אמר: "כל הקווים האדומים נחצו. הלילה נפרצו שני בתי כנסת בעיר, נחשפנו למראות מזעזעים, כואב שזה קורה כאן בארץ ישראל. כולי תקווה שגורמי האכיפה ישימו ידם על מחללי בתי הכנסת. ראש העיר רמי גרינברג והמועצה הדתית בראשותי, תדאג כבר היום לסייע ככל שניתן בשיקום וסיוע לקהילות ולגבאים ככל שניתן".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת, הלילה, סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה. מהמקום נגנבו כלי כסף וכסף מזומן מהקופות במקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    לעשות לפורצים הסתכלות פסיכיאטרית אם הם יוצאים שפויים בבדיקה, 5 שנים לזרוק אותם לצינוק! רשעים!

  2. מוטי

    חבל שהמשטרה והפיקוח העירוני בפתח תקווה לא מתגברים את השמירה על בתי כנסת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר