גשם בפתח תקוה, רחוב ה93. צילום זאב שטרן
גשם בפתח תקוה, רחוב ה93. צילום ארכיון זאב שטרן

בפתח תקוה נערכים למזג האוויר הסוער: התחזית המלאה וכל ההנחיות

מהעירייה נמסר כי בוצעו ניקוי קולטנים וגיזום ענפים וביקשו לא להוציא גזם וגרוטאות בימים הסוערים. גם במד"א פרסמו הנחיות חשובות

פורסם בתאריך: 16.2.21 14:52

מזג האוויר: עיריית פתח תקוה נערכת למזג האוויר הסוער שצפוי היום משעות הצהרים ומחר, יום רביעי. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מסביר: "בשעות הצהריים עוד יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות נעימות, אך הרוחות יתחילו להתחזק וייתכן אובך. הערב (שלישי) תגיע אלינו חזית קרה שתגרום לירידה של הטמפרטורות וגשמים, שיחלו לרדת בשעות הערב מלווים בסופות רעמים ורוחות. מחר, יום רביעי, יהיה השיא של החורף הנוכחי עד עתה, וישרור מזג אוויר סוער עם רוחות שיכולות להגיע ל- 100 קמ"ש, ברד וכמויות גשם גדולות. כמו כן קיים חשש להצפות ושלג באזור ההרים. ביום חמישי הסערה תחלש, אך עדיין צפוי להיות קר. נראה שביום שישי עדיין ירד גשם ובשבת תהיה הפוגה".

היערכות העירייה: 

בעיריית פתח תקוה עדכנו כי לקראת המערכת החורפית הצפויה בוצעו פעולות שונות למניעת הצפות ולצמצום הסכנות. כך למשל בוצעו עבודות גיזום של ענפים הנוטים ליפול ועצים הצומחים תחת חוטי חשמל, בוצע ניקוי קולטנים, נבדקה תקינות רמזורים, נעשה איסוף גרוטאות ואשפה, חוזקו שלטים וכדומה. כמו כן ניתנו הנחיות לכוננים להיות ערוכים במידת הצורך עם מנופי גיזום, מכונות טיאוט, טרקטורים וגנרטורים לחירום. המוקד העירוני 106 הפועל 24/7 יערך לתגבור במידת הצורך, וכך גם השיטור העירוני, הפיקוח ואנשי אגף הביטחון. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "בשנתיים וחצי האחרונות ביצענו עבודות תשתית במיליוני שקלים ברוב אזורי העיר במטרה לשפר את מערכות הביוב והתיעול ולמנוע הצפות בזמן הגשמים. במקביל הקמנו ארבעה אגני ניקוז במקומות בהם היו הצפות בשנים הקודמות ואנו מאמינים שזה יקדם את הפתרון לניקוז הגשמים ומניעת הצפות. אנו עושים כל שניתן, בכלל התחומים על מנת להיות ערוכים לימי הגשמים. אני מבקש גם מהתושבים להיערך ולהתכונן. לנקות את המרזבים, להימנע מלהוציא בימים הסוערים גזם וגרוטאות, לחזק דודי שמש בגג, לקשור כל ציוד העלול לעוף מהגג או מהמרפסת ולהצטייד בתאורת חירום. חורף בריא, חם ובטוח".

הנחיות מד"א: גם במד"א פרסמו המלצות, וביקשו ליצור קשר עם בני משפחה ושכנים מבוגרים אשר מתגוררים לבד, על מנת לוודא שהם מוגנים מפני הקור ומזג האוויר הסוער. עוד ביקשו להקפיד לחזק ריהוט גן, מתקני ייבוש וכביסה, על מנת שהחפצים לא יתנתקו ויפגעו בבני אדם. במד"א הדגישו כי מומלץ מאוד להימנע מרחצה בים, מאחר והמערכת צפויה להיות מלווה ברוחות חזקות וגלים גבוהים. עוד מומלץ: לשמור על חום הגוף בעיקר לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון, קשישים, תינוקות וחולים; לדאוג לסוללות גיבוי למכשירי הנשמה; להרחיק תנורי חימום הפועלים על אש גלויה מחפצים העשויים להתלקח; לא לייבש בגדים על תנורים כאלה; להקפיד על אוורור מכשירי חשמל והסקה שפועלים על גז או קמינים; כמו כן חשוב לא להישאר ברכב בקור, על מנת להימנע מהירדמות וכן ממצב של היפותרמיה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר