כריתת עצים בהדר גנים צילום באדיבות התושבים

טענות בהדר גנים: "עצים רבים נכרתו בשנה האחרונה"

"כואב לי לראות שעצים שקיימים בשכונה למעלה מ-30 שנה נכרתים", אומר הפעיל החברתי אלי סמואל. העירייה: "אנו נאלצים לכרות עצים בעיקר בשל בעיות בטיחות הבאות לידי ביטוי בחלק מן המקרים גם בריקבון פנימי שאינו נראה לעין"

פורסם בתאריך: 3.3.21 08:06

תושבים בשכונת הדר גנים מתלוננים שעיריית פתח תקווה, כורתת עצים בשכונה, עצים שהם נוף ילדותם. לטענת אחד התושבים, זה התחיל בשנה שעברה וזה נמשך גם השנה. "ממה שאני ראיתי כרתו חמישה עצים ברחוב ענבל, שניים ברחוב אלכסנדרוני וכמו כן עץ ברחוב זאב בראז" אומר הפעיל החברתי אלי סמואל, תושב השכונה. "פניתי למוקד העירוני על מנת להבין את הסיבה של הורדת העצים והם הפנו אותי לאגף גנים, שוחחתי עם אחד המנהלים והוא אמר לי שהם עשו סקר תושבים ותושבים שפונים אליהם ואומרים להם שהעץ מפריע או מהווה מפגע אז הם מורידים אותו. אמרתי לו שזה לא הגיוני שהם פועלים בצורה כזו וצריך להביא אגרונום לפני כל עץ שמורידים, אבל לא ממש קיבלתי תשובה", הוא אומר. "כואב לי לראות שעצים שקיימים בשכונה למעלה מ-30 שנה נכרתים. אצלי בגינה, אחד הענפים יצא החוצה וביקשו ממני להוריד אותו", הוא מספר, "ביקשתי שיגיע אגרונום על מנת לבדוק אותו. כשפניתי למקוד להבין מתי הוא יגיע, הם לא ידעו על מה מדובר ואמרו שאני יכול להוריד את העץ. אני מרגיש שאין נהלים ברורים לגבי הורדת העצים ומבלי שאיש מקצוע מחווה דעתו. לי עצוב שמחריבים את נוף ילדותי".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה נאלצת לכרות עצים בעיקר בשל בעיות בטיחות הבאות לידי ביטוי בחלק מן המקרים גם ע"י ריקבון פנימי שאינו נראה לעין בלתי מקצועית. הכריתה מתבצעת בהתאם לחוות דעת שמתקבלת ע"י אגרונום מומחה ובכפוף לרישיונות המתאימים הניתנים בין היתר ע"י פקיד היערות מטעם משרד החקלאות. העירייה אינה ממהרת לכרות עצים וברוב המקרים מתבצעות גם עבודות להפחתת משקלים וכדומה, כדי שהעץ לא יהווה סכנה. באין ברירה, מתבצעת כריתה כאשר על כף המאזניים מונחת בחשיבות עליונה בטיחותם של העוברים והשבים בקרבת העץ. יודגש כי ברוב המקרים ובהתאם לנסיבות, העירייה מקדמת נטיעת עצים חדשים במקום אלו שנכרתו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונה דוד

    תגובה מכובסת של העירייה. בכל העיר נגזמים עצים באופן שמשחית והורס את העצים. כולם רקובים? כולם מהווים סכנה?- אם כן, למה? למה העצים מגיעים למצב של רקבון? בכמויות כאלה? זה לא הגיוני. תפסיקו!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר