הליצן אתמול בגן הנשיא
הליצן אתמול בגן הנשיא

צפו בסרטון: תופעת הליצנים המפחידים הגיעה לפתח תקווה

אמש תועד ליצן שהפחיד נערים בגן הנשיא בפתח תקווה. גיל בדובר, שביתו בת ה-12 נתקלה בליצן: "היא מפחדת, לא הסכימה הבוקר לנסוע באוטובוס לבית הספר". במקביל, הבוקר עלה לרשת סרטון של ליצן רודף אחרי אדם בעיר. מזהים איפה הוא צולם?

פורסם בתאריך: 3.10.17 08:56

אחרי שבשבוע האחרון דווח על שלל אירועים ברחבי הארץ כמו בדימונה, באשדוד, בבאר שבע, אופקים ועפולה בהם נחקרו נערים לבושים בבגדי ליצן ובמסיכה שהפחידו עוברי אורח ברחוב בשעות הערב, אתמול דווח על מקרה בו אדם שמחופש לליצן שעמד בגן הנשיא ואף תועד על ידי נערה מבוהלת. טרם ברור האם מדובר בתופעה של ממש או במקרה בודד. בכל מקרה גורמים במשטרה הביעו חשש כי במידה והתופעה תתגבר מקרה כזה עלול לידי אלימות.

ברשת רץ גם סרטון של ליצן רודף אחרי אדם בפארק שנראה כמו הפארק הסמוך לכביש 40 – צומת סירקין. אתם מזהים היכן צולם הסרטון? דווחו לנו.

"זה קרה לבת שלי אתמול בגן הנשיא", מספר תושב העיר, גיל בדובר. "אנחנו גרים פה ממש מול הגן וכשהיא חזרה אתמול בערב מהקניון הגדול מהופעה של נועה קירל, קיבלתי לפתע קיבלתי הודעות שהיא לא מוכנה יותר לנסוע באוטובוסים לבית הספר ושהיא מתה מפחד. לא הבנתי מה קרה עד שהיא הסבירה ושלחה לי את התמונה של הליצן. הליצן לא עשה כלום, הוא פשוט עמד שם בתחפושת. מספיק שנערים רואים את הדמות ומכירים את התופעה וזה מפחיד אותם. מאז היא פוחדת להיות לבד. הבוקר לקחתי אותה לבית הספר כשהיא בדרך כלל נוסעת באוטובוס כל יום. עבור ילדה בת 12 זה מפחיד. נאמר לי שגם באם המושבות היה מקרה כזה".

"זה". צילום אי-פי

הליצן מהסרט "זה". צילום אי-פי

מדובר בתופעה מהשנתיים האחרונות שהחלה בבריטניה והתפשטה לארצות הברית משם למדינות נוספות בעולם – בה אנשים מחופשים הפחידו ילדים ברחוב. חלק מהליצנים אף אחזו בסכין. אף שנראה על פניו שמדובר במעשה קונדס, יש שחוששים כאמור שתעלול כזה עלול להסתיים באסון. ייתכן שהתופעה התפשטה בישראל בהשראת סרט האימה "זה" שמציג בימים אלה בקולנוע על פי סיפור של סטיבן קינג בו מופיעה דמות ליצן.

במשטרת פתח תקווה מציינים כי התופעה מוכרת ברמה הארצית, אך לא דווח על אירועים חריגים בעיר. במידה ויגיעו תלונות כל מקרה יבדק לגופו. בכל אופן הם מדגישים וקוראים לציבור לא ליטול את החוק ליידיים ולא לפגוע בבני הנוער.

עדכון: בהודעת המשטרה שהוצאה הבוקר נכתב: "נמשך מאבק המשטרה הנחוש בתופעה החברתית הפלילית והפסולה של נערים עטויי מסכת ליצנים, המנסים לזרוע פחד בקרב הציבור בישראל ולהפר את שגרת חייו: במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים.

התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. יואב

    לא מבין מה זה שהמשטרה מבקשת לא לפגוע בהם.
    כשמישהו יתקיף אותי אני לא אבדוק אם זה אמיתי או צחוק וכדאי שהוא ישמור חוק ולא יפחיד אנשים/ ילדים.
    עולם הפוך – הוא יעדה מה שבא לו, יצפצף על החוק ויגרום לטראומה לילדים / מבוגרים ואנחנו נדב בחיבוק ידיים.
    יש למגר את התופעה הנלוזה הזו בכל האמצעים ומהר.

  2. כן לקחת חוק לידיים

    לפגוע לא, אבל כאפה מצלצלת חייב לתת לליצן… שיחשוב פעמיים איזה השלחות זה עושה לילדים קטנים.

  3. נתי

    איזה מוח עקום "לא לקחת את החוק לידיים". נותנים לגיטימציה לתופעה פסיכופטית, שיכולה לתת כלים למשוגעים לעשות ככל העולה על רוחם, בידיעה שאנשים לא יגיבו בהתנגדות פיזית למעשיהם. מדינה נורמלית הייתה מזהירה את הסתומים האלה, שמי שיילך ככה אף אחד לא לוקח אחריות למה שיעשו לו. צריך להדביק לליצן כאפה ולהסיר לו את המסיכה בכח ולעצור אותו. אולי ככה יירתעו מלעשות טמטום כזה. באים מחבלים, ואסור לפגוע בהם, רק להתגונן, מגיע אדם שלא יודעים מה מתכנן לעשות לך, ומספיק שכבר מטריד ומפחיד, ואומרים "לא לקחת את החוק לידיים". אי אי אי, איזה סתימות המוח.

  4. הפסיכופט

    וואלק למה לא נופל עלי כזה ליצן איזה באסה אם היה נופל עלי הייתי גומר את ראבו מה שהטוח הוא לא היה רוצה להתחפש לעולם

  5. דובר משטרת ישראל

    אנחנו מבקשים לשמור על איפוק, לא לקחת את החוק לידיים, וחלילה לא להגיב באלימות כלפי מי שמחופש כליצן. אפילו אם הוא אוחז סכין, פטיש, מוט ברזל או אפילו אקדח, והוא רודף אחריך. צריך לשמור על קור רוח, ולבקש ממנו תעודת זהות. אפשר לנסות למשש את הסכין אולי היא לא אמיתית, ולבקש ממנו לירות באוויר קודם כדי לוודא שהכלי הוא צעצוע. וגם אם הוא תוקף אותך ממש, אסור לקחת את החוק לידיים, כי זה רק מעשה קונדס. אם יישחט אותך, אנחנו ננסה לעשות ככל האפשר על מנת לתת לו לבוא על עונשו, וזכרונך יהיה ברוך.

  6. אליאנה

    הם מפחידים את האחים הקטנים שלי, זה עוד יעשה להם טראומה!
    הם מפחדים אפילו לבוא איתי לקניון!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רציתם דמוקרטיה …זוהי דמוקרטיה….חופש דיבור חופש פעולה…..

  8. א.מ.כ

    נודרת שאם זה יגיע לקריות אני אמות זה פאקינג מלחיץ זה יעשה לנו טראומה.

  9. לדובר המשטרה יש לי לאמר לך כמה דברים...

    מה זה אם הוא ישחט אותי הוא יבוא על אונשו וזיכרוני יהיה ברוך , אתה מפחיד אותנו בזה שהמשטרה לא תעשה כלום נגדם , אלא רק אם אני אמות בגללו אההההההה? אבל י לי בישבלכם כמה דברים באארה"ב אסור לעטות מסכת ליצן מי שכן יובא למעצר בית . ברוסיה אסור אפילו לגעת בתחפושת ליצן אם כן אז הוא יובא למעצר , בגרמניה אוכפים חוק שמותר להרביץ לליצנים ורק למשטרה הזאת בישראל אסור להרביץ או לעשות משהוא לליצנים אם זה ימשיך ככה אני כבר לא אשמור על חוק יהיה משהיה אם אני אפגע בו זה יהיה רק יותר טוב בשבילכם למגר את התופעה בכך , אז אל תקשיבו לחוק במקרה תקיפה יהיה מהשהיה.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שצריך לעצור את התופעה הזאת זה רק המשטרה, ובכל הארץ לעשות סיורים בלילות , במשמרות, חובה… והלייצנים יפחדו לצאת, כי יתחילו לראות כל הזמן מסביבם , ניידות משטרה

  11. מש

    מה אם יחליט איזה מחבל אמיתי לנצל את התופעה ולהתחפש? מה תגיד המשטרה אז????

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר