רמי גרינברג, אורי אהד. צילומים מטה גרינברג, פרטי

יחצ"נות פוליטית או קשר עם הציבור? אהד דורש מגרינברג להסיר את שמו מפרסומי העירייה

יו"ר האופוזיציה מאיים בעתירה ואומר: "מדובר בבזבוז של מיליונים". לשכת ראש העירייה: "לראש העיר יש מגע ישיר עם התושבים"

פורסם בתאריך: 11.3.21 17:03

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, אורי אהד, שלח הבוקר (חמישי) מכתב לראש העירייה רמי גרינברג בדרישה להסיר את שמו של גרינברג מפרסומי העירייה השונים בעתיד ומפרסומים שכבר בוצעו. אהד טוען שמדובר לכאורה בהפרת החוק תוך שימוש בכספי הציבור לביצוע תעמולת בחירות אסורה. "מרגע שנבחר גרינברג, הפך את העירייה, עובדיה, נכסיה ובעיקר את קופתה הציבורית למשרד יחסי הציבור הפוליטי הפרטי שלו תוך שהוא מבצע תעמולה פוליטית אסורה לקידומו הפוליטי והאישי בניגוד בוטה וברור לחוק ולפסיקה בהיקף חסר תקדים המוערך במיליוני שקלים כל שנה", טוען אהד. במכתב שנשלח לגרינברג הוא כתב: "במידה ובטווח של עד שבעה ימים ממועד קבלת מכתבי זה, לא תצא ממשרדך הוראה ברורה, בכתב, עם העתק לח"מ (אהד) כי חל איסור על פרסום שמו ותוארו של ראש העירייה, בפרסומי העירייה השונים וכי יש להסיר את שמך מן הפרסומים שכבר בוצעו (ובכלל זה ההקלטות הקוליות וסרטוני הוידאו השונים), הרי שתוגש עתירה מתאימה בנושא, תוך חיובך, באופן אישי בכלל ההוצאות הנובעות מעתירה זו, אשר הח"מ עשה כל מאמץ, שלא להגישה", הוא כותב.
אהד מתבסס לדבריו על החלטת המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר (בער"מ 11/21), שפסק שיש איסור ברור לפרסם את שמו של ראש העירייה, על כל פרסום עירוני וזה ייראה כתעמולת בחירות. "יודגש כי כיום שמך ותוארך, כראש העירייה (או ראש העיר כפי שאתה נוהג להגדיר) מופיע, באופן חריג קיצוני ובוטה על כל פרסום עירוני, החל מהודעות על קיומם של חוגים שונים במתנסי"ם, המשך בפרסום הצגות המתקיימות בהיכל התרבות וכלה במשלוח הודעות סמס של העירייה על מצב הטיפול בבקשה שהוגשה לאגף עירוני כלשהו וכמובן הקלטות קוליות בקולך במרכזיות הטלפון העירוניות ובמקומות נוספים", כותב אהד, שמציין כי הודעות בנושא ששלח אל גרינברג ליו ואל היועצת המשפטית לעירייה, נותרו ללא מענה. עוד ציין אהד: "גרינברג שוב מוכיח לא רק את אטימותו וניתוקו, כאשר בשנה בה קורסים עסקים ומשפחות מתמוטטות כלכלית, הוא מבזבז מיליוני שקלים, מהקופה הציבורית ומכספו של הציבור הנאנק תחת העול, בניגוד לחוק על יחצ"נות פוליטית, אלא גם את הבוטות בה הוא מתעלם מחוקי מדינת ישראל. אדם כזה אינו ראוי לכהן במשרה ציבורית ולהחזיק בידיו את כספי הציבור".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כפי שניתן להיווכח במהלך השנתיים האחרונות, ראש העיר מקפיד על מדיניות של קשר ישיר עם הציבור. הדבר בא לידי ביטוי במפגשים שנערכים מידי ערב בשכונות השונות, סיורי יום ו' עם גורמי המקצוע ברשות והתושבים בשכונות עצמן, צ'אטים בפלטפורמות הדיגיטאליות, זמינות סביב השעון בנייד האישי וכן פגישות אישיות ותכופות עם תושבים שבהן ראש העיר עומד על הצרכים הפרטניים. בשונה מהנוהג שהיה קיים בעבר בו ראש העיר היה מסתתר בלשכתו המאובטחת, כיום יש לראש העיר מגע ישיר והדוק עם התושבים. כדי להעצים נושא חשוב זה, ניתן לראות כי ברוב הפרסומים מוצמד מספר הטלפון האישי של ראש העיר, המתפקד לעיתים כתובת נוספת לפניות המוקד העירוני – דבר אשר אין לו אח ורע בכל רשות אחרת. כך, פרסום שמו של ראש העיר מסמן לתושבים שיש להם כתובת לפנות אליה בכל עניין, בפרט לאורך המשבר שזימן בעיות פרטניות לרוב. יצויין כי בשל הזמינות הגבוהה, פחת באופן ניכר משך זמן תיקון התקלות השונות וביצוע הפרוייקטים לרווחת התושבים. דמעות התנין של אורי אהד מזכירות לכולנו את התקופה הקצרה בה מילא את מקומו של איציק אוחיון ז"ל. למרות שלא נבחר, דאג ממלא המקום הזמני, לקראת ההתמודדות בבחירות 2013, לפרסם את שמו במודעות העירייה. בשונה ממנו אנחנו לא עשרה חודשים לקראת הבחירות ומדיניות הקשר הישיר של ראש העיר עם התושבים ברורה לעיני כל. לסיכום – עולם כמנהגו נוהג – הכותרות יזעקו, האופוזיציה יגדפו והתושבים יברכו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מרצע

    בקרוב תקום תנועה –רק לא גרינברג.
    עדיין אין מועמד ראוי לראש עיר.
    אני מאמין שימצא מועמד מתאים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר