הרב רונן נויבירט ז"ל, צילום באדיבות בית הלל

הלך לעולמו הרב רונן נויבירט, לשעבר רב קהילת מוריה בכפר גנים

הרב נויבירט ז"ל היה ממקימי ארגון הרבנים בית הלל והמנכ"ל הראשון שלו. הרב מאיר נהוראי, יו"ר הארגון: "הוא הותיר לנו את חזונו - להיות, באמת ובלי ויתורים, כפי שהוא היה - הנהגה תורנית קשובה"

פורסם בתאריך: 30.3.21 12:15

אבל כבד: הלך לעולמו הרב רונן נויבירט, ממייסדי ארגון רבני "בית הלל". הרב נויבירט ז"ל היה גם המנכ"ל הראשון של ארגון זה ושימש כרב של קהילות שונות בהן קהילת "אהל ארי" ברעננה וקהילת "מוריה" בכפר גנים בפתח תקווה. הוא נפטר במהלך חג הפסח לאחר מאבק במחלה קשה והוא בן 51 בלבד.
נויבירט נולד בקריית אתא, גדל ברמת גן ולמד בתיכון הטכנולוגי של גוש דן. בהמשך למד בישיבה הגבוהה וההסדר "הגולן" שבחספין, בישיבת רמת גן ובכולל בר אילן. הוא שירת בצה"ל כקצין ביחידת האיתור התת ימי של חיל הים ושימש רס"ן במילואים בשייטת 13. הוא היה בעל סמיכה לרבנות ובעל תואר ראשון במתמטיקה ובמדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן. הוא עסק רבות בהייטק כמנהל טכנולוגיות בכיר.
בין השנים 2007–2012 שימש כראש מיזם 'קהילות' ו'צוהר לחגים' בארגון צהר וכראש קשרי החוץ של הארגון. הוא עמד בראש תוכנית בני חו"ל בישיבת ההסדר פתח תקוה, שימש כרב קהילת "מוריה" בכפר גנים שבפתח תקוה, וכמו כן שימש כארבע שנים כרב שליח מרכזי של תנועת בני עקיבא צפון אמריקה, וכר"מ במכינה הקדם צבאית "קשת יהודה" שבקשת ברמת הגולן. בשנת 2012 עמד בראש קבוצת רבנים ותלמידות חכמים שהקימו את ארגון "בית הלל" ושימש כמנכ"ל הראשון של הארגון, תפקיד ממנו פרש בתחילת 2015. בספטמבר 2016 הודיע על הקמת תנועה חדשה, "ואהבת"א", תחת המוטו: "יהדות נוסח תל אביב" ובשנת 2018 נבחר לכהן כרב קהילה בקיסריה.
הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, ספד לרב רונן נויבירט ואמר: "בשיא כוחו הסתלקה מאתנו דמות מיוחדת ואוהבת אדם. תלמיד חכם מבריק מחבר תורה ועשייה, אהבה ויראה. היה ממניחי היסוד לפעילות העניפה של ארגון צהר ופעל בכל כוחו להאהיב את התורה בחברה הישראלית. מותו מותיר בכולנו חלל עצום".
ארגון בית הלל ספד לו: "קשה למצוא כל כך הרבה כישורים באדם אחד: הרב רונן היה גם רב קהילה ותלמיד חכם – בהלכה ובמחשבה, וגם איש ביצוע חסר לאות, הוא התברך ביכולת גבוהה ליצור קשרים בין אישיים ולרתום אנשים לעשייה והתנדבות. הרב רונן היה המנכ"ל הראשון של בית הלל; הוא הקים את המסגרות העיקריות של הארגון וטבע את דרכי הפעולה".

הרב מאיר נהוראי, יו"ר הארגון, מסר: "הרב רונן חלם חלומות וידע גם איך ליישם אותם בשטח. בשנותיו כמנכ"ל תרם רבות לבניית הארגון מהמסד ועד הטפחות. הוא היה אדם שחולם חלומות ויודע גם איך ליישם אותם בשטח. המפגש איתו היה תמיד מפגש עם נועם הליכות והקשבה, לצד פעלתנות ותנופת חזון ויוזמה. חסרונו יורגש בכל תחומי העשייה שלנו. הוא הותיר לנו את חזונו – להיות, באמת ובלי ויתורים, כפי שהוא היה – הנהגה תורנית קשובה. אנו אבלים ומלאי צער, ומבקשים להשתתף בצער המשפחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר