צעדת פתח תקוה

סערת הצעדה: לאן נעלם האיזכור של הנספים באסון הבונים?

גורמים שונים בעיר נדהמו לגלות שבפרסום השנה לצעדת פתח תקוה אין אזכור להרוגי אסון הבונים. בעירייה אומרים כי צעדת הבונים תתקיים בנפרד, אך לא מציינים מיקום ומועד. כעס נוסף מגיע מהציבור הדתי, על כך שהצעדה תתקיים השנה בשבת

פורסם בתאריך: 12.4.21 15:43

במשך שנים רבות מקיימת העירייה את 'צעדת פתח תקוה', צעדה אחת בשנה, אשר בדרך כלל מתקיימת בחודש מאי ולזכר הניספים באסון הבונים. זהו האסון הגדול ביותר שידעה פתח תקוה . הוא התרחש ב-11 ביוני 1985, כאשר רכבת נוסעים התנגשה באוטובוס שהוביל תלמידים מחטיבת הביניים ברנר לטיול שנתי ונתקע על המסילה. באסון נהרגו 22 בני אדם: 19 תלמידים, מחנכת הכיתה, נהגת האוטובוס ואם מלווה. הילדים ההרוגים למדו כולם בכיתה ז' 12 והיוו כמחצית מתלמידי הכיתה.

בימים אלה מופץ בעיר פרסום של הצעדה השנה, אך להבדיל משנים קודמות, אין כל אזכור לאסון הבונים. הצעדה תתקיים ביום שבת ה-1.5 בשעות הבוקר. המסלול של הצעדה זהה למסלול של השנים הקודמות, על גדות נחל הירקון. בעירייה טוענים כי צעדת הבונים תתקיים בנפרד, אך לא יודעים לציין מתי, איפה ואיך.

"למשפחות ולנו שהיינו ילדים, הצעדה היא אחד הדברים החשובים", אומרת מאיה סורמלו בן ישראל, מי שהייתה תלמידת השכבה וחייה ניצלו לאחר שהורדה מהאוטובוס כשעה לפני האסון והועברה לאוטובוס אחר. "מידי שנה אני נפגשת עם תלמידי חטיבת ברנר, מספרת להם את הסיפור ובהמשך יש צעדה שבה לוקחים חלק תלמידים מהעיר, משפחות הנספים, תלמידי השכבה ועוד. השנה ראינו את הפרסום של הצעדה ונדהמנו מכך שהאסון כלל לא מוזכר. אף אחד לא אמר לנו האם זה עבר לתאריך אחר, מדוע זה לא מתקיים במסגרת צעדת פתח תקוה ואנחנו ניזונים מקבוצות הוואטסאפ והתקשורת. מה שאנחנו יודעים בוודאות זה שצעדת פתח תקוה שבמשך שנים הייתה מזוהה עם אסון הבונים לא תתקיים בפורמט שאליו כיוונו כל השנים. עצוב לנו שזה כך ואני מקווה שמישהו יבין את החשיבות וידאג לקיים את הצעדה במתכונת ראויה ומכובדת כפי שהיה בשנים עבורו".

ביקורת נוספת עלתה מגורמים דתיים בעיר על כך שהצעדה תתקיים הפעם בשבת ולא בשישי כפי שהיה בשנים קודמות, והציבור הדתי לא יוכל להשתתף בה. אותם גורמים מסבירים שלצעוד בשבת מותר, אך מאחר וזו לא רק צעדה ובמקום אמורות להתקיים פעילויות שונות, הקהל הדתי נאלץ לא להשתתף באירוע הזה. "מידי שנה אנחנו לוקחים חלק בצעדה, קודם כל ככבוד לילדים שנהרגו באסון הבונים ושנית כי זה חלק מהעיר שלנו, אומרת אחד התושבים. "השנה לצערנו אנחנו נאלץ לבטל את ההשתתפות וחבל לנו שזה כך. מדוע הציבור הדתי לא יכול להשתתף?".

צעדת פתח תקוה 2018

תושבים ציינו כי ניסו להירשם בשעות האחרונות אך הדבר לא התאפשר ושיערו כי העירייה עצרה את הרישום נוכח הסערה שהתעוררה. מדוברות העירייה נמסר: "הנושא נמצא בבחינה מתוך מטרה לאפשר לקהל גדול יותר להגיע לצעדה. כשיתקבלו החלטות סופיות הן יפורסמו בהתאם. בנושא צעדת אסון הבונים: אין קשר בין שתי הצעדות. התכנון היה לקיים את שתיהן בנפרד ועכשיו, כאמור, בוחנים אפשרויות נוספות כאשר בכל מקרה צעדת אסון הבונים תתקיים".

קיראו גם:

"ההורים התנפלו על כל אוטובוס שהגיע": היום 35 שנה לאסון הבונים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר