אשר סרור בדירת אמו ואחותו

"היה לנו נס גדול" | בעלי הדירות שנפגעו מהטיל מנסים להתאושש ומספרים על הדרמה הגדולה

התושבים שדירותיהם נפגעו מהטיל ראו הבוקר את הנזק שנגרם. אחיו של אחד מהם סיפר על חילוץ דרמטי, תושבת אחרת ניצלה כי לא הייתה בדירתה שנהרסה וכולם מדברים על נס גדול

פורסם בתאריך: 13.5.21 14:23

טילי החמאס הגיעו גם לפתח תקוה, ובלילה האחרון, בערך בשעה 02:00, פגע טיל בשטח שבין בניינים צפופים בבמרכז העיר. שמונה אנשים נפצעו, שניים באורח בינוני ושישיה קל, הרס רב נגרם לבניינים, אך אין ספק היה נס וזה יכול היה חלילה להסתיים הרבה יותר גרוע, אם הטיל היה פוגע פגיעה ישירה באחד הבניינים הסמוכים, שהמרחק ביניהם אינו רב.

בלילה פינתה העירייה את הדיירים לבית הספר גורדון הסמוך ובבוקר פתחה העירייה חמ"ל בו נתנה שירות מהיר לתושבים. משעות הבוקר המוקדמות הגיעו למקום אנשי מקצוע ונציגי מס רכוש ,הסתובבו בין הדירות, ובדקו את ההרס הרב ואת המכוניות שנשרפו במקום. הדיירים עצמם ובני מתשחופיהם התקשו לקלוט את הנס שקרה ובעיקר הודו על כך שהאירוע לא הסתיים באסון גדול. "כל עוד זה נגמר ברכוש ובפציעות קלות אנחנו אומרים תודה", אמרה אחת התושבות במקום.

מי שביתה ספג את הפגיעה הגדולה ביותר היא אמו של אשר סרור, מי שהיה בעבר יו"ר ועד שכונת הדר גנים והיום מתנדב באיחוד הצלה. "בשעה 01:50 הייתה אזעקה שנייה ובתור מתנדב באיחוד הצלה, קיבלנו טלפון להגיע לרחוב חנה סנש", הוא מספר. "כשהגעתי למקום, ראיתי שזה הבית של אמא שלי. אמא שלי ואחותי מתגוררת בדירה. ניסיתי להיכנס לבניין, כיבוי אש לא נתנו להיכנס כי הם חששו שבלוני הגז יתפוצצו. התחלתי לחפש את אחותי ואת אמא שלי, לא הייתה קליטה בטלפון. אתה בלחץ ורוצה לדעת שהכל בסדר. בשלב כלשהו חבר התקשר ואמר לי שהם ירדו למקלט. בדיעבד הסתבר לי שבאזעקה הראשונה שהייתה, אמא שלי ואחותי לא ירדו למקלט, כי הן ראו שהיא הייתה קצרה. האזעקה השנייה כבר היתה יותר ארוכה והם ירדו. זה היה מזל גדול, הטיל פער חור גדול בקיר של הסלון. הטיל נחתך והמנוע נפל לתוך הקרקע".

סיבוב קצר בדירה של משפחת סרור מראה שלאם ולאחות אכן היה מזל גדול. מלבד החור שנפער בסלון, כל הדירה נהרסה. "היה להן מזל גדול, הנזק בדירה גדול ובנס לא הייתה פגיעה בנפש", אומר אשר. "כשפגשתי אותן הן היו בלחץ וניסיתי להרגיע אותן. עכשיו כשאתה מסתכל על גודל האסון אתה מבין מה נמנע. לא חשבתי לרגע שזה יכול ליפול בפתח תקוה ובפתח בדירה של אמא שלי".

קיראו גם:

שני פצועים בינוני בנפילת טיל הלילה במרכז פתח תקוה, נזק עצום לבניינים | צפו בסרטונים ובתמונות

נפילת הטיל: אשתו של שחקן הפועל, היגור וידאל, סבלה מחרדה ופונתה לבית החולים

# # # 

בקומה מעל משפחת סרור מתגוררים אנה וגולן מרדכי. הדירה שלהם נפגעה מההדף והחלונות התנפצו בכל הבית. "אתמול החלטתי שאני מנקה את המקלט", מספרת אנה, "אמרתי לדיירים שכל אחד צריך לקחת את הדברים שלו וסידרתי כיסאות. האזעקה הראשונה הייתה די קצרה. הספקנו לרדת במדרגות והיא הפסיקה וחזרנו הביתה. האזעקה השניה הייתה כבר יותר ארוכה וירדנו כולם למקלט, מלבד השכן מלמעלה". הבעל גולן מוסיף: "לא הספקנו לסגור את הדלת ואז היה את הפיצוץ גדול ועפתי. התחיל להיכנס עשן, פתחנו את הדלת והוצאתי את כולם החוצה. היה לנו נס גדול".

דירת משפחת סרור

# # # 

השכן שמתגורר בקומה גבוהה יותר ולא הספיק לרדת למקלט, הוא ידידיה בלבול, בן 36, נשוי ואב לתינוקת בת שנה וחודשיים. אשתו של ידידה ובתו התארחו אצל משפחה שישי לה ממ"ד. ידידיה עובד במשמרות ולכן העדיף לחזור הביתה. "אנחנו מתגוררים לא רחוק מאחי", מספר האח יוסי, "הייתה אזעקה ואז הבן שלי רץ ואומר שרואים עשן מהכיוון של הבית של ידידיה. אחרי כמה שניות הוא מתקשר לאשתו ואומר לה שהוא לכוד בדירה ולא יכול לצאת", ממשיך האח לספר. "הנעתי את הרכב ונסעתי לכיוון הדירה, הגעתי לרחוב ואני בטלפון עם אחי, הוא אומר לי שהוא לכוד בדירה ולא יכול לצאת. אני מנסה להיכנס לדירה ואחד הכבאים בא לעצור אותי, אומר לי שאסור להיכנס לדירה, כי יש בלוני גז. אני אומר לו שאחי לכוד בדירה והוא אומר לי שהם עשו בדיקה ואין אף אחד במקום. הם כנראה פספסו אותו כי הדלת הייתה נעולה", הוא ממשיך ומספר. "אני אומר לו שהוא עומד בחלון והוא לא יכול לצאת והוא לא נותן לי להיכנס, אני תופס שני כבאים אחרים ואומר להם שאני חייב להיכנס פנימה להציל את אח שלי, הם מנסים לפתוח את הדלת והיא לא נפתחת ואז נכנסים מהצד, המסדרון אפוף עשן ואני מסתכל פנימה והכל שחור ולא רואים כלום. הכבאים היו עם מסכה על הפנים ולא ראו את המדרגות ואני צועק להם מאיפה צריך לעלות ושחייבים להוציא את אח שלי. הכבאי דופק על הדלת, אחי פותח והם מוציאים אותו. בהמשך הסתבר לי שבאזעקה הראשונה הוא הספיק לרדת למקלט, באזעקה השנייה, הוא בא לרדת וכשהוא יצא החוצה לחדר המדרגות, הוא ראה שהוא מלא עשן ועולה באש ונכנס בחזרה לדירה. הוא סגר את הדלת, בשביל שהעשן לא ייכנס פנימה. הוא השפריץ על עצמו מים והתקשר לאשתו. בהמשך הוא הלך למטבח, מתוך המחשבה שאולי הוא יקפוץ למטה, אבל היה שם עץ שעלה באש שנדלק מהטיל". אחרי זמן שנראה כמו נצח, ידידיה פונה על ידי הכבאים לבית החולים עם שאיפות עשן.

אנה וגולן מרדכי

# # #

לא מעט ניסים היו בבבניינים שנפגעו, אחד מהם הוא של דיירת נוספת, שבמקרה לא הייתה בבית. הבוקר היא הגיעה לדירה ונדהמה לראות את ההרס הרב. "ביום קודם שהייתה אזעקה לא ירדתי למקלט ונשארתי במדרגות", היא מספרת. "גם הפעם אני מאמינה שאם הייתי בדירה, הייתי נשארת במדרגות ולא יורדת למקלט". מבט קצר למדרגות, שמלאות פיח שחור מראה שכנראה העובדה שלא הייתה בביתה הצילה אותה מפגיעה קשה.

# # # 

בבניין ממול אנחנו פוגשים את לידור צדוק בת ה-20, היא מתגוררת בדירה עם אחותה ואמה. האם לא הייתה באותה שעה בדירה והיא ואחותה ירדו למדרגות. "שמענו אזעקה מאוד חזקה ויצאנו למדרגות,, היא מספרת, "חיכינו שהאזעקה תסתיים ורצינו להיכנס בחזרה לדירה. היה שקט ואחרי כמה שניות פתאום שמענו בום גדול והכל מסביב רעד. אחרי כמה שניות יצאנו החוצה וראינו את הנזק הרב, לא דמיינו בכלל שזה מה שיכול לקרות".

הדיירים מציינים שמדובר בבניינים ישנים ללא ממ"ד, ורבים מהם העדיפו להישאר בחדר המדרגות. ולא לרדת למקלט. "ההורים שלי מבוגרים מאוד", מספרת תושבת נוספת המתגוררת בבניין סמוך, "כשהייתה אזעקה הם לא ירדו למקלט, הם לא יכולים, זה קשה להם, במזל לא קרה להם כלום ורק נזק לחלונות וזכוכיות שבורות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר