הסטורי של מעיין אדם צילום מהאינסטגרם

הסטורי של מעיין אדם: "מישהו יכול למות רק בגלל שהוא לא שמע את האזעקה"

אדם, תושבת פתח תקוה, קיבלה תגובות רבות מתושבים שסיפרו שהם או קרוביהם לא שמעו את האזעקות בלילה. "בבקשה תצילו את ההרוג הבא", כתבה ותייגה את פיקוד העורף

פורסם בתאריך: 13.5.21 17:37

קצת אחרי נפילת הטיל הלילה בפתח תקוה, פרסמה מעיין אדם, עיתונאית ומגישה ב"קשת 12" ותושבת העיר, סדרה של סטורי באינסטגרם, בה סיפרה כי האזעקות באזור חלשות מאוד עד כדי כך שלא שומעים אותן. בתחילה סיפרה: "מנסיוני גם כנהריינית וגם כמי ששירתה בעוטף ב"עמוד ענן" לפני שהייתה כיפת ברזל מתפקדת כמו היום, הייתה פה נפילה ממש קרוב, יודעים שזאת נפילה כשהאדמה רועדת … כן נפל פה רחוב לידי, זה פשוט מדהים, אני בטוחה שתושבי הדרום מכירים את ה … יש הבדל בסאונד ובהרגשה".

בהמשך, כשעל המסך שלה הופיע הדיווח על הנפילה בחדשות 12, התייחסה אדם לעוצמה הבעייתית של האזעקות ואמרה: "האמת שרגע לפני האזעקה הזאת חזרתי למיטה. היא הייתה כל כך חלשה שהתלבטתי אם זה בכלל שייך לנו או שאני שומעת מעיר אחרת. התלבטתי אם לקום לממ"ד. פתחתי N12 וראיתי בהתראות פיקוד העורף שאכן פתח תקוה על המסך. אילו ישנתי לא הייתי שומעת בכלל. צריך לטפל בווליום ודחוף".

"יש לי אפליקציה של פיקוד העורף והיא נהדרת", המשיכה אדם ואמרה, "אבל אני חיה בשכונה שיש בה גם אנשים מבוגרים, כמו בכל הארץ, וחלקם לא יודעים מה זו אפליקציה, אין להם אפילו סמארטפון, ועבורם האזעקה צריכה להיות מחרישת אוזניים. היא צריכה להיות משהו שיעיר אותם משנתם. אף אחד לא היה מתעורר מהאזעקה הזו, או שומע אותה בכלל מתוך שינה. וגם אני אפילו הייתי ערה ולא הייתי בטוחה שהאזעקה פה בפתח תקוה. ואני גם קיבלתי לא מעט הודעות מאנשים שכנראה גרים כאן והרגישו ככה וזה משהו שלדעתי צריך לתקן ממש ממש דחוף. כאילו מישהו יכול למות רק בגלל שהוא לא שמע אזעקה".

מהתגובות לסטורי של אדם ניתן ללמוד שאנשים רבים הזדהו עם הטענה שהעלתה וסיפרו כי הם או קרוביהם שמתגוררים במרכז פתח תקוה לא שומעים את האזעקות. אדם תייגה את פיקוד העורף וכתבה: "בבקשה תצילו את ההרוג הבא".

אדם אמרה למלאבס: ""זה מחדל גדול מאוד. זה אזור שלא מתורגל לחירום ולא יודע לרוץ למקלטים. אני במקור מנהריה ואני הכי מתורגלת בעולם ואתמול אני יושבת בבית, אני ערה ושומעת קול אזעקה חלש מאוד. בהתחלה הייתי בטוחה שזה בכלל לא מהעיר. אני פותחת N12 ורואה בהתראות שאכן פתח תקווה מותקפת. אני נכנסת לממ"ד וצריך להבין שאני מתגוררת שני רחובות מהבית שנפגע ואני שומעת בום גדול. וזה משונה לי, כי לא שמעתי אזעקה כמו שצריך והסכנה הייתה מוחשית. אני מעלה על כך פוסט ומדברת על זה ומקבלת מאות ואלפי הודעות מאנשים מכל גוש דן שלא שומעים אזעקות. שמספרים שהילדים שלהם לבד בבית, שהילדים מתקשרים להורים שלהם לעדכן אותם שיש אזעקה וחרדה של הורים שנשארים ערים כל הלילה מהחשש. אני מבינה שזה עניין של פיזור צופרים, אבל אני חוששת שזה ייגמר רע".
מה צריך לעשות?
"צריך לקיים יותר הסברה, לתת יותר תשומת לב ועירנות. צריך לתדרך את כל המסבירים של פיקוד העורף שידברו על כך בכל הערוצים וכן לעשות סרטון בנושא. פיקוד העורף צריך לוודא שכולם שומעים את האזעקה או שיש להם פתרון חלופי. כי חלילה מישהו שלא שמע את האזעקה יכול למות. מדובר על כלל הגילאים, חברה צעירים שחיים את המדיה לצד אנשים מבוגרים".

תגובת פיקוד העורף תובא כאן כשתתקבל.

קיראו גם:

"היה לנו נס גדול" | בעלי הדירות שנפגעו מהטיל מנסים להתאושש ומספרים על הדרמה הגדולה

שני פצועים בינוני בנפילת טיל הלילה במרכז פתח תקוה, נזק עצום לבניינים | צפו בסרטונים ובתמונות


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעיין צודקת, האזעקה הראשונה שהיתה בלילה לא נשמעה, אני ישנתי ושמעתי רק בזכות האפליקציה

  2. ז. ברנט

    איך סלב ברמתה נשאר עדיין לגור בפתח תקוה ?
    מניח שהיא תעזוב בקרוב לסביוני LA אשר בשד' רוטשילד תל אביבה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר