המקלט בנווה עוז צילום פרטי

מקומם: למרות ירי הטילים, כך נראה מקלט ציבורי בנווה עוז

כבר לפני כמה חודשים פנה ועד השכונה לעירייה אך המקלט ברחוב אשכול לא טופל. בשבוע שעבר פנו תושבים שוב למוקד, אך המקלט נשאר כפי שהיה והם אף קיבלו הודעה שקריאתם נסגרה

פורסם בתאריך: 19.5.21 09:24

תושבים המתגוררים בשכונת נווה עוז, מתלוננים שהמקלט הציבורי ברחוב אשכול, סמוך לגן הציבורי, מוזנח גם בימים האחרונים למרות תלונות חוזרות ונישנות מאז תחילת ירי הטילים, ואינו ראוי לשימוש. לטענתם, כבר לפני מספר חודשים ועד השכונה פנה לעירייה בדרישה לשפץ ולנקות את המקלט, אך דבר לא נעשה. לאחר האזעקה הראשונה, התושבים שהגיעו למקום וראו את המצב שלו, פנו שוב למוקד העירוני. ביום שלישי השבוע, קיבלו הודעה שהקריאה שלהם נסגרה, למרות שהמקלט לא טופל בכלל.

"שכונת נווה עוז, היא שכונה ותיקה ולמרבית הדיירים אין בבית ממ"ד או מקלט", מספרת נעמה אחת התושבות. "באזעקה הראשונה נשארנו בבית, אך לאחר מכן החלטנו שאנחנו חייבים לרוץ למקלט. הגענו למקום ולצערי גילינו מקלט מלוכלך ולא ראוי. בדלי סיגריות בכל מקום, מזרקים, פיח על הרצפה, אין אור בשירותים והמזגן לא פועל. הבנו שאף אחד לא מתחזק את המקום והוא נראה עזוב ומאוד מסוכן, כי אפשר בקלות להחליק במדרגות כשרצים", היא מציינת. "לאחר שהתחלנו לברר הסתבר לנו שבעבר היה במקום אולפן הקלטות וברגע שהם עזבו את המקום, אף אחד לא דאג לנקות ולשמר אותו. כשפניתי לוועד השכונה, נאמר לי שכבר לפני מספר חודשים הם פנו לעירייה בבקשה לתחזק את המקום. הוועד פנה לראש העירייה שאמר לו שזה בטיפול וגם אני כתבתי לו הודעה בפייסבוק עוד לפני החג. ביום שלישי (אתמול) קיבלתי הודעה שהפנייה טופלה. מאחר ולא היו אזעקות, החלטתי ללכת לראות את המקלט ולצערי גיליתי שזה נשאר אותו דבר וכלום לא טופל. הבנתי שיש בעיר למעלה מ-600 מקלטים שזקוקים לטיפול והקימו סיירת של מתנדבים לנקות אותם ואנחנו ברשימה. לא מובן לי למה צריך לחכות לרגע האחרון ולמה תושבים צריכים לדאוג לתחזוקה. לא ברור למה יותר משבוע אחרי תחילת ירי הטילים מקלט ציבורי שאמור להציל חיים נראה כך".
המשכתם ללכת למקלט למרות מצב התחזוקה שלו?
"כן. אין לנו בריריה המרחק מהבית שלנו למקלט הוא בסביבות דקה, דקה וחצי, אין לנו מרחב מוגן בבית והבנו שזה עניין של חיים ומוות".

מדוברות העירייה נמסר: "בהתאם להנחית פיקוד העורף, עיריית פתח תקוה פתחה את כלל המקלטים הציבורים ברחבי העיר ובוצע בהם ריענון בתוך זמן קצר. כמו כן, העירייה פעלה לפתיחת המקלטים במתנסים ובמוסדות החינוך ולאורך הסופ"ש והחג האחרון הוצבו מאבטחים אשר שמרו על המקומות מפני גניבות וכיוצא בזה. מדובר במערך שומרים שכרוך בעלות של מאות אלפי שקלים מתקציב הרשות. בנוסף, העירייה פועלת בעזרת מתנדבים ועובדי עירייה כדי להכשיר מקלטים פרטיים ולהשמיש אותם בזמן חרום. גם במקרה המדובר, המקלט ינוקה ויסודר בהקדם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר