שיגור מעזה צילום AFP

האופוזיציה: "גרינברג הכשיל תוכנית שלנו לטיפול במקלטים המשותפים"

האופוזיציה הציעה הכנת תוכנית עירונית מתוקצבת לטיפול במקלטים בבתים המשותפים ומסלול מהיר להיתר בנייה לממ"ד. לשכת גרינברג: "מידי חודש מועצת העיר מאשרת מיליוני שקלים עבור פרויקטים של התמגנות"

פורסם בתאריך: 31.5.21 19:07

חברי האופוזיציה במועצת העיר, בראשות אורי אהד, טוענים שראש העירייה רמי גרינברג, הכשיל אמש (ראשון) בישיבת המועצה תכנית מקיפה לבדיקה וטיפול במקלטים המשותפים. "גרינברג חשף אתמול (שוב) את פרצופו האמיתי כאדם שרק פרסומו האישי מעניין אותו גם על חשבון טובת התושבים וסיכונם", טוען אהד. "ההצעה שהבאנו לאישור מועצת העיר היא הצעה מהפכנית החושבת מחוץ לקופסה ואשר בסופה היו מטופלים אלפי מקלטים משותפים המהווים את הרוב המכריע של המקלטים בעיר ומוכשרים לסבב הלחימה הבא".

אהד מציין שלפני 20 שנה ביצע תכנית כזו בהיותו יו"ר האגודה לתרבות הדיור, בגיבויו של ראש העירייה איציק אוחיון ז"ל. "התקציב שנדרש לתוכנית שהצענו הוא 'פרוטות' במונחים עירוניים, 3-4 מיליון שקלים להדרכת ועדי הבתים וסיוע ברכישת ציוד בסיסי וכלל חברי מועצת העיר תמכו בהחלטה אך משום מה בהצבעה התנגדו חברי הקואליציה וזה ברור למה. זו בושה גדולה לעיר פתח תקווה שבראשה עומד אדם שמקריב את טובת תושביה על מזבח יצר הפרסום המגלומני שלו".

ההצעה אותה הגישו הביצועיסטים, דיברה על הכנת תוכנית עירונית מתוקצבת לטיפול וארגון המקלטים בבתים המשותפים ופרסום מסלול מהיר להיתר בנייה להקמת מרחבים מוגנים. הם ביקשו שהמועצה תאשר ותתקצב תכנית עירונית במסגרתה תפעיל העירייה בכל רובע עירוני צוות ייחודי אשר מטרתו לסייע לכלל ועדי הבתים בהכנת המקלטים לשעת חירום ובכלל זה ביצוע סיור בכלל המקלטים בכל רובע ובדיקתם. עוד הציעו שיוקצה תקציב ייעודי לסיוע בהכשרת כל מקלט, העירייה תתגבר ימי פינוי, חניכי תנועת הנוער ומתנדבים ישולבו בסיוע בפינוי מקלטים וינקטו צעדי אכיפה כנגד בתים משותפים שלא משתפים פעולה. כן יוגדר לוח זמנים לביצוע הכשרת המקלטים, כאשר בטווח של עד 12 חודשים זה אמור להסתיים.
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "הצעת האופוזיציה מראה שוב על ניתוק מוחלט מכל הנעשה בעיר ומצביעה על בעיית זיכרון, שכן, כמעט מידי חודש מועצת העיר מאשרת מיליוני שקלים עבור פרויקטים של התמגנות והיערכות לשעת חרום. בניגוד לשנים קודמות, ראש העיר מיישם את תכנית ההתמגנות ולראיה יעידו עשרות המיגוניות שהוצבו בחודשים האחרונים ברחבי העיר ובמוסדות חינוך וותיקים וכן שני המקלטים הציבוריים שבימים אלו נבנים בעלות של למעלה מארבעה מיליון שקלים, לצד המקלטים שנמצאים בשלבי תיכנון. כמו כן, במהלך המבצע האחרון העירייה ביצעה בפועל ריענון במקלטים פרטיים ונפתחו בנוסף גם מקלטים במתקנים עירוניים בעלות של מאות אלפי שקלים עבור שמירה על ציוד וכיוצא בזה. מה שמלמד כי הצעת האופוזיציה חסרת כל משמעות ומלבד הניסיון ליצור כותרת אין מאחוריה שום דבר מעשי. המבצע הצבאי האחרון הוכיח, כי פתח תקוה ערוכה לחרום ולהתגוננות מפני ירי רקטות: כאמור, נפתחו המקלטים הציבוריים ובוצעה בהם ריענון בתוך זמן קצר, נפרצו מאות מקלטים פרטיים ברחבי העיר וניתנו התראות וקנסות בנושא, עובדי עירייה ומתנדבים פעלו לאורך המבצע לניקוי וסידור של עשרות רבות מקלטים ברחבי העיר, בוצעו עבודות הנגשה לאוכלוסייה מבוגרת ולנכים וכן ננקטו מגוון פעולות נוספות אשר הבטיחו מענה מידי לכל צורך שעלה בהקשר זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר