צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן
צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן

אכזבה במטה המאבק נגד תוכנית כביש 40: "העירייה חתומה על הרס מזרח העיר"

רגע לפני תום שלב הגשת ההתנגדויות ולאחר הגשת ההתנגדות של העירייה במטה המאבק מדגישים: "העירייה לא מתנגדת לסגירת הצמתים, ולהרס פארק השופר וחורשת דדו". העירייה: "הגשנו תוכנית אלטרנטיבית"

פורסם בתאריך: 7.7.21 08:38

ביום חמישי הקרוב, 8.7, יגיע לקיצו שלב ההתנגדויות לתוכנית סירקין וכביש 40 ובמטה המאבק מודאגים, מאחר ולטענתם העירייה לא הציגה התנגדות משמעותית לתוכנית. "גרינברג אישר וחתם סופית על הרס שכונות מזרח העיר", טוענים במטה המאבק. העירייה: "נוודא שהתוכנית לא תבוא על חשבון רווחת התושבים".

כזכור, התוכנית לבנייה הצפויה בשטח מחנה סירקין וכן השינויים סביב כביש 40, אושרה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בספטמבר 2019 וכבר אז יצרה כעס אצל התושבים, שטענו לפגיעה באיכות החיים. על פי התוכנית, יסגרו שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים והכניסה לצומת הושע בשעריה תתאפשר רק בפניה ימינה לבאים מכיוון צפון. לפני כחודשיים דיווחנו על כך כי המועצה הפקידה את התוכנית להתנגדויות, שלב שלאחריו לא ניתן יהיה עוד להתנגד לתוכנית.

ביום שני הציגו ראש העירייה רמי גרינברג, וגורמי המקצוע בפני חברי הוועדה את התנגדות העירייה לתוכנית המוצעת וכן את התוכנית האלטרנטיבית שהעירייה מבקשת לקדם. לטענת העירייה מדובר בתוכנית מקיפה ומפורטת אשר נבנתה בשיתוף ובהיוועצות עם נציגויות מטעם תושבי העיר. זאת במסגרת סדרת הכינוסים שראש העיר וגורמי המקצוע ברשות ערכו בנושא בחודשים האחרונים. כאשר הציג את התנגדות העירייה לתכנון המקורי אמר גרינברג בפני נציגי הועדה כי "בנוגע לכל התוכניות של סירקין – פתח תקוה לא צריכה את זה. יש בפתח תקוה התפתחות קיימת בפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, כפי שמחויב במציאות". כמו כן הוסיף ואמר כי "הוספת יחידות דיור בתוכניות סירקין מבחינת פתח תקוה זה לא יתרון אלא ההפך הוא הנכון, לכן, אם המדינה לא הייתה מקדמת את התוכניות – זה היה טוב. מכאן גם ההשלכות לכביש 40 שבפועל מי שיפגע אלו תושבי שכונות האזור. לאורך כל הדרך אנחנו הצענו פתרונות חלופיים טובים יותר וזאת במסגרת השיח שניהלנו עם התושבים המקומיים בנושא".

אלא שיש מי שטוענים כי העירייה לא עשתה די. אחד הפעילים המרכזיים במטה המאבק נגד התוכנית, ירון קדושים, שמרכז את המאבק בכביש 40 מציין כי: "השבוע הוכח סופית, מאחורי הגרפיקה היפה, כמה שחור מתוכנן לנו. העירייה והעומד בראשה חתומים על תוכנית הרס שכונות מזרח העיר. התוכנית הרעה הזאת תוכננה בשנתיים האחרונות בליווי מלא ובהסכמת העירייה. העירייה אינה נלחמת ואינה מתנגדת לאסון על שכונות מזרח העיר. ולצערי, מה שטענתי כל הזמן מזה שנתיים קיבל חותמת סופית. העיריה מסכימה עם סגירת הצמתים חזן, שלמה והושע ועם הרס פארק השופר וחורשת דדו וכריתת 1,152 עצים בוגרים. העירייה ליוותה ואישרה את כל נושא תיכנון כביש 40. היא לא התנגדה אז והיא לא מתנגדת היום. העיריה אישרה את הפשע הזה ולא ניסתה לעצור אותו וגם עכשיו לא מנסה".

קדושים מוסיף וטוען כי בהתנגדות העירייה, אין שום שינוי ומבטיח כי מטה המאבק עמל בימים אלה על הגשת התנגדות מקצועית מטעם התושבים, אותה יגישו בטרם יפקע זמן הגשת ההתנגדויות. "במסמך ההתנגדות שפרסמה העירייה, היא מבקשת רק שיפורי תכנון בשוליים", הוא אומר, "לשיטתה ובהסכמתה הצמתים חזן, הושע ושלמה יסגרו וחורשת דדו ופארק השופר ייהרסו. זאת עירייה שאמורה לשמור עלינו. עשינו הכל כדי לשתף פעולה, נפגשנו פעמיים עם ראש העירייה וארבע פעמים עם הפקידות המקצועית. אך לא יצא מזה דבר. זהו יום עצוב מאוד".

בהקשר לדבריו של הפעיל ירון קדושים, נמסר מלשכת ראש העירייה: "ראש העיר פועל בשקיפות ובשיתוף פעולה פורה עם רוב חברי מטה המאבק בנושא כביש 40 החדש ותוכניות סירקין בכלל. במסגרת זו הופצה אמש לעיון התושבים התוכנית האלטרנטיבית שאותה העירייה מבקשת לקדם בנוגע לכביש 40 במקום התכנית המוצעת ע"י המדינה. ייתכן כי עובדות אלו מפרות את שלוותם של הגורמים האינטרסנטים ובתוכם האינטרסנט הפוליטי קדושים. לרוע מזלו ראש העיר ימשיך את שיתוף הפעולה עם התושבים בנושא ויוודא כי שאר המהלכים שמקדמת המדינה במסגרת התוכנית לא יבואו על חשבון רווחת התושבים. אנחנו שבים ומדגישים כי מדיניות העירייה היא להתנגד לתוכנית שהמדינה מקדמת וכפי שנאמר פעמים רבות בעבר – במידה והדבר היה תלוי רק בראש העיר התוכנית לא הייתה יוצאת לפועל. לצד זאת, במסגרת ההתנגדות, העירייה מחוייבת להתייחס להצעות שהמדינה מעלה בנושא ולא להתעלם מהן. כל ניסיון לצייר תמונה שונה מהאמור לעיל מטרתה לשקר את הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר