מימין: איתן בירן, שמוליק פלג, וטל פלג בירן ז"ל

אסון הרכבל: משפחת פלג שוהה לצידו של איתן בן ה-5 באיטליה ופונה לגיוס המונים

באסון הרכבל באיטליה נהרגו הוריו של איתן, עמית וטל, אחיו הפעוט טום, וסבה וסבתה של האם, יצחק וברברה כהן. חייו של איתן, שנפצע קשה, ניצלו בדרך נס והוא עובר תהליך שיקומי ארוך ומורכב

פורסם בתאריך: 12.7.21 13:03

בחודש מאי האחרון, איבד איתן בירן בן ה-5 את הוריו ואחיו הקטן באסון הרכבל בסטרזה, איטליה. בימים אלה הוא ממשיך בתהליך השיקום במילאנו, כשלצידו בני משפחה רבים, בהם גם סבו, שמוליק פלג תושב פתח תקוה, אביה של טל פלג בירן ז"ל. כעת מבקשת משפחת פלג, משפחתה של האם, את עזרת הציבור לגיוס 600,000 שקלים, לטובת המשך שהותם לצידו. אליס ריימן, תושבת העיר וחברה קרובה של המשפחה מסבירה: "מאז התאונה איתן נמצא בתהליך שיקום ארוך וממושך, כשלצידו שוהים קרובי משפחה רבים, בהם גם בני משפחתה של אימו, טל פלג בירן ז"ל, אשר מתגוררים בישראל".

לדבריה, מאחר ועלויות השהות באיטליה יקרות מאוד, החליטה משפחת פלג לפתוח פרויקט מימון המונים, שיאפשר את המשך שהותם לצידו של איתן, באיטליה. "איתן אמנם שוחרר מבית החולים, אך צפוי לו עוד תהליך שיקומי ארוך", היא אומרת, "למשפחה חשוב להמשיך לשהות לצידו של איתן הקטן ולתמוך בו, פיזית וגם נפשית. זה אסון כבד, המשפחה איבדה שלושה דורות מבני המשפחה, סבא יצחק, אשתו ברברה, טל ועמית, וטומי התינוק הקטן".

מימין איתן בירן, וגלי פלג, אחותה של טל פלג בירן ז"ל

בעמוד שהוקם לטובת הגיוס, ציינו בני המשפחה: "אנחנו הסבא שמוליק, הסבתא אסתר, הדוד גיא והדודות גלי ואביב, של איתן הקטן, מלווים את איתן באיטליה מיום האסון. איתן שלנו נפצע באסון באורח קשה והוא אט אט מחלים ומתחזק. השיקום הפיזי והנפשי של איתן יימשכו תקופה ארוכה ואנחנו כאן באיטליה כדי להיות איתו בימים קשים אלו".

המשפחה ציינה עוד כי הם ישמחו לכל עזרה כספית כדי להמשיך לשהות לצידו של איתן, לתמוך, לחבק ולחזק אותו וכי כל עזרה תסייע. "קיבלנו הצעות רבות לעזרה ורק עתה אנו מתחילים מעט להרים את הראש מעל המים ומודים על כל החום והאהבה שמורעפים עלינו", הם מסבירים. "עצרנו את חיינו בישראל ועברנו לשהות באיטליה, משקיעים את כל משאבינו הנפשיים והכלכליים כדי להיות קרובים לאיתן, לתמוך, לחבק ולחזק וצפויים להיות כאן לפחות בשנה הקרובה. השהייה באיטליה וצרכי המחיה נאמדים בסכומים גבוהים ועד כה השתמשנו בלא מעט מחסכונותינו".

כזכור, אסון הרכבל של סטרזה-מוטרונה אירע ב-23 במאי 2021 כשבמהלך נסיעה שגרתית, נקרע הכבל המושך את קרון הרכבל הנוסע מן העיירה סטרזה לפסגת הר מוטרונה, בצפון איטליה. זאת, בעת שהקרון עמד להיכנס לתחנה הסופית בפסגה. הקרון התדרדר וצנח מגובה רב לתוך שטח מיוער. 14 מתוך 15 נוסעי הקרון נהרגו, בהם הוריו של איתן, עמית ז"ל וטל ז"ל, אחיו הפעוט טום ז"ל וסבה וסבתה של האם, יצחק ז"ל וברברה כהן ז"ל. חייו של איתן, שנפצע באורח קשה, ניצלו בדרך נס.

לתרומה בביט או באשראי היכנסו כאן

לפייבוקס היכנסו כאן

חשבון בנק:
שם המוטב – גיוס מהלב
בנק מרכנתיל 17
סניף עכו 644
חשבון 61070
חובה לכתוב עבור משפחת פלג.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בחדשות ערוץ 12 דובר על כך שהמשפחה מישראל רוצה לנהל משפט להחזרת איתן לישראל. נראה שהם לא חושבים על טובת הילד שנמצא אצל איה שאיבדה בעצמה את אחיה עמית וגיסתו טל ובנם הקטן טומי והיא היתה שם בשבילו מהרגע הראשון. אף אחד לא חושב שהילד נמצא דם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר