יהודית פליישנר ואליעזר פינקלשטיין

מחמם את הלב: יהודית תרמה את מתנות יום ההולדת ה-75 לבית אוהב בסירקין

יהודית פליישנר ביקשה מעשרות האנשים שהוזמנו ליום ההולדת שלה: אל תביאו מתנות אלא כסף שייתרם לבית לנערות ונערים בסיכון. אפרת לוי: "בני הדור הזה הם ארץ ישראל היפה"

פורסם בתאריך: 2.8.21 08:19

במקום מתנות יום הולדת: יהודית פליישנר מפתח תקוה, המתגוררת בבית בלב בפתח תקוה, תרמה למעלה מעשרת אלפים שקלים ל"בית אוהב" בכפר סירקין, בית לנערים ונערות בסיכון. בשבוע שעבר חגגה פליישנר את יום הולדת ה-75, באירוע חגיגי שכלל 70 בני משפחה וחברים. לקראת האירוע החליטה לעשות מעשה ולהודיע לאורחים שלא יביאו מתנות אלא כסף שיועבר כולו לתרומה. "אני חושבת שזה רווח לכולם – לאורחים שלא צריכים לשבור את הראש, לי שזה מביא שמחה וגאווה ולמי שמקבל עוד יותר", היא אומרת בשמחה גלויה ובסיפוק.

כזכור, לפני מספר חודשים דיווחנו כאן במלאבס כי "בית אוהב", בכפר סירקין, בית לנערים ונערות בסיכון אשר הוקם לפני כשלוש שנים על ידי אפרת לוי, נמצא בסכנת סגירה. זאת בעקבות קשיים כלכליים שנגרמו בתקופת הקורונה בשל מיעוט בתרומות. בבית מתגוררים כיום 12 בני נוער בסיכון בגילאי 18-22, אשר מקבלים במקום בית חם ואת כל השירותים והטיפולים.

מדוע בחרת לתרום דווקא ל"בית אוהב"?

"שמעתי על המקום פה בבית, כשהציעו לנו הדיירים לתרום. זה היה נשמע לי כמו מטרה טובה ומעניינת והחלטתי ללכת לבקר במקום. ראיתי את המקום והתרשמתי מאוד מאפרת שהקימה אותו. אז החלטתי להודיע לכל המוזמנים באופן מפורש – אל תביאו מתנות, אלא כסף לתרומה. באמת שאין מה להביא היום בגילנו, יש לי כל מה שאני צריכה, ומה שלא אני יכולה לקנות לבד".

ואכן לאחר האירוע, הגיעו היא ובן זוגה, אליעזר פינקלשטיין, שניהל את כל התפעול של העניין, עם התרומה הנדיבה ל"בית אוהב" ומסרו אותה למנהלת המקום. בשיחה עם מלאבס מסבירה יהודית כי זו לא הפעם הראשונה שהיא מחליטה לתרום את מתנות יום הולדתה, וככל הנראה גם לא האחרונה: "ביום הולדת 70 תרמתי את הכסף לעמותת כנפיים של קרמבו", היא נזכרת ומוסיפה בחיוך: "עכשיו אצטרך למצוא עמותה חדשה לקראת יום ההולדת ה-80. צריך להתחיל להתכונן".

בית אוהב בכפר סירקין צילום זאב שטרן

בית אוהב בכפר סירקין צילום זאב שטרן

דפנה לביא, מתנדבת בבית אוהב אמרה: "זהוא רגע של התרוממות רוח, זוהי מחווה יוצאת דופן של אשה צדיקה מדיור מוגן 'בית בלב' בפתח תקווה, גב' יהודית פליישנר החליטה לתרום את כל מתנות יום ההולדת שקיבלה מהמשפחות ומהחברים-  אל בית מחסה לנוער בסיכון 'בית אוהב' בכפר סירקין. ההתרגשות שאחזה היום במתנדבים ובנערים הייתה עצומה. דמעות רבות של אושר זלגו מעיננו. ילדי 'בית אוהב' מבקשים להודות לך, אישה אצילית ולבן זוגך היקר מר אליעזר פינקלשטיין אשר ניהל וארגן את איסוף המתנות. תודה מקרב לב. עשיתם מצווה ענקית. מאחלים לכם ולכל דיירי "בית בלב" בריאות איתנה ואריכות ימים. עם המון אהבה בלב".

אפרת לוי, מנהלת בית אוהב, אמרה: "דיירי 'בית בלב' באו לבקר והחליטו לאמץ אותנו. אני תמיד אומרת לאנשים קודם כל להגיע לראות את המקום, את בני הנוער – איך הם חיים, מה הם עושים במשך היום, פשוט לבלות איתם חצי יום ואח"כ להחליט מה לעשות. קשה להכניס את היד לכיס, בעיקר בתקופה הזו, ולכן כשיהודית סיפרה לי על כוונתה לתרום את מתנות יום ההולדת שלה עבורנו, היא השאירה אותי מרוגשת עם דמעות בעיניים. זה גרם לי לחשוב על אמא שלי שגם היא דיירת בדיור מוגן ובכלל על בני הדור הזה – שהם ארץ ישראל היפה. הערבות ההדדית, העזרה לאחר והנתינה מכל הלב של יהודית ריגשה אותי מאוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר