יצחק ברא"ז ז"ל ובני משפחתו

השופט ואיש הציבור יצחק ברא"ז הלך לעולמו שעות אחרי יום הולדתו ה-95

ברא"ז ז"ל היה שופט בית משפט השלום, חבר מועצת העיר, וכיהן בתפקידים רבים נוספים. בשבת חגג עם כל בני המשפחה את יום הולדתו, שעות לאחר מכן נפטר

פורסם בתאריך: 16.8.21 13:17

"בשיבה טובה עם חיוך רחב": שעות לאחר שחגג את יום הולדתו ה-95, נפטר יקיר העיר פתח תקוה יצחק ברא"ז, שהיה  איש ציבור ומשפטן, וכיהן בין היתר כראש האופוזיציה במועצת העיר וכשופט בית משפט השלום בתל אביב. אמש, ראשון, פחות מיממה לאחר שחגג את יום הולדתו עם בני משפחתו, ליוו אותו משפחתו וקרוביו בדרכו האחרונה.

בשיחה עם מלאבס סיפרה הבוקר הבת ספי על אביה שהיה אדם חרוץ, בעל מוסר עבודה, ולא נהג להתלונן: "במשך שנים הוא היה קם בשעות הבוקר המוקדמות, כדי להגיע מוקדם לעבודה. מדי שנה התייצב להגיש את התביעה הראשונה לאותה השנה", היא אומרת ומציינת כי "על אף מעמדו, הוא היה אדם עממי, שנהג בכולם בגובה העיניים".

"בשנים בהן כיהן כשופט, היה נוהג לשבת בלשכתו להפסקת הצהריים עם פקידי העזר, שהם העובדים הזוטרים ביותר, ולאכול חומוס", היא מספרת בחיוך ומוסיפה: "גם בשנים האחרונות למרות שהיו מספר מקרי אשפוז, הוא אף פעם לא התלונן. היה נופל וקם כאילו לא קרה כלום ותמיד טען ש'הכל בסדר'. רק החמיא והודה לצוות הרפואי שטיפל בו, תמיד בגובה העיניים ובעממיות".

יצחק ברא"ז ז"ל עם אשתו רינה

ברא"ז ז"ל, בנו של יוסף ברא"ז ונכדו של זאב ברא"ז, ממתיישבי פתח תקווה, היה חבר ההגנה משנת 1941, לאחר מכן שירת בצה"ל ובתפקידו האחרון במילואים היה נשיא ביה"ד הצבאי. בין שלל תפקידיו היה יו"ר מועצת המנהלים של החברה לפיתוח לוד-רמלה ומזרח ירושלים, חבר מועצת המנהלים של הבנק לפיתוח התעשייה בשנים 1980-81 ובין השנים 1978-82 כיהן ברא"ז ז"ל כחבר מועצת העיר פתח תקוה מטעם סיעת הליכוד. כמו כן, כיהן כנשיא מועדון רוטרי פתח תקוה, ראש האפיק הבינ"ל, נגיד לשעבר של רוטרי ישראל וחבר מועצת הנגידים.

הוא שימש גם כדיין בית הדין העליון של איגוד הכדורסל, יו"ר הועדה המארגנת של הקונגרס הבינ"ל לספורט עממי (1995), ממלא מקום יו"ר הנהלת איגוד ספורט עממי בישראל וסגן נשיא של ההתאחדות הבינלאומית, אירגן למעלה מאלף צעדות, מרוצים ומשחים בהם השתתפו למעלה ממיליון איש. בתו ספי מציינת כי בצעירותו היה חבר "מכבי צעיר" פ"ת ומאז ספורטאי פעיל, חבר הנהלת החברה למען "מכבי", חבר הנהלת מכבי עולמי ויו"ר הנהלת המוזיאון של מכבי. "במשך 50-60 שנה הוא היה מארגן מטעם מכבי צעדות, משחים ומירוצים – כספורט עממי", היא אומרת ונזכרת איך היו יוצאים כמשפחה מדי שבת 'לחרוש' את הארץ ולצעוד: "מדי שבת היינו קמים ב- 4-5 בבוקר ויוצאים לצעוד ברחבי הארץ – זה היה עיקר חייו", היא נזכרת.

בשנות ה-50 נישא ברא"ז ז"ל לרינה סגל ולהם נולדו ארבעה ילדים, שממשיכים כל אחד בדרכו את מורשתו של אביהם: ד"ר שפרה אש מנהלת המחלקה להמטולוגיה-אונקולוגיה ילדים בבית החולים רמב"ם, עו"ד ספי ברא"ז-יונג תובעת בפרקליטות מחוז תל אביב, אריק ברא"ז מנכ"ל חברת "אקסטריפ" לטיולים ומסעות אתגריים וקיקה ברא"ז-שוורץ אדריכלית ובעלת משרד אדריכלות ותכנון עירוני.

"במוצאי שבת היינו אצל ההורים כל הילדים, הנכדים ואפילו הנין שהחזיק מעמד עד 11 בלילה, כדי לחגוג לאבא יום הולדת 95", מספרת ספי, "אתמול האחיין שלי, הנכד הבכור והאבא של הנין, סיפר שאחרי שכולם הלכו הוא חזר במיוחד כדי לתת לסבא עוד חיבוק אחרון. הוא כאילו הרגיש שלא נפרד מספיק. זה קטע מטורף".

בנו אריק, כתב ברשת החברתית על מות אביו: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של אבי יצחק ברא״ז. בשיבה טובה עם חיוך רחב, אחרי אירוע יום ההולדת עם כל ה'שבט', אמש בביתו בגיל 95". מכרים וחברים של המשפחה שהגיבו על כך, סיפרו על איש של ערכים, יושר, כבוד, צניעות ואהבת הזולת, על אדם מיוחד, משורשיה של פתח תקווה.
ברא"ז ז"ל הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, 11 נכדים ונין.
מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיקי

    הכרתי את יצחק מאז ילדותי בפתח תקוה , אציל נפש עם יכולות , רב פעלים .
    לא נמצא היום בסביבתינו אנשים בעלי שעור קומה כמו האיש הזה.
    מאחל לאשתו רינה ולכל משפחת בראז הרבה בריאות ונחת.

  2. .משה אפטר גמלאי משטרת פ"ת.

    אני משתתף בצער משפחת ברא'ז על פטירת אב המשפחה יצחק ז'ל אדם משכמו ומעלה, נעים הליכות נחמד בעל דיבור סימפטי ורגוע, הכרתי אותו תוך כדי עבודתי כשוטר בפ"ת, וההופעות שלי בבתי משפט. יהי זכרו ברוך ת. נ. צ. ב. ה. מנוחתו עדן.

  3. צחי.

    משתתף בצער המשפחה. איש רב פעלים. כנער בתחילת שנות ה-70 השתתפתי באין ספור צעדות ותחרויות שאורגנו ע״י יצחק. יהי זכרו ברוך.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר