חיים פלוס ז"ל ואשתו אסתר

אבל כבד: הפעיל החברתי חיים פלוס נפטר בגיל 67 ממחלת הקורונה

חיים הוברט פלוס ז"ל, מהתושבים הוותיקים והאהובים בהדר גנים, חלה בקורונה ומצבו התדרדר במהירות. "זה היה ממש ממאה לאפס", אמרה גיסתו דינה

פורסם בתאריך: 17.8.21 16:38

אבל כבד בהדר גנים: הפעיל החברתי חיים הוברט פלוס, מוותיקי השכונה, נפטר ביום ראשון ממחלת הקורונה. "בצער רב ובלב כבד אנו מודיעים על פטירתו של בעלי, אבי ואחינו היקר חיים הוברט פלוס ז"ל", נכתב במודעת האבל, שפרסמה המשפחה האבלה.

משפחתו מספרת כי בתחילת השבוע שעבר אובחן פלוס בן ה-67 כמאומת, בתחילה ללא תסמינים. אך בתוך ימים ספורים מצבו התדרדר ולקראת סוף השבוע הוא אושפז בבית החולים בילינסון. מצבו של פלוס ז"ל, שהיה מחוסן בשתי מנות, המשיך להחמיר עד שבסופו של דבר ביום ראשון לפנות בוקר, נכנע גופו למחלת הקורונה. "המשפחה בשבר גדול", אומרת גיסתו של פלוס ז"ל, דינה, "הוא היה איש מיוחד ומשמעותי, ממש עמוד תווך. זה היה ממש מאפס למאה, או יותר נכון ממאה לאפס".

דינה מספרת כי חיים ז"ל ואסתר, קיבלו את שני החיסונים הראשונים אך התגלו כמאומתים לקורונה בטרם השלימו את החיסון השלישי. "חיים מאוד הקפיד על ההנחיות, הסתובב תמיד עם מסיכה, כמעט ולא יצא מהבית, לא הסתובב במקומות הומי אדם", היא מסבירה.

חיים פלוס ז"ל

אך כאמור, למרות ההקפדה, מחלת הקורונה הצליחה לתפוס את שני בני הזוג. ראשונה הייתה אסתר שחשה בתסמינים והתגלתה כחיובית ובהמשך התברר כי גם חיים ז"ל נדבק. "בימים הראשונים לא היו לו תסמינים בכלל, אבל ביום השלישי הוא כבר העלה חום ונשם בכבדות", אומרת אסתר שהחלימה בקול שבור. "למחרת כבר הרגיש מצוקה נשימתית ופונה למיון קורונה בבילינסון, שם עשו לו בדיקות מקיפות ואבחנו אותו כחולה קשה, אבל לא קריטי".

אלא שעם הזמן מצבו התדרדר והוא חובר למכונות נוספות ללא שיפור במצבו. במוצאי שבת הועבר חיים ז"ל לטיפול נמרץ שם הורדם והונשם, אך ביום ראשון בשעה 3 לפנות בוקר הוא נפטר למרבה הצער. "חיים תמיד ראה את טובת המרחב הציבורי כמו את טובת המרחב הפרטי שלו, ולכן הוביל לא מעט מאבקים לטובת תושבי השכונה", מוסיפה דינה ומציינת כי זו גם כנראה הסיבה שרבים בשכונה ציינו כי כעת בלכתו הם חשים "יתומים". "אפילו שמו 'חיים' לא יכל לו", היא מסכמת.

מודעת האבל, חיים פלוס ז"ל

שלמה שחר, חבר ילדות, מוסיף כי מדובר באבדה מאוד גדולה: "הלך לעולמו אישיות מאוד מיוחדת. חיים היה מנהיג, תמיד עזר לכולם ותמיד בנועם הליכות ואווירה טובה. אמנם אחרי הגיוס כל אחד הלך לדרכו, אך בשנתיים האחרונות חידשנו את הקשר. פתאום הענף הזה נגדע, אנחנו המומים וכואבים. המחלה הזו כל כך מסוכנת ועובדה שלמרות שהוא הקפיד והתחסן והכל, בכל זאת זה קרה לו".

ירון קדושים ושי אבו, שני פעילים ציבור בשכונה, ספדו לו: "בצער רב מאוד ובכאב גדול קיבלנו את הידיעה המרה על פטירתו בטרם עת ובפתאומיות של ידידינו וחברינו חיים הוברט פלוס ז"ל. תושב רחוב השופר ומוותיקי שכונת הדר גנים. חיים ז"ל היה מסור בכל ליבו ומאודו לשכונה שלנו ולמאבקים על עתידה … נעזרנו בו רבות במסמכים ובדברים רבים. אנו מוסרים תנחומים מעומק הלב לרעייתו שתחייה, ולכל בני משפחתו. מן השמים תנוחמו".

המשפחה האבלה יושבת שבעה בבית המנוח, ברחוב השופר 1, הדר גנים.

חיים פלוס ז"ל, הותיר אחריו אישה – אסתר ובן.
מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר