רחוב ז'בוטינסקי צילום זאב שטרן
בין בני ברק לפתח תקוה: רחוב ז'בוטינסקי צילום זאב שטרן

תתכוננו: פתח תקוה נכללת במפת התשלום של אגרות הגודש

לפי הצעת החוק, נסיעה למרבית הערים באזור, כולל לפתח תקוה, תגרור חיוב של עד עשרות שקלים. אלו התעריפים המלאים

פורסם בתאריך: 9.9.21 07:52

הכניסה ברכב פרטי בשעות הבוקר למרבית הערים בגוש דן, לרבות תל אביב-יפו, הרצליה, פתח תקוה, ראשון לציון ואור יהודה – והיציאה מהן אחר הצהריים, תגרור תשלום. כך עולה ממפת טבעות התשלום בשעות העומס, שפרסם משרד האוצר. המפה צורפה להצעת החוק בעניין אגרות הגודש, שעליה הצביעה הכנסת בקריאה ראשונה, כחלק מהצעת חוק ההסדרים ל-2021-2022, ויישום החוק צפוי מחודש מרץ 2024.
המפה מציגה שלוש טבעות, שהוגדרו כאזורי גבייה שונים. בטבעת הפנימית נמצאת תל אביב (מרכז ודרום העיר). צפון תל אביב נכלל בטבעת האמצעית עם הערים בני ברק, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים וכן המועצה המקומית אזור. בטבעת החיצונית נכללות הערים הרצליה, רמת השרון, פתח תקוה, קריית אונו, גבעת שמואל, גני תקווה, יהוד מונוסון, אור יהודה, ראשון לציון והמועצה המקומית בית דגן.
כפר סבא, רמלה, לוד, ראש העין ונתניה נמצאות מחוץ לטבעת החיצונית, כלומר, מחוץ לאזור שבו ייגבו אגרות הגודש.
התעריף עבור נסיעה בכל טבעת משתנה, כאשר המחיר עולה ככל שמתקרבים לטבעת הפנימית. בנוסף, גם לשעת הנסיעה תהיה השפעה. לדוגמה, נסיעה בשעות הבוקר (לכיוון מוקד הגודש) תהיה היקרה ביותר, כך שאם כלי רכב פרטי יגיע מחוץ לגוש דן למרכז תל אביב, ולמעשה יעבור בכל שלוש הטבעות, הוא ישלם 25 שקל.
בימים א'-ה' בשעות הבוקר, מ-6:30 ל-10:00, נהגים שייכנסו מחוץ לגוש דן אל שטחי הטבעת החיצונית יידרשו לשלם 5 שקלים. כניסה לטבעת האמצעית תעלה 10 שקלים. כניסה לטבעת הפנימית (לתל אביב) תחויב גם היא ב-10 שקלים, כאשר הסכומים מצטברים, כך שלדוגמה, נסיעה מירושלים ללב תל אביב בשעות הגודש תחויב בסך הכל ב-25 שקל; נסיעה מירושלים לפתח תקווה – ב-5 שקלים; נסיעה מפתח תקווה לתל אביב – ב-20 שקל; ונסיעה מרמת גן לתל אביב – ב-10 שקלים.
גם לנוסעים בשעות אחר הצהריים והערב, בין 15:00-19:00, תיגבה אגרה – הפעם לנוסעים בשני הכיוונים. לנכנסים לגוש דן וליוצאים ממנו, האגרה תהיה בגובה נמוך בחצי מזו שבשעות הבוקר – 2.5 שקלים בכניסה לטבעת החיצונית וביציאה ממנה, 5 שקלים בכניסה לטבעת האמצעית וביציאה ממנה, ו-5 שקלים בכניסה לטבעת החיצונית וביציאה ממנה. למשל, נסיעה מירושלים לתל אביב תעלה 12.5 שקל. הסכום היומי המרבי שנהג מכונית ישלם יסתכם ב-37.5 שקל. ניטור חציית הרכבים תתבצע באמצעות מצלמות.

 

יש לציין, כי רוכבי אופנועים ישלמו מחצית מהסכומים שישלמו נהגי מכוניות, ונהגי משאיות ישלמו סכום שגבוה פי שניים. אוטובוסים, מוניות שירות ורכבי חירום והצלה, יהיו פטורים מתשלום.

בשלב זה על פי המתווה המתוכנן גם תושבי העיר יצטרכו לשלם את האגרה.
כדי ליישם את החוק, תוקם חברה ממונה (ממשלתית או חברת בת ממשלתית) שתפקידיה יהיו: תכנון, הקמה, תפעול ואחזקה של אמצעים נדרשים לגביית אגרת הגודש. רשות המסים תהיה אחראית על הגבייה, ויתכן כי הדבר יבוצע על ידי החברה הממונה עבורה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

35 תגובות
  1. אזרח מודאג

    מישהו ירש מהפסים לגמרי וכולם אחריו. מה זה הטמטום הזה? וכאילו שזה יגרום לנסוע באוטובוסים שאין די מילים לתאר את התדירות שלהם, הצפיפות והזמינות

  2. אבירם

    מה בקשר לעוטובוסים, מוניות, רכבי הסעות תלמידים/פועלים, גם הם חייבים בתשלום?

  3. אזרח מתוסכל

    אין כמו ממשלת השינוי! חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    תהנו מכל השינוי הנפלא הזה כמה שיותר!
    הרי אנחנו ידועים כעם שאוהב להיות פרייאר

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בוקר טוב-בהקשר לאגרת הגודש על פי האמור בהצעת החוק רכב נכה הנושא תג נכה יהיה פטור מאגרת הגודש הדבר לא צוין בכתבה שלכם מדוע???

  5. הצדיק

    הכלכלה תהרס מי יבוא לקנות באוטובוס חנויות יפשתו רגל הכל זה למען 53 מיליארד לעבס

  6. עופר

    מדוע אופנוע שהוא הכי לא תופס מקום צריך לשלם.
    במקום לעודד מעבר לכלים כאלה.
    השתגענו לגמריי
    איזה גודש תופס האופנוע

  7. נמאס כבר

    וכל הכבוד לכל מי שהצביע לבנט וליברמן ולפיד וכל השאר – כל הכבוד….

  8. אשר

    למה לגבות מרכב דו גלגלי? ואני לתומי חשבתי שאגרת הגודש היא למנוע את גודש הרכבים בעיר.
    עושה רושם שהמס הוא עוד תוצר רע כמו סימון הכחול לבן,על מנת לגזול את אזרחי המדינה.ולאפשר לחכי"ם את העלאת השכר שלהם.
    גזלנים לאור היום-פשוט ביותר!!!

  9. נדיב ורסנו

    זה צריך לבוא בשילוב עם מערכת תחבורה ציבורית חשמלית. ייקח עוד הרבה זמן לרכבת.

  10. 2021

    הלוואי שהחוק הטיפשי הזה לא יעבור בכנסת
    חוצפה!!!!
    תטפלו בפקקים בדרכים חכמות יותר
    לא בגזלנות

  11. תושבת העיר

    אולי כדאי לדאוג לתחב"צ טוב ויעיל לפני שחושבים על קנסות למי ש*לא* משתמש בתחבצ?????

  12. רן

    כרגיל, המדינה יודעת איך לשנורר כספים מהאזרחים במקום לדאוג לתשתיות ראויות…אחרי 73 שנות עצמאות יש לנן עדיין תחבורה ציבורית ברמה של העולם השלישי… בכל מטרופולין גדול באירופה יש רכבת תחתית, רכבת חשמלית, אוטובובים בתדירות גבוהה ואצלנו עדיין כלום!

  13. ארי

    העיקרון הוא לגנוב כסף מהנהגים על מנת לכסות את ההגדלה התקציבית על עבאס ועל הפנסיות התקציביות של בני גנץ.

  14. דודי

    לא יקום ולא יהיה…..המדינה תעלה באש…..נראה לכם שהערבים ביפו ישלמו….??? או התושבים….?? באותו יום תיפול הממשלה….!!!

  15. ייאוש

    מהמם. נפתרו כל הבעיות במדינה ונשאר רק העניין הזה שנקרא: המשך הכבדה על העם, או דרכים יצירתיות לגבות עוד כספים מהאזרחעם. בקרוב נצטרך לנשום לאט, כי 15 נשימות בשקה יעלו 30 שח, 9 נשימות יעלו 20 שח ו3 נשימות יעלו רק 15.
    בהצלחה לעם שלנו..

  16. חוצפה

    שילך לעזאזל הליברמן הזה.
    בשביל לממן את ה55 מליארד לתומכי המחבלים אני צריך להוציא מהכיס שלי כסף להסתובב בעיר שלי?
    תלכו כולכם קיבינימט.

  17. אאא

    מילא היתה תחבורה ציבורית ברמה ולא כמו שיש היום ששווה לתחת ואי אפשר להסתמך אליה… ליברמן פשוט מנותק !

  18. מיקה

    טוב מאוד כך הממשלה הזו תיעלם ושלא תאשים אף אחד
    מקודם הם צריכים לדאוג לתחבורה ציבורית נורמלית ושפויה
    ורק אז לחשוב על מיסים נוספים אך הם מקדימים את המאוחר
    מה שיגרום לכאוס עצום שישנו גם היום בכלל הפרקים.

  19. אלי

    ליברמן ובנט לטובת הציבור ממש גזל לא יאמן כמה סוחטים אותנו ואיפוא הציבור מי מיצתרף למחאה צריך לעקור את זה מהשורש חוצפה ממש

  20. 2021

    מה קורה אתם עושים לנו בית סוהר אזורי. ואם שי לי משפחה בתל אביב או בראשון לציון לא נלך לבקר . ואם הילדים והנכדים שלי רוצים לבקר אותי הם יצטרכו לשלם כסף כדי לבקר את הסבא וסבתא. זה יותר גרוע ממעצר. צריך להתנגד לדבר כזה

  21. יעל

    מה זה? ואם הסבתא צריכה להגיע לבייביסיטר כדי שההורים יוכלו לעבוד? השתגעו לגמרי?!

  22. תומר

    כמה תגובות של בורים ועמי ארצות… תלמדו קצת כלכלה ותבינו שזה אנטרס מהמעלה הראשונה של הציבור שיהיו אגרות גודש. זה הצליח מצויין באירופה (לונדון למשל) ואין סיבה שלא יצליח גם כאן. זה ידחוף ועוד איך לשיפור משמעותי בתחבורה ציבורית ויצמצם פקקים וזיהום אויר. תקשיבו לכלכלנים ואנשי תחבורה שמבינים קצת יותר ממכם (ממליץ על הרצאות של עומר מואב) במקום לקשקש בזנב בתגובות כאן

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם אחראים לפקקים עם התשתיות הלקויות והסחבת בכל הקשור לכך ואנחנו צריכים לשלם את המחיר שגם ככה אנו משלמים על שעות מבוזבזות בפקקים אינסופיים וזה הפתרון שלכם?!? מדינת חלם שפשטה את הרגל מזמן.

  24. *

    רק שאין תשתית לאוטובוס, ולוקח להגיע מפתח תקווה לתל אביב יותר משעה באוטובוס כשאין פקקים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר