איש באזיקים, עצור, אילוסטרציה alexraths / depositphotos.com
איש באזיקים, עצור, אילוסטרציה alexraths / depositphotos.com

שני מטעני תבערה: שלוש שנות מאסר לבן 69 שהצית את בית הדין הרבני בעיר

בית המשפט המחוזי מרכז קבע את עונשו של גבר מהצפון, שהצית בתי דין רבניים בארץ בהם זה של פתח תקוה. רצה לגרום לכך שלא יוענקו שרותי דת לחילוניים

פורסם בתאריך: 22.9.21 11:22

בית המשפט המחוזי מרכז גזר 36 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי על סך 10,000 שקלים על תושב הצפון שהורשע בהתפרצות, ייצור נשק וניסיון להצתה של בתי דין רבניים, בהם גם בית הדין הרבני בפתח תקווה ובית הדין הרבני בכפר סבא.

על פי גזר הדין, הנאשם הורשע בעבירות כדלקמן: כניסה והתפרצות לבניין שאינו מגורים בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), ייצור נשק (ריבוי עבירות), החזקת נשק )ריבוי עבירות), ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ (ריבוי עבירות), הצתה (ריבוי עבירות) וניסיון הצתה.

בגזר הדין נטען כי בינואר 2019 גמלה בליבו של הנאשם החלטה לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי הארץ, באמצעות השלכת מטענים וחומרים מאיצי בערה לתוך מוסדות הדת, שיתלקחו בו זמנית בכל המוסדות מתוך מטרה לגרום להפסקת מתן שירותי מוסדות הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו שהיא הפרדת דת ומדינה. מרגע החלטתו, הנאשם החל לבקר במוסדות דת שונים ברחבי הארץ לשם איסוף מידע, כשהוא מסווה את זהותו ומחופש להומלס – זאת כדי לבחור את מוסדות הדת הנגישים ביותר לקידום תכניתו. בהמשך, בחודש מאי, רכש הנאשם ציוד וחומרים שונים וייצר עמם מטענים משני סוגים: האחד, מטען תבערה פירוטכני מאולתר הגורם בפעילותו ללהבה והשני מטען חבלה שנועד לגרום לפתח כניסה בשמשת החלון. בהמשך התקשר הנאשם למוסדות הדת ובדק את שעות הפעילות של המוסדות ובחר בקפידה את בתי הדין הרבניים שאותם הצית, תוך שהוא מוודא שהם לא צמודים למבנה אחר שעלול להיפגע וכן בחר להפעיל את המטענים בשעת לילה מאוחרת, כדי להבטיח שלא יהיו אנשים במקום שעלולים להיפגע. בנוסף הניח הנאשם פצצות סירחון כדי להרחיק סקרנים מלהתקרב למקום ההצתה ולמנוע פגיעה בהם.

בגזר הדין נטען בנוסף כי בין המקומות בהם הניח את המטענים היו גם המועצה הדתית בכפר סבא ובית הדין הרבני בפתח תקווה. בכפר סבא הצמיד הנאשם מערכת מנפץ חלונות כדי לגרום לחור בחלון שדרכו יוכל להחדיר את מטען התבערה. בחצות לערך חזר הנאשם לבית הדין בכפר סבא, הרחיב את החור שנוצר בחלון על ידי מנפץ החלון באמצעות לום, פתח את החלון ושלשל באמצעות חבל את מטען התבערה וערמת בגדים כמאיצי תבערה ונמלט מהמקום.

בהמשך לכך נסע לפתח תקווה ושלשל לבית הדין דרך החלונות שני מטעני תבערה ושתי ערמות בגדים כמאיצי תבערה ונמלט מהמקום. בתאריך ה-17.5.20 בין השעות 2:06-2:22 התלקחו מטעני התבערה אותם הטמין וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים במוסדות הדת.

בגזר הדין נאמר עוד כי הצדדים הגיעו להסדר טיעון, לפיו הנאשם הודה והורשע בכתב האישום המתוקן והופנה לקבלת תסקיר שירות המבחן. עוד הוסכם שהמאשימה תעתור למתחם עונש הנע בין 7 ל-10 שנות מאסר ולעונש ראוי של 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. ההגנה תהא חופשיה בטיעוניה.

 

השופט עמי קובו, ציין בגזירת העונש כי "יש להתחשב בנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה. במסגרת זו מן הראוי לתת את הדעת לכך שהנאשם אדם מבוגר בן 69, אב לארבע ילדים בוגרים וסב לנכדים. לאורך השנים תפקד במסגרת חייו השונות, סיים 12 שנות לימוד, שירת שירות צבאי מלא ושירות ממושך במילואים, היה חבר קיבוץ ובו עבד. בעקבות מעשיו, מרבית בני משפחתו ניתקו עמו קשר והוא הוצא מהקיבוץ בו חי במשך כ-40 שנים. מובן שעונש מאסר ממושך יקשה על הנאשם בהיותו מאסר ראשון ובפרט נוכח גילו, וכן יקשה על ילדיו ונכדיו נוכח הריחוק ממנו ולמרות הנתק שנוצר עם חלקם בגין מעשיו" נכתב. "הנאשם הודה באשמה, נטל אחריות למעשיו והביע חרטה. הנאשם נמצא בחלופת מעצר במסגרת "בית חם" והשתלב בשיחות עם העובדת הסוציאלית במקום והצליח לשתף בפתיחות ולהיעזר בטיפול. הנאשם נעדר עבר פלילי. עם זאת, נתתי דעתי לכך ששירות המבחן לא בא בהמלצה טיפולית בעניינו של הנאשם. שירות המבחן סבר שגם כיום הנאשם מתקשה להפנים את השלכות מעשיו, ולוקח אחריות קונקרטית בלבד על מעשיו. שירות המבחן סבור שעדיין קיימים גורמי סיכון, לרבות הסתרתו את תוכניתו מסביבתו לאורך זמן, היעדר הכרה בפוטנציאל ההרסני במעשיו והקושי להכיר בהשלכת ובחומרת מעשיו, זאת לצד גורמי הסיכוי לשיקום הכוללים היעדר עבר פלילי ושיתוף פעולה עם גורמי הטיפול".

על כן, כאמור, גזר על הנאשם 36 חודשי מאסר בפועל ויום, בניכוי ימי מעצרו, 12 חודשי מאסר על תנאי, לבל יעבור הנאשם במשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר על עבירת הצתה או עבירת נשק מסוג פשע. וכן קנס כספי בסך 10,000 שקלים או 60 ימי מאסר תמורתו, שישולם ב-5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר