תת אלוף קובי הלר (ימין) ותת אלוף גל שוחמי

בהצלחה: מינויים חדשים בצה"ל לתא"ל הלר מנחלים ותא"ל שוחמי מפתח תקוה

תא"ל קובי הלר מנחלים מחליף כמפקד עוצבת המפץ את תא"ל גל שוחמי מפתח תקוה שמונה לראש חטיבת התורה וההדרכה באגף המבצעים

פורסם בתאריך: 6.10.21 08:01

תת-אלוף קובי הלר, תושב המושב נחלים נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "המפץ" במקומו של תת-אלוף גל שוחמי המתגורר בעיר פתח תקוה, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כראש חטיבת התורה וההדרכה באגף המבצעים. טקס החילופים נערך בבסיס חוות השומר, בראשות מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מטה האוגדה, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. עוצבת "המפץ" כפופה לפיקוד הצפון והינה אוגדת המילואים הגדולה ביותר בצה"ל.

תא"ל גל שוחמי

תת-אלוף גל שוחמי אמר: "הזכות הראשונה לי היא הזכות וההזדמנות להיות מפקדכם. הייתה לי הזכות לפקד על עם ישראל, חקלאים, מחנכים, קבלנים, מתכנתים ויזמים שלהם מכנה אחד משותף ועמוק – הם ציונים, הם מאמינים שנדרש, הם מתנדבים והם אמיצים, הציווי שלי אליכם הוא לזכור. לזכור כי זה מוחשי וכי חייבים להיות מוכנים אך גם לחיות חיים של הגשמה. אני מבטיח לכם שאמשיך לעבוד בזה גם בתפקידי הבא באמונה מוחלטת שנדרש תמרון, שנדרש מערך מילואים מאומן ומוכן ואין צה"ל ללא יכולת תמרון ואני מאמין שתמשיכו להיות ממוקדים. לחזור על פעולה יותר מפעם אחת ולעסוק בעצמכם ובאנשים למטה כדי לממש את אחריותם, כפי שעשינו יחדיו, המים השקטים הללו עוד יחדרו עמוק".

תא"ל קובי הלר

תת-אלוף קובי הלר אמר: "אני נרגש היום לחזור לפיקוד הצפון, במשך שנים רכשתי כאן את המקצוע הצבאי, הערכים ואת רוח הלחימה. היום אני סוגר מעגל ויש לי זכות גדולה לקבל את הפיקוד על אוגדת המילואים הגדולה ביותר בצה"ל. שירות המילואים הינו נדבך חשוב בתפיסת הביטחון של ישראל והוא מאפשר לה להחזיר כוחות גדולים ומיומנים ליום פקודה. חיילי ומפקדי העוצבה, המלחמה בוא תבוא ועלינו להתכונן אליה כל העת. זו מהותו של המקצוע הצבאי, בבוא העת לא ישאלו מי מילואים ומי סדיר, אלא רק מי התאמן והתכונן. מה שיכתיב את הסטנדרטים הם כמות תרגילי הלילה והיום, כשירות הציוד והאמצעים, זמינות השורות וכמובן איכות המפקדים. האלוף אבקש להודות לך באופן אישי, על האמון הרב בבחירתי לתפקיד, אני מתחייב לפעול לילות כימים להצלחת העוצבה, למוכנותה ליום פקודה ולעמידה במשימות בהצטיינות. לך גל, אני רוצה להודות על תקופת חפיפה בה למדתי ממך רבות. בראש ובראשונה על מרכזיותם של אנשי המילואים ובראשן המפקדים. תודה לך על הפתיחות והצניעות".

עוצבת המפץ היא אוגדת מילואים בחיל השיריון והגדולה ביותר בצה״ל. תחתיה ישנן 6 חטיבות, היא כפופה לפיקוד הצפון וממוקמת בחוות השומר. התפקיד של האוגדה היא להביא את חטיבות המילואים שתחתיה למוכנות וכשירות מלאה לכל תרחיש אפשרי. לאורך ההיסטוריה האוגדה נודעה גם בשמות אוגדה 38, אוגדת האלוף שרון, כאשר אריאל שרון ז"ל פיקד עליה במלחמת ששת הימים ואוגדת משה פלד במלחמת יום הכיפורים, תחת פיקוד המרכז. תחת פיקוד הצפון לקחה האוגדה חלק במלחמות לבנון הראשונה והשנייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר