בית הכנסת של קהילת חן הצפון נפרץ צילום באדיבות התושבים

רגע לפני שמחת תורה: בית כנסת הושחת, כלי כסף נגנבו, הגנבים נתפסו

בית הכנסת של קהילת חן הצפון נפרץ בשבת, ספרי תורה, סידורים וטליתות הושלכו לרצפה וכלי כסף נגנבו. הגנבים נתפסו בהמשך על ידי המשטרה

פורסם בתאריך: 26.9.21 14:28

ונדליזם בבית הכנסת: בשבת בבוקר נפרץ והושחת בית הכנסת של קהילת "חן הצפון" בפתח תקוה. ספרי תורה, סידורים וטליתות הושלכו לרצפה ונזק קל נגרם לרכוש ולריהוט. מבית הכנסת נגנבו כלי כסף. מדובר באירוע נוסף בחודשים האחרונים, של ונדליזם על רקע דתי בעיר, השני בבית הכנסת עצמו בשנה האחרונה. הגנבים נתפסו מאוחר יותר.

חבר הנהלת העיר ותושב שכונת כפר אברהם, עו"ד צביקה וישנגרד, סיפר כי: "אתמול בבוקר כשהגיעו המתפללים לתפילת שחרית, כשנכנסו לבית הכנסת התברר שבמהלך הלילה עקרו את חלונות בית הכנסת ודרכם נכנסו פנימה. שברו ארונות סידורים ופרצו את ארון הקודש למרות שהוא משוריין וממוגן כמו כספת. הורידו את ה"מעילים" של ספרי התורה והשליכו את הספרים על הרצפה וגנבו את כלי הכסף – רימונים ופעמונים – שהיו על ספרי התורה ונמלטו. להבנתי אותה החולייה פרצה לאולפנת 'רעות' שנמצאת בסמוך וגרמה לנזקים במקום".

לדבריו, הגיע למקום מיד עם היוודע לו דבר המקרה וכן הבוקר הגיע להתפלל בבית הכנסת ולחזק את ידי המתפללים. "המחזה קשה והלב מסרב להאמין". מאוחר יותר התברר כי המשטרה הצליחה ללכוד את הגנבים. מהמשטרה נמסר: "כוח של משטרת ישראל בכפר סבא עצר ביום שבת לפנות בוקר, שלושה תושבי הפזורה בנגב, כאשר ברשותם רכוש החשוד כגנוב. מבדיקת הרכוש שכלל תשמישי קדושה ומחשבים ניידים עלה חשד כי מדובר בשלל של פריצות שבוצעו בפתח תקוה לבית כנסת ולאולפנה. שלושת החשודים הובאו בפני שופט במוצאי שבת ובית המשפט הורה לשחררם בתנאים מגבילים. משטרת ישראל הגישה ערר על ההחלטה ושחרורם של החשודים עוכב עד לדיון בעניינם בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה".

הרב אליהו גינת, מ"מ ראש העיר: "הלב כואב למראה ספרי תורה מושלכים על הרצפה בביזיון נורא שחוללו ע״י בני בליעל בתוך בית הכנסת. אנו נמצאים ערב שמחת תורה חג בו עם ישראל רוקדים ושמחים עם התורה על כולנו שכבוד התורה יקר לליבנו, להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל. אני קורא לרשויות האכיפה למצות עם הפושעים את מלוא חומרת הדין".

הבוקר סייר במקום ראש העירייה רמי גרינברג שאמר: "על פי עדות גורמי הביטחון והשיטור העירוני, מדובר באירוע חמור בו נגנבו כלי כסף וחוללו ארון הקודש וספרי התורה. בנוסף, נפרץ גם מבנה שנמצא בסמיכות לבית הכנסת. הוריתי על עיבוי מערך הביטחון והגברת הסיורים באזור ובסמוך לבתי הכנסת. אני מבקש להשתתף בצערם הגדול של המתפללים והקהילה בחן הצפון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר