אסיסקוביץ ז"ל עם בנימין נתניהו ואופיר אקוניס צילום באדיבות אריה ימיני

ערב מיוחד לזכרו של מי שהיה צעיר הלוחמים באצ"ל, יאיר אסיסקוביץ

במלאת שנה למותו של לוחם המחתרות המוערך, יקיר העיר פתח תקוה, והאיש שהרבה להתנדב, יתקיים הערב אירוע הוקרה לזכרו בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 30.9.21 14:14

במלאת שנה ללכתו: הערב, חמישי, יתקיים בתאטרון הבית גולדה ע"ש גברי לוי, אירוע לזכרו של יאיר אסיסקוביץ ז"ל, יקיר העיר פתח תקוה ונצר למייסדי העיר, אשר הלך לעולמו אשתקד, בגיל 88. לקראת האירוע ציינה בתו אשירה: "זה עצב שמהול בהרבה גאווה. זה אירוע לכבודו, שאני יודעת שהוא היה מאוד רוצה לקחת בו חלק, אבל הוא לא נמצא".

אם הוא היה פה היום, איך הוא היה מגיב?
"אם אבא היה בחיים, אני בטוחה שהוא היה מאוד שמח וגאה שמוקירים את פועלו. אני חושבת שברמה האובייקטיבית, אם הוא היה מסתכל מהצד, הוא היה גאה שהנהלת העיר יוזמת אירוע הוקרת תודה לאדם שפעל. זה מה שהוא הכי רצה – שיוקירו אנשים שפועלים בהתנדבות".

באירוע יישאו דברים ראש העירייה רמי גרינברג, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל, יו"ר ברית חיילי האצ"ל שלמה גולהור, והרב אריה לוי, נינו של רב האסירים. בנוסף מציינת הבת אשירה: "גם המשפחה לוקחת חלק באירוע, אחת הנכדות תשיר באירוע ואחיינית נוספת מעורבת בהפקת האירוע. התייעצו עם המשפחה והתנהלו בהמון רגישות לאורך הדרך ובעיקר מול אמא".

יאיר אסיסקוביץ ז"ל צילום מעיין אסיסקוביץ

כידוע, אסיסקוביץ ז"ל, הוכתר בגיל 12 כ"צעיר הלוחמים באצ"ל". בגיל 14 העביר נשק בלילות והדביק כרוזים כנגד השלטון הבריטי הזר. הוא נחטף ועונה קשות בתקופת ה"סזון". בגיל 15 ליווה שיירות מזון לירושלים הנצורה.

אסיסקוביץ' ז"ל שימש שדרן בתחנת השידור של האצ"ל "קול ציון הלוחמת", ובמלחמת השחרור סייע לכוחות האצ"ל בכיבוש יפו. בשנת 1950 התגייס לצה"ל והיה לאחד ממקימי מערך ההדרכה בכל בתי הספר בצה"ל ברוח ישראלית מתחדשת. הוא היה ממקימי אגף הנפגעים בצה"ל ושירת בהתנדבות עד לגיל 55 בדרגת רב סרן. בחיים האזרחיים עסק בפיתוח ענף ההדרים והאבוקדו ובהדרכת גידול עצי פרי ויצואם.

אסיסקוביץ עם הנשיא רובי ריבלין צילום איציק שמחון

למעלה מ-50 שנה הרצה בהתנדבות בבתי הספר ברחבי הארץ על פתח תקוה כאם המושבות. הוא נהג לצאת עם תלמידים לסיורים מודרכים בעיר ובאתריה ההיסטוריים. כמו כן הדריך את האורחים אשר הגיעו לפתח תקוה תחת הכותרת "המושבה פ"ת-עבר הווה עתיד".

אסיסקוביץ ז"ל, שימש כיושב ראש בני האצ"ל בפתח תקוה, וכן היה מפקד מעו"ז פתח תקוה של בית"ר. בשנות השישים של המאה הקודמת היה ממקימי סיעת "תכלת לבן" בהסתדרות העובדים. הוא היה חבר הנהלת ברית חיילי האצ"ל ויו"ר ועד ברית חיילי האצ"ל בפתח תקוה וכן יו"ר העמותה להנצחת מורשת האצ"ל בפתח תקוה. כחבר בארגון "אמפ"ת – אזרחים מוקירי פתח תקוה", תעד אירועים ופעולות שהתרחשו בהיסטוריה של העיר ובד בבד הוא פעל להנצחת אתרים ושימורם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר