רצון שרעבי ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

הלך לעולמו רצון שרעבי, החלבן המיתולוגי של עמישב

שרעבי ז"ל, שהיה בן 92 במותו, הוא חלק מההיסטוריה של העיר. "אני הייתי איתו ברגעיו האחרונים, עד שהגיעו מד"א", מספר בנו פסח

פורסם בתאריך: 4.10.21 07:41

ביום רביעי שעבר, הלך לעולמו רצון שרעבי ז"ל תושב עמישב ומי שהיה החלבן המיתולוגי של השכונה עוד בימים שהייתה מעברת עולים. "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של אבינו, אחינו וסבנו היקר רצון שרעבי ז"ל", כתבה משפחתו האבלה. שרעבי ז"ל, בן 92 במותו, היווה חלק מההיסטוריה של העיר, כדמות שהייתה מוכרת בכל בית בשכונת עמישב, עוד משנות ה-60 של המאה שעברה.

בנו פסח, הרביעי מבין שישה אחים ואחות, מספר כי אביו ז"ל היה מוכר חלב ומוצריו לתושבי השכונה במשך למעלה משלושים שנה. "בהתחלה אבא היה עובר בין הבתים עם חמור ועגלה, בתקופה מסוימת כשאנחנו הילדים היינו עוזרים לו הוא קנה אופניים עם שלושה גלגלים ובהמשך הוציא רישיון וקנה רכב", הוא נזכר ומוסיף: "אין אחד מוותיקי השכונה שלא זוכר אותו גם היום. הוא היה אדם ירא שמים ואוהב את הבריות, כשהיה מחלק חלב היה עוזר ונותן חלב גם למי שידו לא הייתה משגת".

פסח מספר שאביו ז"ל נהג לשוחח עם תושבי השכונה כל אחד בשפתו: "גרו פה מכל מיני עדות והוא קלט את השפות של כולם והיה מדבר עם כולם בגובה העיניים", הוא אומר, "הוא גידל דור, כולם מאוד אהבו אותו, הוא הראשון שהביא לכאן את השוקו בשקית וזה היה הלהיט. עד היום כשאנשים פוגשים אותי ומבינים שאני בנו של רצון, הם נדהמים ומספרים לי כמה אבא היה משמעותי עבורם".

רצון שרעבי ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

איזה אבא הוא היה?
"הוא היה אבא מאוד טוב, הוא חינך אותנו לכבוד הדדי והיה לו מאוד חשוב לשמור על שלום בית. הוא היה אדם מאוד משפחתי וקיבל את כולם, גם מי שדרכו שונה ממנו, באהבה. הוא היה אדם שמח בחלקו".

רצון שרעבי ז"ל נפטר בחול המועד סוכות, חג אליו היה לו חיבור מיוחד במינו. "אבא גידל ומכר אתרוגים ולולבים. הוא היה מכניס אנשים הביתה, הם היו לוקחים מה שהם צריכים ומקבלים ממנו ברכה", מציין פסח, "ביום שהוא נפטר, כל האחים התארחו אצל אחותי בטבריה לכבוד החג. אני לא הרגשתי טוב ונשארתי בבית ואז המטפלת של אבא התקשרה שאגיע מהר. למעשה אני הייתי איתו ברגעיו האחרונים, עד שהגיעו מד"א".

ד"ר שלמה צדוק, שמשפחתו גרה בשכנות לשרעבי ז"ל, סיפר: "לא ניתן לספר על מעברת עמישב מבלי לדבר על רצון החלבן. הוא היה עמוד החשמל של המעברה, נ"צ כרונולוגי בתוך התהליך האבולוציוני של מעברת עמישב ומקומו בהיסטוריה של השכונה רשום באותיות של זהב. הוא היה דמות ציבורית שכולם אהבו, איש חביב על הבריות, שגידל משפחה לתפארת. אני זוכר איך בכל בוקר היינו מחכים לו שיביא לנו את החלב, שירווה את גופנו הצנום".

רצון שרעבי השאיר אחריו אישה, שישה בנים ובת, נכדים ונינים.
מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן

    יהי זכרו ברוך.
    אדם משכמו ומעלה,צדיק בדורו,אוהב את הבריות,איש תורה וחסד.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר