צומת חזן צילום ירון קדושים
צומת חזן צילום ירון קדושים

רגע ההכרעה: נקבעו מועדים לשמיעת ההתנגדויות לסגירת צמתים בכביש 40

כל מגישי ההתנגדויות קיבלו הודעה ממנהל התכנון על מינוי חוקר לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים בכביש 40

פורסם בתאריך: 5.10.21 06:55

פתחו יומנים: נקבעו מועדים לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים בכביש 40. בסוף השבוע האחרון קיבלו כל מגישי ההתנגדויות הודעה ממנהל התכנון על מינוי חוקר לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים חזן, הושע ושלמה בכביש 40. על פי ההודעה שקיבלו החוקר שנבחר הוא האדריכל אדיב נקאש והמועדים שנקבעו לכינוס הוועדה הם 25.10, 3.11 ו-4.11, כאשר באחרון ישמיעו נציגי התושבים שנבחרו ע"י מנהל התיכנון ובהם נציגי מטה המאבק את טענותיהם בפני הוועדה והחוקר.

בעקבות כך, פרסמו חברי מטה המאבק הודעה הקוראת לתושבים לשריין את התאריך. "הגענו לנקודה סופר חשובה במאבק", נכתב בהודעה, "חשובה מאוד לשכונות הדר גנים, שעריה, צמרת גנים, עמישב, דדו, יוספטל כפר אברהם ומחנה יהודה…. התאריך הקריטי מבחינתנו הוא 4.11, יום חמישי כ"ט חשוון. במועד זה ישמיעו נציגי התושבים שנבחרו ע"י מנהל התיכנון ובהם נציגי מטה המאבק את טענותיהם בפני הוועדה והחוקר. מטה המאבק (עמותת "קול התושב") ייוצג בוועדה על ידי עו"ד שגיב חנין ממשרד גולדפרב זליגמן. הוועדה תידרש בחודשים הקרובים להציג את עמדתה (קבלה מלאה, דחיה, או קבלה חלקית של ההתנגדויות)".

ירון קדושים ופעילי המטה בהפגנה של מטה מאבק סירקין

בהודעה מבקשים חברי מטה המאבק מהתושבים לשריין את התאריך ולהשתתף בדיון – פיזית למי שיכול או בזום באמצעות קישור שיפרסמו בהמשך. "זוהי תחנה חשובה שאנו בטוחים בניצחוננו בה וניצחון הצדק והאמת ואנו מאמינים בלב שלם שטענותינו הצודקות יתקבלו. אך היא לא האחרונה ונקווה שלא נגיע לצורך למיצוי מערכת החוק דרך בג"ץ. עם הגיע המועד, נפרסם תזכורת וסדר יום מלא של הנואמים עם עדכונים שוטפים לאורך 3 ימי הדיונים".

 

בחודש יולי האחרון דיווחנו על סיומו של שלב הגשת ההתנגדויות לתוכנית סירקין וכביש 40. כזכור, התוכנית לבנייה הצפויה בשטח מחנה סירקין וכן השינויים סביב כביש 40, אושרה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בספטמבר 2019 וכבר אז יצרה כעס אצל התושבים, שטענו לפגיעה באיכות החיים. על פי התוכנית, יסגרו שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים והכניסה לצומת הושע בשעריה תתאפשר רק בפניה ימינה לבאים מכיוון צפון. כמו כן דיווחנו על כך כי המועצה הפקידה את התוכנית להתנגדויות, שלב שלאחריו לא ניתן יהיה עוד להתנגד לתוכנית.

ירון קדושים, ממובילי המאבק נגד סגירת הצמתים מציין: "זה שמונה חוקר, זה הישג כי לא תמיד זה קורה. אבל לפנינו רגע חשוב מאוד וקריטי לעתידנו. עלינו לשכנע את חברי הועדה הן בגודל האסון שהתוכנית הזו מביאה, והן בעובדה שניתן לקיים את הכביש החדש בלי סגירת הצמתים ולאפשר את המשך ההתנהלות ושגרת החיים של תושבי מזרח העיר, בלי לפגוע בהם פגיעה קשה ואנושה. העומסים על הכבישים כבר מורגשים מאוד היום, והם יוחמרו מאוד עם פרויקט סירקין. אסור שיקריבו אותנו התושבים הוותיקים בשביל אלו שעתידים לבוא בלי למצות כל פתרון וכל אפשרות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר