העבודות לבניית גשר גיסין בין אם המושבות לנווה גן צילום באדיבות התושבים

גשר גיסין: "כל מי שיעבור על הרמפה, כאילו יהיה בתוך הבתים"

תושבים באם המושבות ובנוה גן מתאחדים נגד מתווה הגשר שעתיד לחבר בין שתי השכונות ולעבור מעל רחוב גיסין. התושבים לא מבינים מדוע ראש העירייה לא נפגש איתם

פורסם בתאריך: 12.10.21 08:56

תושבים מאם המושבות ומנווה גן מתאחדים נגד מתווה הגשר שאמור לחבר בין השכונות ומבהירים: "אנחנו לא מתנגדים ם למהות, אלא מתנגדים למתווה". בשבוע שעבר החלו העבודות על הגשר המחבר בין שתי השכונות ועובר מעל רחוב גיסין. אך לטענת התושבים במקום להקים גשר בטוח להולכי רגל, מקימה העירייה גשר אימתני שמנוגד לתכלית, עם "רמפות מפלצתיות שיהפכו את הגשר למסלול של אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים וקטנועים שיסכנו את הולכי הרגל", כהגדרת התושבים.

בשיחה עם מלאבס מציינת אחת הפעילות במטה ההתנגדות למתווה הגשר: "בעירייה מנסים לצייר את זה כאילו אנחנו מתנגדים לגשר וזה ממש ממש לא נכון. להפך, אנחנו בעד שיהיה גשר, אבל לא במתווה שהוא כרגע. על פי המתווה הקיים, העירייה מתכוונת לעקור את עצי הדקל הסמוכים ולהפוך את המדשאות מסביב לבטון וחנייה. כשהעלינו את זה מול נציגי העירייה, בכל שיחה אומרים לנו משהו אחר לגבי כמות העצים שיכרתו לטובת בניית הגשר", היא אומרת.

העבודות לבניית גשר גיסין בין אם המושבות לנווה גן צילום באדיבות התושבים

בנוסף מוחים התושבים על גובה הרמפות שסמוכות לבתים, אשר לטענתם יפגעו בפרטיות הדיירים המתגוררים בקומות הנמוכות. "למעשה כל מי שיעבור על הרמפה, כאילו יהיה בתוך הבתים הסמוכים. אין טיפה של פרטיות ואיכות חיים", הם אומרים. התושבת מספרת שחברי המטה ניסו לפנות לראש העירייה במטרה להגיע להבנות בנוגע למתווה הגשר, אך זכו לכתף קרה מצידו. "אנחנו בסך הכל מבקשים להיפגש עם ראש העיר לפני שיהיה מאוחר מדי – בוא תשב איתנו, תדבר איתנו, תשתף אותנו, תקשיב לנו. הוא לא מעוניין להיפגש ולשמוע את מה שיש לנו לומר בכלל ואומר שאין צורך. בסופו של דבר זו איכות החיים שלנו שנפגעת".

בין הפתרונות שמציעים התושבים גם מעבר תת קרקעי עם שני מרחבי תנועה: "במעבר מספיק רחב ניתן יהיה לייצר – מדרכה עבור הולכי הרגל ושביל עבור אופניים וקורקינט חשמליים. ובכך להבטיח את שלומם של העוברים ושבים. למעשה זה יהיה מצב של win win – מחד עבור התושבים עם מעבר בטיחותי ובטוח ומאידך לא תהייה פגיעה במרחב הירוק באם המושבות ויוכלו לפתח מרחב ירוק ונעים בדיוק כזה בנווה גן".

העבודות לבניית גשר גיסין בין אם המושבות לנווה גן צילום באדיבות התושבים

בהמשך למאבק התושבים, שלח בסוף השבוע שעבר חבר מועצת העיר מסיעת הביצועיסטים, איציק ישראל, דרישה לראש העירייה, רמי גרינברג, לקיום דיון דחוף במועצת העיר לעצירת בניית הגשר ברחוב גיסין. לדבריו, השבוע התחילו עבודות לגידור השטח הסמוך למרכז המסחרי שבשכונת אם המושבות, אך "בשטח לא פורסם דבר ולא הובא כל מידע לתושבים שגרים בסמיכות למקום. זהו תהליך פגום ולא ראוי", ציין ישראל.

עוד ציין: "לפני שנה כשפורסמה הכוונה לבנות במקום עודכנתי כי הגשר הוקפא ע"י העירייה ולא יצא לביצוע. מעיון במסמכי הפרויקט באתר העירייה, בהיתר לבניית הגשר מצוין במפורש שההיתר יהיה בתוקף 3 שנים מיום נתינתו בתנאי שהחלה בנייה תוך שנה מיום נתינתו (05/04/2020) מאחר וחלפה שנה וחצי מיום נתינת ההיתר הרי שההיתר לא בתוקף".

 

במכתב דורש ישראל להעלות את הנושא לדיון במועצת העיר הקרובה וכן לקבל לידיו בתוך 3 ימים את כל המסמכים והנתונים בקשר לבניית הגשר כולל תשריטים מלאים, מידות הגשר, התנגדויות במידה והיו ועוד. כמו כן מבקש "להקפיא את בניית הגשר עד לקבלת המסמכים וביצוע דיון מקיף… תוך בחינת האפשרות לבטל את הפרויקט שאולי היה נחוץ בעבר והיום פחות".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "לאחר שנים של בקשות בנושא ולאור מספר תאונות טראגיות שאירעו במקום, ראש העיר רמי גרינברג מקדם את הקמת הגשר להולכי הרגל מעל רחוב גיסין שיהווה חיבור בין שכונת המגורים אם המושבות ובתי הספר בשכונה עם שכונת נווה גן. זאת מתוך מטרה ליצור מסלול הליכה בטוח וחלופי לחציית רחוב גיסין במקטע זה. העבודות כוללות עבודות פיתוח משמעותיות בשני צידי הגשר, לרבות תאורה דקורטיבית, עבודות מסגרות, עבודות עפר ועוד. במסגרת התכניות ניתן היתר לכריתת 2 עצים וככל הנראה לא יעשה בזה שימוש. בכל מקרה, במסגרת עבודות הפיתוח יטעו עשרות עצים נוספים וכן צמחיית נוי עשירה. על פי היתרי הבניה, גודל הגשר יהיה דומה לגשר הקיים באזור – רוחב גשר: 3.5 מטר, אורך רמפות: 69 מטר, אורך גשר: 35 מטר. הגשר יקל על תושבי שתי השכונות: אם המושבות ונווה גן, ויקל על התלמידים הנדרשים לחצות את הכביש. פתיחת הגשר מעל רחוב גיסין הינו חלק ממערך גשרים ופיתוח רצף הליכה ממרכז שכונת אם המושבות ועד לפארק הגדול. זהו שלב נוסף ביצירת שלד של מרחב ציבורי זמין ונגיש, המעודד הליכה ורכיבה בטוחה באופניים ועל כן מדובר בפרויקט חשוב ונצרך שיענה על בקשות התושבים באזור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. י

    שישימו בצדדים משהו אטום, או שלטי פרסומת, כך שמי שעובר לא יוכל להסתכל לתוך הבתים

  2. אבנר

    רמי גרינברג עדה שינוי מדהים בפתח תקווה
    רוב תושבי העיר מגבים אותו על המהלכים שהוא
    עושה וימשיך אחרי הבחירות הבאות
    לגבי הגשר זו תוכנית שקיימת כבר כמה שנים!

  3. גולן שלום

    הגשר נחוץ לטובת התושבים , ולהציל אדם אחד ממות , שווה את דרישת התושבים . יש צורך שילדים יגיעו אם המושבות לפארק אוחיון , בלי לעבור כביש אחד . והגשר הזה הוא חלק ממטרה ענקית שהתבקשה מזה זמן רב . הגיע העת לבצע ומיידית

  4. יואל

    מציע לרמי גרינברג לדאוג לתחזוקה של גשרים קיימים כמו גשר קלטרווה בין בילינסון לקניון שסובל מהזנחה פושעת וגשר להולכי רגל בין רמת ורבר לנוה גן שאין בו תאורה בכלל .

  5. נוטשת את פת

    מיותר לגמרי יש מספיק מעברי חציה מרומזרים אין צורך בגשר מפלצתי וגם לא במגדלים במרכז העיר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר