אזור התעשייה סגולה. צילום זאב שטרן
אזור התעשייה סגולה. צילום זאב שטרן

הלילה: ריחות "כימיים" קשים באם המושבות

ריחות קשים ביותר הטרידו את תושבי אם המושבות החדשה בשעות הלילה. תושב השכונה, שי שטרק: "אנשים מדווחים על צריבות בעיניים. אנחנו לא מוכנים לחיות ככה. יש מי שמדברים על לצאת להפגין"

פורסם בתאריך: 15.10.17 10:00

תושבים בשכונת אם המושבות החדשה מדווחים על ריח חריף שהתפשט בשכונה בשעות הלילה והבוקר. במקביל, גם בראש העין דיווחו תושבים על ריח דומה בשעות די זהות. את הריח מתארים התושבים כ"ריח כימי", אף שמקורו לא ברור.

"יש בלאגן גדול בנושא", אומר תושב השכונה, שי שטרק. "אנחנו לא יודעים מהיכן מגיע הריח החריף הזה. לדעתנו זה מאזור התעשייה סגולה. הריח התפשט במהלך הלילה, ובשעות הבוקר קיבלתי המון הודעות על אנשים שפשוט לא הצליחו לישון. לצערנו במהלך החודש האחרון היו כל מיני דיווחים על ריחות פה ושם, אבל עד כה מעולם זה לא היה בעצמה כזו. מהבוקר כולם מדברים רק על המפגע הזה".

איך ישנים עם ריחות כאלה?

"סגרתי את החלון וישנתי עם מאוורר. אבל יש בתים בשכונה שסופגים את הריחות בצורה חריפה יותר. אנשים מדווחים על צריבות בעיניים. פתחנו קריאות גם בעירייה ופנינו אפילו לכיבוי אש. אנו רוצים שיגיעו לכאן מהמשרד להגנת הסביבה ויבדקו את המצב, כי אנו לא מוכנים לחיות ככה. אנו רוצים תשובות אמיתיות ולא כלליות. התושבים כבר מדברים על לצאת להפגין".

גם בראש העין, שם סובלים התושבים מזה חודשים ארוכים מתופעת הריחות שמגיעות ממזרח, פתחו תושבים במהלך הלילה קריאות במוקד העירוני עקב "ריח כימי חזק מאוד ולא שגרתי שמגיע מכיוון שכונת נווה אפק".

למרות שטרם ברור מוקד הריח, המשרד להגנת הסביבה הודיע לפני כחודש על מבצע רוחות של סתיו, שמטרתו היא לאכוף את שריפות הפסולת שפוגעות בתושבי הסביבה. במשרד הודיעו כי הפעילות הממוקדת תימשך בשבועות הקרובים לפיקוח ואכיפה במרחב השרון והמשולש הדרומי, לרבות סיורי פיקוח, שימוש באמצעי חישה, ביצוע תצפיות, ואיסוף ראיות להמשך אכיפה מנהלית ופלילית כנגד מעורבים ביצירת המפגעים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר