הענקת המדליה לעמרם לוסקי, צילום דוברות העירייה

כבוד: מדליה מיוחדת לתושב העיר שהיה בין שומריו של אייכמן עד שנתלה

עמרם לוסקי שירת ב"יחידת אייר" של המשטרה, אשר שמרה על אייכמן 24/7, השבוע הוענקה לו בטקס מרגש במרכז העירוני להנצחת השואה מדליית מבצע פינאלה

פורסם בתאריך: 21.10.21 08:29

מדליית הוקרה מטעם המוסד הוענקה השבוע לתושב העיר, סנ"צ בדימוס עמרם לוסקי, על תפקידו כאחד משומריו של אדולף אייכמן בכלא בישראל. את מדליית "מבצע פינאלה" על לכידתו ומשפטו של אייכמן, שהופקה במיוחד במלאת 60 שנה למבצע, קיבל לוסקי באירוע חגיגי שהתקיים במרכז העירוני להנצחת השואה ע"ש רות טטרקו.

עמרם לוסקי שירת ב"יחידת אייר" של המשטרה, אשר שמרה על אייכמן 24/7, והיה צמוד אליו מיום הבאתו ארצה ועד הוצאתו להורג בתלייה ב-31 במאי 1962. כחלק מתפקידו היה על לוסקי ללמוד את התנועות של אייכמן, סדר יומו ועוד. לוסקי סיפר שאשתו של אייכמן הגיעה לבקר אותו פעמיים וכי רוב היום היה אייכמן יושב וכותב. עוד סיפר שכאשר שאל את אייכמן מה הוא מרגיש על גזר הדין, אמר אייכמן: "כמו שאני שותה עכשיו כוס מים… ממש אדיש לזה".

המדליה שקיבל עמרם לוסקי, צילום דוברות העירייה

באירוע המרגש השתתפו חבריו ובני משפחתו של עמרם, המשנה לראש העירייה רפי דהן, אבנר אברהם איש מוסד לשעבר וכיום מפיק מדליות ורוע שגב – אמן רב תחומי, מעצב מדליות.

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "תפקידו של עמרם לוסקי כשומרו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן היה תפקיד בעל אתגרים של ממש. משפט אייכמן, חולל שינוי עצום בהתמודדות הציבור בישראל עם השואה. באותה עת חיו בארץ מאות אלפי ניצולים, שהדחיקו את הזיכרונות והטראומה. הדיונים חשפו את הפצעים שלא הגלידו, את הזוועות, את התופת הפיזית והנפשתי שחוו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר