צומת הושע צילום ירון קדושים
צומת הושע צילום ירון קדושים

"נרדמנו בשמירה": תושבי שעריה ייאבקו נגד סגירת צומת הושע

תוכנית כביש 40 ממשיכה להסעיר את העיר ותושבי שעריה מצטרפים למאבק: "לא ניתן שיסגרו את צומת הושע"

פורסם בתאריך: 3.11.21 08:09

המשך המאבק על מתווה כביש 40: תושבי שעריה מצטרפים למטה המאבק נגד סגירת שלושת הצמתים ומתכוונים להפגין הערב, רביעי, בצומת הושע. "נרדמנו בשמירה", אומר אריק נדב, תושב שעריה ופעיל בוועד השכונה. "חשבנו שהכל בסדר, אבל אז גילינו שהמתווה צפוי לפגוע בתושבי השכונה פגיעה קשה. לא ייתכן שתהיה רק כניסה ויציאה אחת לשכונה שלנו". בשיחה עם מלאבס מציין נדב כי התושבים מתכוונים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע את סגירת צומת הכניסה לשכונה. "אנחנו מתכוונים להילחם בכל דרך אפשרית. לא אכפת לנו איך יעשו את זה, אבל את צומת הושע לא ניתן שיסגרו", הוא אומר.

לדבריו, עד עכשיו תושבי השכונה לא חשבו שהמאבק על מתווה כביש 40 רלוונטי עבורם, כיוון שלא ידעו שהם עתידים להיפגע מהשינויים הצפויים. "בהתחלה דיברו רק על צומת חזן והשופר בהדר גנים ולא ידענו שצומת הושע בשעריה תיסגר. אבל לאחרונה גילינו שיסגרו גם את הצומת שלנו", אומר נדב ומוסיף כי כעת בכוונתם להפגין, לצלם ולהפיץ את התנגדותם בכל מקום אפשרי "עד שנגיע למקבלי ההחלטות".

ירון קדושים ממובילי המאבק נגד סגירת הצמתים מוסיף: "שעריה התעוררה כמו ארי שקם מריבצו, רגע לפני שעת הנעילה. ביום חמישי נתייצב אנחנו נציגי התושבים במנהל התיכנון בירושלים בדיון הערר האחרון, ונעשה הכל לשכנע אותם לבטל את הגזירה. סגירת הצמתים=אסון! את ההפגנה יזמו תושבי שעריה עצמם עם קבלת המידעים המלחיצים ממני. הם עלו מ-0 ל-100 בשניות, מרגע שנודע להם על כך שהנושא לקראת עובדה מוגמרת. מטרת ההפגנה היא לייצר את הרעש שיגיע לאוזני המתכננים".

כזכור, בשבוע שעבר התקיים המועד הראשון לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים חזן, הושע ושלמה בכביש 40, עם החוקר שנבחר לכך, האדריכל אדיב נקאש. במהלכו הביע ראש העירייה גרינברג את עמדת העירייה. השבוע יתקיימו שני מועדים נוספים בתאריכים 3.11 ו-4.11, כאשר באחרון ישמיעו את דברם נציגי התושבים שנבחרו ע"י מנהל התיכנון ובהם נציגי מטה המאבק.

 

 

מועדי הדיונים נקבעו לאחר שבחודש יולי האחרון, הסתיים שלב ההתנגדויות לתוכנית סירקין וכביש 40. תוכנית הבנייה בשטח מחנה סירקין וכן השינויים סביב כביש 40, אושרו על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בספטמבר 2019 וכבר אז יצרו כעס אצל התושבים, שטענו לפגיעה באיכות החיים. על פי התוכנית שאושרה, יסגרו שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים וכן הכניסה לצומת הושע בשעריה. כמו כן דיווחנו אז על כך שהמועצה הפקידה את התוכנית להתנגדויות, שלב שלאחריו לא ניתן יהיה עוד להתנגד לתוכנית.

בעקבות פניות רבות של תושבי השכונה, פנה בתחילת השבוע גם ראש העירייה, רמי גרינברג, לוועדה הארצית לתכנון ובנייה במכתב בו ביקש לאפשר לו להשתתף בדיונים שיתקיימו השבוע בנושא. בין היתר כתב: "סגירת צמתים אלו היא בלתי אפשרית! המשמעויות קשות מאוד ופוגעות בתושבי הדר גנים, שעריה והאזור כולו. לא ניתן לרוץ קדימה עם תוכניות חדשות שמשפיעות בצורה דרסטית על חייהם של עשרות אלפי תושבים שחיים כאן שנים רבות ולגרום לשינוי קיצוני באיכות חייהם". את המכתב חתם גרינברג בדרישה "להיפגש עם מי שצריך מתי שיתאפשר בכי לוודא שצמתים אלו לא יסגרו".

ממינהל התכנון נמסר: "במסגרת שלב הפקדת התוכנית, הוגשו השגות המתייחסות גם לצומת הושע. לתוכנית מונה חוקר השומע את ההערות וההשגות ויציע את התייחסותו עבורן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רון

    לא מבין מה הבעיה רוצים חסגור את הכניסה לרחוב הושע תפתחו כניסה זמנית מרחוב הנביאים דרך כביש 471 כל דבר מלחמה במדינב הזאת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר