הפגנה בצומת הושע, צילום ירון קדושים מטה המאבק

צפו: מאות תושבים הפגינו נגד סגירת צומת הושע

התושבים קראו "לא סוגרים לנו את החיים". היום שומע החוקר המיוחד את התנגדויות נציגי התושבים, בהם נציגי מטה המאבק

פורסם בתאריך: 4.11.21 11:04

מלוכדים: מאות תושבי שעריה, אחדות ומחנה יהודה יצאו אמש, רביעי, בהמוניהם אל צומת הושע בשעריה במטרה למחות על התיכנון לסגור את הצומת כחלק ממתווה כביש 40 החדש, תוך קריאות "לא סוגרים לנו את החיים". במהלך היום, חמישי, יתקיים הדיון האחרון לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים חזן, הושע ושלמה, במהלכו ישמיעו את דברם נציגי התושבים שנבחרו על ידי מנהל התיכנון ובהם נציגי מטה המאבק.

כפי שדיווחנו השבוע, תושבי שעריה חברו לאחרונה למטה המאבק נגד סגירת שלושת הצמתים, לאחר שגילו כי צומת הושע המובילה לשכונה, עתידה להסגר אף היא וכי הם עתידים להיפגע מכך. "התושבים דורשים ובצדק שתישאר צומת שהיא שלהם ופתוחה לגמרי", ציין ירון קדושים ממובילי המאבק, "תודה ענקית לחבורה המצוינת של מטה מאבק שעריה: אוסנת, תקוה, אורלי, כרמי, חיים, רוני, והדסה, ותודה מיוחדת לרויטל הלל שלמה על ניהול המאבק!! זאת לא פוליטיקה. זו מלחמה על הבית. ביחד ננצח".

בין משתתפי ההפגנה, היה גם ראש העירייה, רמי גרינברג, אשר קרא: "לא נאפשר פגיעה בתושבים בגלל שהמדינה רוצה לבנות בסירקין. כפי שהתנגדנו לאורך כל הדרך, גם עכשיו העירייה והתושבים אומרים בצורה ברורה שהם נגד סגירת הצומת המאפשרת התניידות מהשכונה ואליה. אנחנו מקדמים התחדשות עירונית ולא צריכים את הבניה בסירקין. המדינה צריכה לאפשר לתושבים את הפיתרון התחבורתי הקיים ולא לפגוע באיכות חייהם. אם חס וחלילה הוועדה לא תקבל את דרישת התושבים ודרישתנו, נעתור לבית המשפט ונמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו – יחד עם התושבים".

פעיל במאבק, אריק נדב משעריה אמר: "לא ייתכן שתהיה רק כניסה ויציאה אחת לשכונה שלנו ואנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם בכל דרך אפשרית כנגד המהלך שהמדינה מקדמת בכביש 40. ריכזנו סביב המאבק החשוב הזה עשרות מתושבי שעריה ואנחנו מתכוונים להמשיך ולעורר את המודעות כנגד הסגירה הצפויה".

כאמור, במהלך היום מתקיים הדיון האחרון לשמיעת התנגדויות הציבור לסגירת הצמתים חזן, הושע ושלמה בכביש 40, עם החוקר שנבחר לכך, האדריכל אדיב נקאש. במהלכו ישמיעו את דברם נציגי התושבים שנבחרו על ידי מנהל התיכנון ובהם נציגי מטה המאבק. זאת לאחר שבשבוע שעבר בדיון הראשון הביע ראש העירייה, רמי גרינברג את עמדת העירייה.

כזכור, מועדי הדיונים הללו נקבעו לאחר שבחודש יולי האחרון, הסתיים שלב ההתנגדויות לתוכנית סירקין וכביש 40. תוכנית הבנייה בשטח מחנה סירקין וכן השינויים סביב כביש 40, אושרו על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בספטמבר 2019 וכבר אז יצרו כעס אצל התושבים, שטענו לפגיעה באיכות החיים. על פי התוכנית שאושרה, יסגרו שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים וכן הכניסה לצומת הושע בשעריה. כמו כן דיווחנו אז על כך שהמועצה הפקידה את התוכנית להתנגדויות, שלב שלאחריו לא ניתן יהיה עוד להתנגד לתוכנית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר