ציר ז'בוטינסקי. צילום דוברות עיריית פתח תקווה

מסופי תחבורה ציבורית, כיכרות והתחנה החדשה: כל הפרויקטים שמתוכננים בעיר

ראש העירייה רמי גריינברג נפגש עם שרת התחבורה, מירב מיכאלי. בפגישה עלה גם נושא סגירת הצמתים המתוכננת בכביש 40

פורסם בתאריך: 21.11.21 06:55

תקציב של 62.4 מיליון שקלים לטובת קידום חניון האוטובוסים ליד בית העלמין ירקון: ראש העירייה רמי גרינברג ומהנדס העיר נפגשו עם שרת התחבורה, מרב מיכאלי וגורמי המקצוע במשרדה ודנו במספר פרויקטים תחבורתיים בעיר. בין היתר דנו בסגירת הצמתים חזן והושע בכביש 40, על קידום חניון אוטובוסים ליד בית העלמין ירקון וקידום פתרונות תחבורתיים נוספים ברחבי העיר.

כאמור, בפגישתם ביקש ראש העיר את סיוע השרה במניעת סגירת הצמתים חזן והושע. כאשר לאחר הפגישה, נערך סיור בשטח במהלכו הציג ראש העיר בפני גורמי המקצוע את התיכנון המוצע והשלכותיו. במעמד הפגישה בלשכתה, העניקה השרה הרשאה תקציבית על סך 62.4 מיליון ש"ח לטובת קידום חניון האוטובוסים ליד בית עלמין ירקון, מה שיאפשר להתחיל את פיתוח התחנה המרכזית החדשה בעלות של כ-450 מיליון שקלים. הקמת החניון מהווה בשורה סביבתית חשובה, שכן, החניון החדש יכיל עמדות טעינה שיאפשרו להכניס לעיר אוטובוסים שקטים המונעים ע"י חשמל.

כדי לתמוך בתחבורת המונים ולענות על הצורך באזורי הביקוש, דנו הצדדים בקידום מסופי התחבורה הציבורית בפאתי שכונת הדר גנים – בסמוך לציר 471, בגת רימון – בסמוך לציר 471, בסמוך לתחנת הרכבת בקרית אריה ועוד. בנוסף, ביקש ראש העירייה לתגבר את מערך האוטובוסים, לרבות תוספת שירות לאזורי התעסוקה ומוסדות החינוך, תגבור קווים עמוסים, הזנה נוספת לרכבת הקלה על ציר הקו האדום ולתחנות הרכבת וכן תוספת שירות במערך הנת"צים המתוכנן בדרך רבין ועוד.

ראש העירייה רמי גרינברג ושרת התחבורה מירב מיכאלי, צילום דוברות העירייה

כמו כן, ראש העירייה ביקש לקדם פתרונות תחבורתיים ברחבי העיר, לרבות קידום רמפה המקשרת את שכונת אם המושבות לכביש 4 צפון, הרחבת הקו הסגול של הרכבת הקלה לשכונת אם המושבות, בהתייחס לתכנון קו המטרו M3, העברת התחנה המתוכננת בבי"ח בילינסון לציר רבין, בסמוך ליכין סנטר, במטרה לתת מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב.

כמו כן דובר על הזזת את הדיפו המתוכנן בסגולה לכיוון רכבת ירקונים. בנוגע לקו המטרו M2, ראש העיר הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.

הפגישה עסקה גם בקידום פרויקט האופנידן אשר ירשת את העיר בשבילי אופניים וינגיש את אזורי העסקים בערים השכנות. הפרוייקט כולל בין היתר ביצוע שביל אופניים בגיסין, בציר ז'בוטינסקי, ברחוב העצמאות – זליג בס עד הנשיאים וכן שבילי אופניים מזינים.

בין שלל הפרוייקטים התנועתיים שראש העיר ביקש לתקצב ולקדם: פיתוח רחוב אם המושבות והפרדה מפלסית בצומת אם המושבות, הפרדה מפלסית בצומת רבין – ז'בוטינסקי, הפרדה מפלסית בצומת גיסין – הרב מלכה, גשר גרניט להולכי רגל מעל דרך אם המושבות, הסדרת רחוב שטמפפר בקטע חיים עוזר – המכבים, וכן ביצוע רמזורים והסדרי תנועה נוספים.

 

בין הפרוייקטים הנוספים שנידונו לצורך קידום הבטיחות, הוספת זרוע מזרחית בגיסין – המר, כיכר בהתנופה – פסגות, הסדרה ושדרוג צמתים במונטיפיורי – חובבי ציון, רמב"ם – פרישמן וברוטשילד – קק"ל, תכנון הסדרי תנועה בכבישים ההיקפיים לתחנה המרכזית ועוד. בנוסף הועלו הפרוייקטים של הרלב"ד, הסדרת צמתים בהרצל – אהרונסון, הרצל – חפץ חיים, יהלום בנימין – טרומפלדור, פינסקר – פרומקין, קק"ל – ברנדה ועוד.

בפגישה נחתם הסכם עקרונות בין העירייה לחברת נתיבי איילון, לפיו, מערכת הרמזורים בפ"ת תנוהל ע"י מרכז ניהול תנועתי בגוש דן של נתיבי אילון. המהלך יבטיח בקרת תנועה מיטבית במטרופולין דן, שיפור תהליכים תחבורתיים ויביא למיצוי מיטבי של תשתיות התחבורה ברחבי המטרופולין, לצד ויסות גודשים. ניהול המערכת יבוצע באמצעות פורום משותף שיורכב מנציגים מקצועיים במשרד התחבורה, נתיבי אילון והעירייה.
גרינברג אמר: "אני מודה לשרת התחבורה מרב מיכאלי על הדיון המקצועי והחשוב שיאפשר לנו לקדם את העיר מבחינה תחבורתית באופן חסר תקדים. המהפכה התחבורתית נמצאת בשלבים מתקדמים וכבר בשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות אותה מתממשת. לצד הפרוייקטים הרבים, הקדשתי את הפגישה לסוגיית כביש 40 וההשלכות הנגזרות מהתכנון המקודם ע"י המדינה. ניכר כי הדברים נפלו על אוזניים קשובות ואני מקווה כי הם יבואו גם לידי ביטוי בתכנית הסופית. כפי שהבטחתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין ולצד כל הפעילות שקידמנו בנושא, לרבות עתירות לבית המשפט, התנגדויות בוועדות השונות ועוד – אנחנו נערכים להמשך הפעילות ולהגשת עתירה למניעת הסגירה של הצמתים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשו אתם חברים מה עושה לכם ראש,העיר רמי גרינברג שדואג,לתחבורה ציבורית ורק שיהיה לנו נוח.

  2. תושב

    ראיתם עוד עיר שברחוב מרכזי כמו דרך זבוטינסקי, לשני הכיוונים יש כמעט תמיד גל אדום ברמזורים, כולל בלילה?
    הרמזורים של רחוב הרצל וזה של פרנקפורטר/רוטשילד לא מסונכרנים…
    למישהו בעיריה אכפת בכלל על בזבוז הזמו של הנהגים?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לענין כביש 40. ראוי להרחיב כביש הכניסה לעמישב מ 471 דרך עוקף מערב העיר עם יציאות ל 483 ומסתיים בכביש 4. גם יפחית העומס על כביש 40.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יום טוב
    הכל טוב ויפה רק לא לקבל פתרון לבעיית הרחקת
    הדיפו מאזור סגולה
    תודה גיורא

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר