תמר פניגשטיין ז"ל ואביה משה. צילום פרטי

שנתיים למותה של תמר פניגשטיין: "בכל יום אנחנו מקבלים ממנה ד"ש"

זו הייתה טרגדיה שנגעה ברבים: בדצמבר 2019 נמחצה תמר פניגשטיין ז"ל למוות על ידי הרכבת הקלה בירושלים. בערב מיוחד סיפרו רבים על העשייה הרבה של תמר בחייה ועל הנצחתה

פורסם בתאריך: 22.11.21 14:52

לזכרה: שנתיים עברו מאז מותה הטראגי של תמר פניגשטיין ז"ל מפתח תקוה. תמר נהרגה ב-4.12.2019, כאשר נמחצה על ידי הרכבת הקלה בירושלים. היא למדה באולפנית ישורון, ועשתה שירות לאומי בבית החולים שערי צדק. מאז מותה היא מונצחת בדרכים רבות. בשבוע שעבר, במעמד האזכרה, הוכרז על שינוי שמו של בית הכנסת פנינת גנים לעילוי נשמתה.

בשיחה עם מלאבס, סיפר משה פניגשטיין, אביה של תמר ז"ל, על החיים מאז מות בתו: "המילים 'לחיות בלי תמר' אלו מילים שלא ניתן היה בכלל לחשוב עליהן", הוא מתאר בכאב, "האחיינים המתוקים שתמר בקושי הספיקה להיות הדודה שלהם הללי, עיברי ושוהם, בכל ביקור שלהם ומרצונם מנשקים את תמונתה ואומרים תמר. תמר השאירה בור ענק, אבל ישנן דקות בהן הבור הזה מתמלא בעשייה לזיכרה. תמר בחייה, באורח החיים שלה, בנתינה ובעשייה הרבה שעשתה ממשיכים בפועל בכל יום. בכל יום אנו מקבלים ממנה ד"ש. פעם בצורת תמונה שקופצת בגוגל ומזכירה דקות מרגשות ושמחות, ופעמים רבות בעשייה 'לאורה של תמר', דרך הפרויקטים שנעשים להנצחתה ולזכרה – תמר איתנו לפחות ברוח העשיה, החברות והשמחה שלה".

תמר פניגשטיין ז"ל, צילום פרטי

משה מתאר את כל מה שנעשה לזכר בתו ולצד הכאב העז מתמלא גאווה: "יש קבוצות שנפתחו ע"י החברות מגרעין סיני, מעשי חסד, הקמת גמ"ח 'צדיק כתמר' בסניף עזרא כפר גנים, רבים למרות שלא הכירו אותה מעולם ורק שמעו על מה שעשתה, מבקשים להמשיך ולעשות. רק בשבוע שעבר נסעו 'צוות תמר' של סניף עזרא בהדר גנים למחלקת נשים שבה שירתה תמר בכדי להמשיך את השמחה והאור שתמר התחילה. "מאגר תמר" (מאגר מים על המסלול של נחל מזור שמתמלא מי גשמים בחורף ובאביב) ששופץ וחודש לזיכרה ע"י החברים מגרעין סיני ועוד".

כאמור, בשבוע שעבר התקיימה אזכרתה של תמר ז"ל. במהלך הערב דיברו הרב מיכה הלוי, הרב הראשי לפתח תקוה – על החשיבות לחזור לתפילות בבתי הכנסת לאחר הקורונה. פרופסור עופר מרין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק – סיפר כי למרות מספר העובדים הרב, ובנות השרות, תמר ז"ל הצליחה במספר החודשים לתרום ו"לגעת" בחולות ובצוות וזיכרה ילווה את בית החולים שנים רבות.

התמונה המשפחתית האחרונה שצולמה לפני מותה של תמר ז"ל. מימין: האחות יעל, האח אבינועם, האחות נעמי, האב משה, האם נועה, תמר ז"ל,  האחות רעות, הגיס נדב, תמונה משפחתית אחרונה, שצולמה שבוע לפני

ראש הרשות לשרות לאומי מר ראובן פינסקי – דיבר על התהליך החשוב שהמקרה של תמר עורר למסד את ההכרה הרשמית של המדינה בבנות שרות שנפלו במהלך השרות. המשפחה העלתה סיפורים ופרוייקטים רבים שנעשו לזכרה ווסיפרו על העשייה הגדולה של תמר.

את הערב הוביל עו"ד דב שמואלי. בין המשתתפים היה ראש העירייה רמי גרינברג, היו חברי הקהילה ומשפחה, והחברות של תמר שהעניקו למשפחה את ספר דפי הלימוד הרבים שנלמדו לאורה של תמר. את הערב ליווה מוזיקלית הקלידן אחיה פרינס. ספיר שראבי ויגל רוזנווסר שרו שיר מרגש שנכתב והולחן על ידי ספיר לזיכרה של תמר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר