ראש העירייה רמי גרינברג ומנכל משרד הפנים, יאיר הירש, צילום דוברות העירייה

המטרו, הקאנטרי וסיפוח השטח הצמוד לעמישב: מה ביקש גרינברג ממשרד הפנים?

העירייה מבקשת ממשרד הפנים לספח שטח המצוי בסמוך לשכונת עמישב. עוד מבקשים בעירייה להסיט תחנה של קו המטרו לדרך רבין ולקדם הקמת קאנטרי בצפון העיר

פורסם בתאריך: 7.12.21 11:24

ראש העירייה רמי גרינברג, ומהנדס העיר איציק אוז'לבו, נפגשו אתמול (ב') עם מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש בירושלים ודנו איתו בשורה של נושאים מוניציפאליים ובראשם התכנית שהמדינה מקדמת בכביש 40 וסגירת הצמתים חזן והושע. גרינברג אפיין בפני המנכ"ל את ההשלכות הצפויות להשפיע על האזור בעקבות סגירת הצמתים וביקש ממנו לסייע במאמצי העירייה כדי למנוע את התכנון שיביא לפגיעה במרקם החיים של תושבי שכונות המזרח. בנוסף, ביקש גרינברג לקדם מנהרת תשתיות שתפחית באופן משמעותי את הפגיעה בחורשת דדו.

במסגרת הפגישה, ביקש גרינברג את סיוע המשרד בשורה של נושאים חשובים וביניהם, סיפוח שטח הנמצא בסמוך לשכונת עמישב אשר יאפשר להרחיב את היצע השירותים העירוניים באיזור. מדובר ברצועת חיץ שקיימת בין השכונה לכביש עוקף עמישב ובמסגרת ועדת הגבולות היא אמורה לעבור לפתח תקוה, מה שיאפשר להרחיב את השירותים העירוניים לכל האזור. נושאים נוספים שעלו הם קידום הסמכת הוועדה המקומית כוועדה עצמאית, קידום הסכם הגג וקרקע משלימה עבור הפרויקטים להתחדשות עירונית ועוד. כמו כן, דנו הצדדים בשורה של פרוייקטים ובניהם הקמת הקאנטרי החדש בצפון העיר ובקידום מספר פרוייקטים תחבורתיים.

 

בנוגע לתכנון קו המטרו M3, ביקש גרינברג את סיוע המשרד מול מוסדות התיכנון בהעברת התחנה המתוכננת בבית החולים בילינסון לציר רבין, בסמוך ליכין סנטר. בעירייה מסבירים כי בית החולים בילינסון משורת היטב גם על ידי הקו האדום של הרכבת הקלה והזזת התחנה לרבין תאפשר מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב. כמו כן, ביקש ראש העירייה להזיז את הדיפו המתוכנן בסגולה לכיוון רכבת ירקונים. בנוגע לקו המטרו M2, ראש העירייה הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.

גרינברג אמר: "פתח תקוה נמצאת בימים אלו בתנופת בנייה והתחדשות, עם עשרות תכניות התחדשות עירונית ותכניות ענק לפיתוח. במקביל, מקדמת המדינה תכניות ענק ארציות לפיתוח תשתיות לאומיות. על כן, הפגישה המקצועית עם מנכ"ל משרד הפנים, מטרתה להביא לידי ביטוי את עמדת העירייה במספר נושאים עקרוניים. כמו כן, הקדשתי את הפגישה לסוגיית כביש 40 וההשלכות הנגזרות מהתכנון המקודם ע"י המדינה. כפי שהבטחתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין ולצד כל הפעילות שקידמנו בנושא, לרבות עתירות לבית המשפט, התנגדויות בוועדות השונות ועוד – אנחנו נערכים להמשך הפעילות ולהגשת עתירה כנגד הסגירה של הצמתים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן הפתח תקואי..

    קודם כל מעל הכל מכל הפרויקטים תטפל בבנייני חלד בדגל ראובן וצה"ל אנשים גרים מאוד שנים בבתים בגודל של קופסת גפרורים רחמנות…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר