גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

סיר מרק נשפך על תינוק. מנהלת הגן והמטפלת מואשמות בחבלה ברשלנות

הסיר הונח על השולחן במטבח אך השתיים לא סגרו את הדלת. לתינוק נגרמו כוויות בדרגה שנייה בפלג גופו העליון והוא אושפז למשך שבועיים בבית החולים שניידר

פורסם בתאריך: 8.12.21 12:15

פרקליטות מחוז מרכז הגישה השבוע כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקוה, כנגד תושבת אורנית המנהלת גן ילדים ביישוב ותושבת פתח תקוה המועסקת כמטפלת במקום, בגין חבלה ברשלנות בעקבות מקרה שארע לפני כשנה בגן, במסגרתו תינוק בו טיפלו נכווה בגופו מסיר מרק רותח שהושאר על שולחן לידו.

על פי כתב האישום גן הילדים נפרס על פני שתי קומות ושוכן ביישוב אורנית, כאשר התינוקייה ממוקמת בקומה השנייה של הגן. באותה קומה ישנו מטבחון וכן חדר בו שוהים התינוקות, כאשר ביניהם לא הוקם מחסום ייעודי המונע כניסת תינוקות למטבחון. במועד הרלוונטי לכתב האישום היו רשומים לגן 18 פעוטות, מתוכם 12 בגילאי שנתיים עד שלוש שנים ו-6 תינוקות, בהם גם התינוק שנפגע, שהיה כבן שנה.

מכתב האישום עולה כי ביום 16.11.2020 השגיחה המטפלת על התינוקות בתינוקייה בעוד המנהלת הכינה מרק ירקות עבורם. בסמוך לשעה 10:00 העבירה המנהלת את סיר מרק הירקות הרותח למטפלת, ששהתה בקומה השנייה והורתה לה להניחו במטבחון על מנת להאכיל את התינוקות. באותן הנסיבות, לא הורתה המנהלת למטפלת לסגור את דלת המטבחון לאחר הנחת הסיר זאת ביודעה כי אין מחסום חיץ בין החללים. כן לא הנחתה אותה אודות הסיכונים הכרוכים בהנחתו בסמיכות לתינוקות, ולא וידאה כי המטפלת נוקטת באמצעים הנדרשים לצורך שמירה על בטחונים ובריאותם של התינוקות.

בהמשך כתב האישום נטען כי המטפלת קיבלה לידה את הסיר הרותח והניחה אותו על קצה השולחן במטבחון. על אף שידעה כי אוכל רותח בסמיכות לתינוקות מהווה סכנה עבורם וכי הם שוהים במטבחון באופן חופשי, עזבה את המטבחון מבלי לסגור אחריה את הדלת וניגשה לחדר על מנת לנקות את משטח ההחתלה.

 

בחלוף מספר דקות, זחל התינוק לעבר השולחן במטבחון וניסה להתרומם, אז התהפך הסיר הרותח ותכולתו נפלה על פניו וגופו של התינוק וגרמה לו לחבלות מרובות בגופו. כתוצאה מכך, נגרמו לתינוק כוויות בדרגה שנייה בפלג גופו העליון והוא נזקק לטיפול רפואי ואושפז למשך שבועיים בבית החולים שניידר בפתח תקוה.

בסיכום כתב האישום נכתב כי פרטי הרשלנות המיוחסים לשתיים הינם: על אף שידעו כי אוכל רותח בסמיכות לתינוקות מהווה סכנה עבורם לא מנעו מהתינוקות גישה אליו ובכך סיכנו את בריאותם; על אף שיכלו לסגור את דלת המטבחון לא עשו זאת ובכך לא נקטו באמצעים הנדרשים לצורך שמירה על ביטחונו ובריאותו של התינוק; לא מנעו את חבלתו של התינוק וגישתו לסיר הרותח; לא השגיחו על התינוק השגחה ראויה ולא הבחינו במועד במעשי התינוק בנגיעתו בסיר הרותח; לא נהגו כפי שמטפלות מן הישוב היו נוהגות במקומן בנסיבות העניין ועל כן נגרמה לקטין חבלה והן מואשמות בחבלה ברשלנות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר