הדס וגל תמרי עם ארי דוד צילום פרטי

עם כליה אחת היריון לא היה אפשרי: המסע לילד של הדס וגל

כשש שנים וחצי חיכו חיכו הדס וגל תמרי עד שנולד ארי דוד בהליך פונדקאות. עכשיו השיק גל ספר שכתב על ההליך. "הקוראים ממש יכולים 'להכנס לנו לרחם' – מילולית", הוא אומר

פורסם בתאריך: 10.12.21 09:01

כשש שנים וחצי שנים חיכו גל והדס תמרי (33) מראש העין עד הרגע בו הפכו להורים לילד משלהם. לפני שבעה חודשים, לאחר מסע ארוך ומפרך, זה סוף סוף קרה ולמשפחת תמרי הצטרף ארי דוד, שנולד בתום הליך פונדקאות. השבוע נולד למשפחת תמרי גם ספר חדש, אותו כתב האב, בשם "המסע לילד – סיפור פונדקאות". הספר מגולל את סיפורם של הזוג ומתאר בגילוי לב אמיץ את כל התהפוכות, השמחות ומפחי הנפש שעברו בדרכם למטרה.

בשיחה עם מלאבס מסביר גל: "זה לקח זמן והיו הרבה מכשולים ואתגרים בדרך, ברוך השם צלחנו את כולם". הוא מספר שהוא והדס הכירו לפני כ-15 שנה בבית הספר ונישאו לפני כשבע שנים. "מהרגע שהצעתי לה להתחתן התחלנו לנסות להיכנס להריון, ללא הצלחה. בדיעבד גילינו שהיה לנו מזל שלא הצלחנו".

תסביר.
"הדס נולדה עם כליה אחת וחיה עם זה בסדר גמור, אבל במקרה של הריון הכליה יכולה להתרחב וחייה עלולים להיות בסכנה. בעיה נוספת היא שיש לה רחם קטן. המשמעות היא שהתינוק יכול להיוולד מוקדם מדי. המומחים איתם התייעצנו הזהירו אותנו שכניסה להריון משמעותה סכנת חיים ממשית. אחרי שעיכלנו את המצב העדפנו שלא לסכן את חייה של הדס והחלטנו לנסות להביא ילד בהליך של פונדקאות".

גם אחרי שקיבלו את ההחלטה הגורלית, חוו בני הזוג קשיים רבים, בין אם כלכלים או רגשיים. "ויתרנו על דירה במחיר למשתכן, מכרתי עסק ועשינו המון ויתורים לטובת התהליך", מסביר גל. "בנוסף גם במהלך הפונדקאות חווינו הריונות שלא צלחו וכאבי לב". הוא מציין גם כי עד להשלמת תהליך הפונדקאות הוציאו בני הזוג קרוב לחצי מליון שקלים: "זה סכום שאנשים חוסכים כל החיים כדי לקחת משכנתא. אבל מה שווה בית בלי ילדים?", הוא אומר ומדגיש כמובן  כי מבחינתם התוצאה המתוקה והייתה שווה את כל הדרך, כי "אין שום דבר שיותר חשוב מילדים".

הדס וגל תמרי צילום פרטי

חשבתם לאמץ?
"רצינו ילד שיהיה לו את מאגר הגנים שלנו. אני לא שולל את זה כמשהו שיקרה בעתיד, אם יגמר הכסף או הכוח. אבל ידענו שיש לנו זרע ויש לנו ביצית תקינים והבעיה שלנו היא רק ב'תנור'. בנוסף, בחרנו לעבור את התהליך בארץ כדי שנוכל להיות חלק מההריון, ושהדס תוכל להחזיק לפונדקאית את היד לכל אורכו".

"הדס נולדה עם כליה אחת וחיה עם זה בסדר גמור, אבל במקרה של הריון הכליה יכולה להתרחב וחייה עלולים להיות בסכנה"

תמרי מסביר כי הרעיון לספר עלה לו במהלך הליך הפונדקאות, שיצא במקביל לתקופת הקורונה. "בזמן סגרי הקורונה העסק שלי היה סגור ויצא שישבתי בבית וגיליתי שיש לי המון טקסטים שכתבתי על התהליך", הוא נזכר. "אלה היו טקסטים שהייתי 'זורק' מדי פעם למחשב, לרשת החברתית או לעיניי בלבד, סוג של פורקן למצב. החלטתי להתחיל לסדר את הטקסטים וגיליתי שיש לי ממש סיפור. את מה שהיה חסר השלמתי, ומה שעוד לא קרה, חיכיתי שיקרה, כדי לכתוב. התחלתי לבנות את הספר, וקיבלתי פידבקים מאוד חיוביים. אז החלטתי להקים הדסטארט ולממן את הפקתו. להפתעתי הצלחתי להשיג את כל הסכום בתוך ארבעה ימים בלבד".

 

למה דווקא ספר?
"מצד אחד רציתי לתת מידע וכלים לאחרים מתוך ניסיוני בתחום הפוריות והפונדקאות ומצד שני כדי להראות לאנשים שאין ממה להתבייש או לחשוש לדבר על זה, אם אתם לא מצליחים להביא ילדים, זה לא אומר שמשהו בכם פגום. בספר הזה, אני מספר את הסיפור שלנו בצורה הכי חשופה ופתוחה. מנקודת המבט הכי אינטימית ומטלטלת, כך שהקוראים ממש יכולים 'להכנס לנו לרחם' – מילולית".

לדבריו, כ-15 אחוזים מכלל האוכלוסייה נתקלת בקשיים להיכנס להריון ולהביא ילדים לעולם. "לפעמים הבעיה אצל האישה, לפעמים אצל הגבר, לפעמים אצל שניהם", מסביר תמרי, "אבל על אף השכיחות, הרבה בוחרים שלא לדבר על זה. אף אחד לא אוהב להודות שיש לו בעיה, עם משהו שהוא לכאורה כל כך טבעי ואצל גברים יש גם עניין של אגו. לא האמנתי כמה אנשים פנו אליי בעקבות הסיפור שלנו אם מתוך הזדהות או מתוך הערכה. הסיפור שלנו גורם גם למי שיש לו ילדים להבין כמה זה לא מובן מאליו ומכניס לפרופורציה".

בימים אלה הוא מוכר את ספרו תמורת 88 שקלים, ומקווה שמכירת הספרים תעזור לממן הליך פונדקאות נוסף, במטרה להביא לארי דוד הקטן, אח או אחות. "השאיפה שלנו שיהיו לנו לפחות שלושה ילדים", הוא מסכם.

לרכישת הספר: Www.Galtamari.Co.Il


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר