סגן י' מפתח תקוה, מסיים קורס כטמם צילום דובר צהל

"תחושה שאי אפשר להסביר": סגן י' מפתח תקוה סיים בהצלחה קורס כטמ"ם

"טיסת הסולו הראשונה שלי הייתה רגע שלא אשכח בחיים, הפעם הראשונה בה תפעלתי הכל לבד והייתי אחראי על כלי טיס בשמי ישראל", אומר בהתרגשות סגן י' מפתח תקוה

פורסם בתאריך: 21.12.21 14:31

בימים האחרונים הגיע לסיומו קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק (כטמ"ם) ה-38 במספר. את הקורס סיימו 26 לוחמים שבמשך שישה חודשים מפרכים ואינטנסיביים הגיעו בכל יום מחדש לקצה גבול היכולת. במהלך הקורס למדו על מקצוע מפעיל הכטמ"ם וכן שמו דגש על פיתוח דמות הקצין. מערך הכטמ"ם הוא מערך מכריע ומוביל בחיל האוויר שפועל בכל עת ובכלל הזירות. כמו כן, חיילי המערך לקחו חלק פעיל במבצע "שומר החומות" וביצעו מגוון משימות, החל מזיהוי והפללת מטרה וכלה באיסוף חוזי, וידוא אי פגיעה בבלתי מעורבים ועצירת התקיפה במקרה הצורך.

בין מסיימי הקורס גם סגן י', בן 23, תושב פתח תקוה ולו שלוש אחיות גדולות. י' מספר על עצמו כי הוא מתעניין בפילוסופיה, היסטוריה, אומנות, ואוהב לנגן על פסנתר. הוא למד בישיבה תיכונית ובחר להרחיב מגמת היסטוריה. במהלך התיכון התנדב והדריך במרכז לנוער בסיכון, ובסיום הלימודים עשה שנת מכינה במסגרתה התנדב, התאמן וצבר חוויות בלתי נשכחות.

 

את שירותו הצבאי התחיל כקמ"ד סיקור נתונים במחלקת תואר, וחזר לתפקיד כקצין. אחרי תקופה מסוימת, בחר לצאת לקורס מפעיל. עוד בילדותו חלם סגן י' להיות איש צבא, לכן היה חשוב לו להיות בקורס שמכין לתפקיד משמעותי ועוסק בליבת הפעילות המבצעית של המדינה. סגן י' שיתף אותנו ברגע משמעותי שעבר בקורס: "טיסת הסולו הראשונה שלי הייתה רגע שלא אשכח בחיים. הפעם הראשונה בה תפעלתי הכל לבד, הייתי אחראי על כלי טיס בשמי ישראל, זו תחושה שאי אפשר להסביר במילים. מערך הכטמ"ם מתפתח וגדל כל הזמן ופועל בכלל הגזרות עלמנת להגן הצורה הטובה ביותר על בטחון המדינה ואזרחיה", הוא סיכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר