מאיה ראם, צילום פרטי

אתר כזה עוד לא הכרתם: מתנדבים עם כלבים, קופים ועטלפים

מאיה ראם היא פעילה סביבתית ולמען בעלי חיים כבר שנים רבות. מתוך הפעילות הרבה שלה נולד הרעיון לחבר מתנדבים עם מקומות שזקוקים להם באמצעות אתר מיוחד שהקימה. ראיון

פורסם בתאריך: 31.12.21 10:58

כל מי שחשקה נפשו בטיפול ואימוץ בעלי חיים ולא ידע עד עתה לאן לפנות – יכול להפסיק להתלבט. כתובת אחת, תרתי משמע, שמה קץ להתחבטויות. אתר 'להתנדב בלב' ייתן לכם, חובבי בעלי החיים, את המענה המדויק ויקשר ביניכם לבעל החיים המועדף כולל סינון מדויק. מי שעומדת מאחורי המיזם היא מאיה ראם, בת 44, גרושה ואמא לשניים, תושבת הרצליה מזה עשרים שנה. היא פעילה קהילתית, שהחלה לעבוד על האתר עוד בשנה שעברה. 'להתנדב בלב' החל להיות פעיל בחודש מרץ השנה ומאז הוא תופס תאוצה. במקביל היא גם עובדת כמנהלת נכסי דיגיטל, עיצוב והקמת אתרים, קידום ממומן ואורגני, קמפיינים ודפי נחיתה.

מאיה מפעילה את 'להתנדב בלב' בהתנדבות ובנוסף היא פעילה בקבוצה "קהילה למען הטבע, בהרצליה ובארץ", שאותה הקימה, בה היא מרכזת את המתנדבים שפועלים להצלת בעלי חיים במתחם העירוני. מאיה מספרת: "תמיד רציתי לעשות משהו משמעותי שיעזור לבעלי חיים. התחלתי עם מקומות שאני מכירה, כולם התלהבו מהרעיון שהם יכולים למצוא מתנדבים בהתאם לצורך ספציפי שהם צריכים. הפצתי את האתר בקבוצות בפייסבוק ובגוגל, ולאט לאט הצטרפו עוד מקומות ואנשים. כל יום יש כמה נרשמים".

מאיה ראם צילום פרטי

מה מיוחד באתר?
"יש שני דברים ייחודיים לו, שלא קיימים בשום אתר אחר: קודם כל, רק מה שעוזר לבעלי חיים ולסביבה, בשלב זה רק בעלי חיים. שנית, אפשר למצוא בו מתנדבים/התנדבות לפי פרמטרים מיוחדים כמו משך התחייבות, ידע מקצועי, תחום התנדבות, אפשר אפילו לעשות חיפוש לפי חיה מסוימת".

איך זה עובד בעצם?
"מקומות שנעזרים במתנדבים בטיפול או הצלה יכולים לפרסם תפקידי התנדבות וליצור קשר עם מתנדבים שמתאימים להם, ואותם מתנדבים מוצאים את האפשרויות המתאימות לפי סוג פעילות, מקום, דרך וזמן. נכנסים, נרשמים ויצאים לדרך עם כלבים, חתולים, חמורים, עטלפים, סוסים ואפילו קופים".

מאז הקמת האתר התקבלו לא מעט פניות והיו חיבורים רבים באמצעותו. מאיה מציינת מספר דוגמאות: "כך למשל מקלט הקופים הישראלי קיבל פניה ממתנדב שרוצה לטפל בקופים במתחם, בחוות החופש קיבלו פניות של מתנדבים, חברים לעת זקנה, שזה פרויקט של הוצאת כלבים של קשישים לטיול, פרויקט שמתנהל בכל הארץ, קיבלו פניות הן של קשישים והן של מתנדבים, ועוד ועוד. כל חיבור כזה בעמצעות האתר גורם לי סיפוק רב".

מתי גילית אצלך את האהבה לבעלי החיים?
"זה לא שהאהבה לבעלי חיים התחילה אצלי ברגע מסוים. תמיד הרגשתי שהם חלק מהעולם שלי, גם כשחייתי בעיר ולא היה לי שום מגע יומיומי איתם. בתור ילדה תמיד אספתי כל מיני חיות קטנות ופגועות וטיפלתי בהן בבית. במשך הזמן מצאתי כל מיני מסגרות של התנדבות שכמעט תמיד היו קשורות בצורה כלשהי לסביבה ולחי".

בשלב מסוים, כמעט בלתי נמנע, מאיה עושה את ההקשר בין ההשלכות של המעשים שלנו על מצב כדור הארץ ומצבם של בעלי החיים שמתהלכים בינינו. "בגלל שיש לנו טכנולוגיה כל כך מתקדמת, האנושות חיה כאילו היא כבר לא חלק מהעולם שאנחנו חיים בתוכו ושלמעשים שלנו לא יהיו השלכות. אבל משבר האקלים, הכחדת מיני חיות וצמחים, מגיפה עולמית שהמדע לא משתלט עליה ומחסור במים נקיים בחלקים גדולים מהעולם מוכיחים שזה לא נכון. בעלי החיים סובלים ומתים וזה קורה במידה גדולה מאוד באשמת בני האדם. הם מרגישים ומבינים, אבל אין להם מי שידבר בשמם ואין להם דרך לעזור לעצמם בעולם הזה. אני מאמינה שעזרה לבעלי חיים זה עזרה לעולם, לתקן אפילו בקצת את הנזק שעשינו לו".

 

 

 

כפעילה שנים רבות, אספה מאיה את הידע מהיכרותה את התחום בניסיון לשבור את המחסומים והקשיים: "התנדבתי בהרבה מקומות, ותמיד היה לי קשה למצוא משהו שיתאים לי, שיהיה נוח להגיע, שיהיה בשעות שמתאימות, וגם לא תמיד הרגשתי שאני באמת עוזרת ועושה משהו חשוב. הייתי צריכה להתקשר למלא מקומות ולשאול אותם מה הם צריכים ועוד. לפני שנתיים בערך עשיתי כתבה לבלוג שלי, יוצאים מהקופסא, על מקלטים לבעלי חיים, והבנתי שיש להם את אותה הבעיה, שהרבה פעמים הם צריכים אנשים עם כישורים מיוחדים, כמו נגר, עורך דין, צלם, עורך, נהג להסעה וכו'. ואז הבנתי, שאם אני רוצה לייצר את העזרה הכי משמעותית למטרה שלי, שזה לעזור לבעלי חיים, אני צריכה לעשות את מה שאני טובה בו, שזה אתר אינטרנט ולקדם אותו. חשבתי, שאם אני אחבר אפילו עשרה אנשים למקומות בהם הם יתנדבו, זה כבר פי 10 יותר מאשר אילו הייתי מתנדבת בעצמי במקום אחד. ודרך אגב, יש סטטיסטיקה של המועצה להתנדבות, שמכל עשרה אנשים שרוצים להתנדב – שלושה לא מתנדבים, כי הם לא מוצאים את המקום שמתאים להם. זה נכנס בדיוק למשבצת הזאת".

צילום פרטי, מאיה ראם

ספרי על קבוצת 'קהילה למען הטבע, בהרצליה ובארץ'?
"זו קבוצת מתנדבים. אני הקמתי את קבוצת הוואטסאפ ומרכזת את פעילות המתנדבים. המטרה של הקבוצה היא לשמור על בעלי חיים והטבע בכלל במתחם העירוני. עד עכשיו היה לנו פרויקט גדול של הוצאת חיות מתוך מתחם גדול של התחדשות עירונית בהרצליה. 6 בניינים נהרסו ועוד 3 ייהרסו בחודשים הקרובים. לפני ההריסה, מתנדבים מהקבוצה הצליחו להציל ולהעביר לטבע מעל 50 קיפודים, עשרות חתולים הורגלו לאכול ולגור מחוץ למתחם, חלקם גם עברו לפנסיון למשך זמן ההריסה, קנים של ציפורים הוצלו גם במהלך הכריתה וגם עקב שינוי מועד ההריסה. פה אני חייבת לתת המון קרדיט למתנדבים בקבוצה, ולחברה היזמית ICR ששיתפו פעולה ומימנו אוכל חתולים, פנסיון וטיפול רפואי לקיפודים שרובם היו חולים בגלל תנאי החיים בעיר".

מאיה ראם אומנם מתפעלת את האתר 'להתנדב בלב' בעצמה, אך מציינת כי תשמח לעזרה: "יש לי עוד מתנדבות שעוזרות מבחינת הפצה, אבל את תפעול האתר עצמו אני עושה לבד. אני אשמח מאוד לעוד עזרה, למשל להתקשר למקומות חדשים ולהסביר להם איך הם נרשמים ואיך מנהלים את הפניות דרך האתר".

'להתנדב בלב' http://www.4lev.org


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר