רמי גרינברג עם הצעת תקציב 2022, צילום דוברות העירייה

חוצים את השני מיליארד: אושר תקציב 2022, מחלוקת בין גרינברג לאהד

כצפוי בקואליציה ובאופוזיציה רואים את התקציב אחרת. לשכת גרינברג: "עברנו תהליך התייעלות עמוק, יותר כסף ומשאבים מופנים לתושבים". אהד: "תושבי פתח תקוה ישלמו יותר"

פורסם בתאריך: 29.12.21 08:46

מאושר: תקציב העירייה לשנת 2022, שהובא בפני מועצת העיר פתח תקוה בתחילת השבוע, אושר. בעירייה מציינים כי התקציב השוטף לשנה הקרובה מאפיין את המשך ההתייעלות לצד הגדלת תקציבי הניקיון והגינון, הגדלת תקציב החינוך, התרבות, הנוער, הספורט ועוד. אלא שבאופוזיציה טוענים כי מדובר בתקציב רע מאוד לתושבי העיר.

התקציב שאושר השבוע, יחצה לראשונה את סף שני המיליארד ויעמוד על 2,073,783,000 שקלים, גידול של כ- 82 מיליון שקלים מתקציב 2021. זאת בנוסף למאות מיליוני שקלים נוספים בתקציב הפיתוח (תב"ר) שיופנו, בין היתר, עבור בניית קריית ספורט, קידום התחנה המרכזית החדשה, טיפוח בריכת החורף ושיקום נחל מזור כאתרים תיירותיים, הקמת מגרשי דשא סינטטי ברחבי העיר ומגרש כדורגל תקני נוסף באצטדיון, ביצוע שבילי ירקון המקשרים בין הפארק לאזור המגורים, גשר להולכי רגל בגיסין, קידום המטרו, הרכבת קלה, בניית מוסדות חינוך ותנועות נוער, בניית טיפות חלב ומתנ"סים, שדרוג תשתיות ובניית פארקים וגנים ציבוריים חדשים ברחבי העיר.

עוד מציינים בעירייה כי לצד התקציב השוטף, במסגרת תקציב הפיתוח יקודמו עשרות פרויקטים משמעותיים להתפתחות העיר בעלות של מאות מיליוני שקלים, ביניהם, הקמת פארק הירקון, המשך תכנון ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר, הקמת מתקני ספורט וגינות ציבוריות, הקמת מוסדות חינוך וציבור ברחבי העיר ועוד.

אלא שכאמור, באופוזיציה טוענים כנגד התקציב. בשיחה עם מלאבס ציין יו"ר האופוזיציה וסיעת הביצועיסטים, עוה"ד אורי אהד: "תקציב 2022 הוא רע מאוד לתושבי פתח תקווה ומיועד כל כולו לשרת, לפאר ולרומם את שמו של גרינברג, במסגרת פולחן האישיות הבלתי חוקי שלו על חשבון הכיס של התושב. תקציב 2022 ממשיך את המדיניות של גרינברג, של כזבים ואחיזת עיניים ופעילות לחיסול הדמוקרטיה בפתח תקוה ופעולות שכל מטרתן מניעת פיקוח ובקרה וחסימת שקיפות ומידע שעפ"י חוק אמור להיות גלוי לתושב. ביקשנו את הצעת התקציב בקובץ אקסל כפי שמקובל ונהוג בערים מתוקנות, אולם נתקלנו בחומה בצורה של תירוצים ונימוקים שנועדו לתרץ באופן מלאכותי את מניעת העברת הנתונים לידנו, והכל כדי למנוע בדיקה יסודית מקצועית ומעמיקה של הצעת התקציב והצגתה לתושבים".

אהד מוסיף: "הגשנו עשרות הסתייגויות שמהותן הוספת תקציב לפעילויות וקיצוץ בזבוז, אך ראש העיר לא אפשר כלל להצביע על הסתייגויות אלו. גם בשנת 2022 מקפיד גרינברג להמשיך ולחלוב עוד כספים מתושבי העיר לעומת השנים הקודמות ובלי בושה לקצץ בשירותים חיוניים להם נזקקים התושבים כאשר גרוע מכל הוא הזלזול בתושבים, תוך הסתרת הנתונים והניסיון להציג נתונים שאינם נכונים אבל עטופים בעטיפת יחצנות נוצצת".

 

לדברי אהד "המספרים לא משקרים: בשנת 2022 ישלמו תושבי פתח תקווה הרבה יותר ממה שהם שילמו בשנת 2021", הוא אומר ומסביר כי מדובר ב- 38 מיליון שקלים יותר בארנונה, 11 מיליון שקלים יותר לטובת החזרי הלוואות ו-5 מיליון שקלים יותר בחינוך, למרות שלדבריו, דווקא תקציבי החינוך עצמם קטנו. "סדרי העדיפויות של גרינברג ברורים: יותר למשכורת לאנשי לשכתו (זינוק בשעות הנוספות ושעות הכוננות), הרבה יותר לתקציב יחסי הציבור והפרסום (הזינוק הגדול ביותר – זינוק של 100% לעומת תקציב 2020) – 1,051,889 שקלים בשנת 2020 לעומת 3,205,000 בשנת 2022; קיצוץ חד בתקציב החינוך היסודי (212,871,735 בביצוע שנת 2020, לעומת 197,792,000 שקלים בשנת 2022), קיצוץ בתקציב חטיבות הביניים (30,553,571 שקלים בשנת 2020 לעומת 28,651,000 שקלים בתקציב 2022), קיצוץ חד בתקציב החינוך העל יסודי (185,988,464 שקלים בתקציב 2020 לעומת 176,840,000 שקלים בלבד בתקציב 2022), ביטול לחלוטין של פרויקט כישורי למידה, קיצוץ בתקציבי המתנסי"ם, קיצוץ בתקציב גנים ונוף (40,390,572 שקלים בשנת 2020 לעומת 36,833,000 בשנת 2022), קיצוץ בפעילות המשמר האזרחי (236,506 שקלים בשנת 2020 לעומת 111,000 שקלים בשנת 2022)". הוא מוסיף ומסכם: "חרף ניסיונותיו של גרינברג לנתק לחברי המועצה את המיקרופונים במהלך ישיבת התקציב, נחשפה העובדה כי חלק ממנהלי האגפים המקצועיים בעירייה כלל לא השתתפו בהכנת התקציב ליחידותיהם וכך גם חלק מראשי האגפים, כך שהתקציב מנותק מן הצרכים בפועל".

מלשכת ראש העיר, רמי גרינברג, נמסר בתגובה: "מדובר במספרים ובטענות שאין בינן לבין המציאות דבר. יתירה מזו, גם גזברית העירייה אשר עובדת שנים רבות במערכת, הרעיפה שבחים על התקציב אשר משקף את מגמת ההתייעלות בשנים האחרונות. בין היתר, הדגישה הגזברית את הירידה בתקנים המונציפאליים (מינהלה וכו') לעומת העלייה בתקנים היעודים לטובת סייעות, מלווים ועוד. בנוסף, הגזברית ציינה את החיסכון בתקציב השכר שעומד על כ-100 מיליון ₪ והעלייה הניכרת בפעולות למען התושב בתחום הניקיון, חינוך, תרבות, נוער ועוד. מדובר בחיסכון שאין לו אח ורע בכל רשות אחרת ואף לא בגופים עסקיים. כמו כן, בניגוד לנטען, העירייה לא העלתה את תעריף הארנונה מעבר למדד שנקבע ע"י המדינה ועל פיו גם נגזרות הוצאות העירייה. בניגוד לשנים קודמות שבהן היה צורך לקחת הלוואות איזון שעד היום הרשות משלמת אותן, בשנה האחרונה העירייה לא מימשה כל הלוואה. הפעולה היחידה שנעשתה בנושא היא "הלוואה" מקרן הנכסים העירונית. כלומר, העברת כספים עירוניים מקופת הקרן לקופת העירייה – "הלוואה מכיס לכיס". במהלך הדיון האופוזיציה העלו את טענותיהן שנשללו אחת לאחת ע"י ראש העיר וגזברית העירייה. ההסתייגויות לא עלו לדיון בשל העובדה כי הן לא הוגשו בזמן, כפי שמורה החוק. בהמשך לאמור לעיל, ניתן להבין כי בשנים האחרונות העירייה שינתה מגמה ובשל תהליך התייעלות עמוק – יותר כסף ומשאבים מופנים לתושבים. הדבר מעיד על התנהלות כספית מצויינת שמביאה תועלות – אך ורק – לתושב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר