פתח תקוה, מתחם ההייטק, צילום דוברות העירייה

משבר הקורונה: פתח תקוה בחמישיה הפותחת בפעילות לטובת העסקים המקומיים

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים דירגה את פעילות הרשויות במשבר הקורונה לטובת העסקים. במדד הידידותיות לעסקים של 2021 פתח תקוה שנייה

פורסם בתאריך: 4.1.22 08:35

פתח תקוה עלתה מהמקום השישי למקום השני במדד עשיית עסקים ברשויות המקומיות לשנת 2021: הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה את מדד עשיית עסקים ברשויות מקומיות, במסגרתו דורגו 75 הרשויות בישראל בהן מספר העסקים הגדול ביותר. הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו הפעם החמישית.

המדד מתבסס על מספר פרמטרים שנבחנים בכל רשות ובוחן את רמת ה"ידידותיות" של הרשות לעסקים המצויים בתחומה. המדד מחלק את הרשויות לשלוש קבוצות גודל לפי מספר התושבים. את המקום השני בדירוג הסופי ל-2021 קטפה פתח תקוה, שעלתה מהמקום השישי. אשדוד במקום הראשון, רחובות במקום השלישי, אשקלון במקום הרביעי, ואחריהן ראשון לציון ותל אביב.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ביצעה השנה גם דירוג מיוחד על הפעילות שבצעו הרשויות המקומיות, בזמן משבר הקורונה, לטובת העסקים. לצורך דירוג זה נשאלו עסקים מספר שאלות בנוגע לפעולות שביצעה הרשות במטרה להקל עליהם את ההתמודדות עם הגבלות בעקבות הקורונה. הדירוג בדק גם את המידה בה המידע הקשור למשבר הקורונה הונגש באתר הרשות. פתח תקוה דורגה במקום הרביעי. חמשת הרשויות שבהן מעל 150 אלף תושבים ודורגו בחמישייה הראשונה הן: רמת גן, תל אביב-יפו, אשדוד, פתח תקוה ובאר שבע.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "בשנים האחרונות אנחנו משקיעים רבות כדי להעצים את אזורי העסקים וההייטק בעיר ולקלוט חברות גדולות בפ"ת, לצד טיפוח העסקים הקטנים והבינוניים. כניסת החברות והעסקים מרחיבה את היצע מקומות העבודה בתחומי העיר וכן מגדילה את ההכנסות המופנות לטובת המשך ההשקעה בתושבים ובשגשוג העיר. חברות ועסקים רבים זיהו את הפוטנציאל הטמון בפתח תקוה, שבא לידי ביטוי, בין היתר, במהפכה התחבורתית שאנחנו מקדמים. נמשיך לקדם את העיר בכל פרמטר".

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "המדד נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על העסקים הקטנים והבינוניים, החל ממועד פתיחת העסק ולאורך פעילותו מול הרשויות. העסקים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי והם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו, אולם לרשות המקומית יש השפעה ישירה על העסקים שנמצאים בה. הקורונה הדגישה את חשיבותו של השלטון המקומי וראינו כי רשויות שפעלו ועודדו את קידום העסקים הקטנים ומצאו פתרונות יצירתיים עבורם, הפכו לממשק השלטוני הראשון עבורם".

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "לרשויות המקומיות חלק מרכזי ומהותי ביכולתם של עסקים בתחומן לשגשג ולפרוח. המדד, אותו אנו עורכים זו השנה החמישית, נולד במטרה לשקף את המצב הקיים בכל רשות ולעודד את הרשויות לשפר את איכות השירותים שהן נותנות לעסקים. בשנתיים האחרונות בהן אנו מתמודדים עם משבר הקורונה, לרשויות משקל גדול יותר בסיוע לעסקים לשרוד בתחומן ולשרוד בכלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר