משפחה, צילום אילוסטרציה farinasfoto/depositphotos.com

לכבוד יום המשפחה: כמה משפחות יש בפתח תקוה וכמה מהן עם ילדים?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים מעניינים, בהם גם ממוצע הנפשות למשפחה ועוד

פורסם בתאריך: 1.2.22 16:44

מבחר נתונים מרכזיים על משפחות בישראל: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לכבוד יום המשפחה שחל היום (שני, 1.2) מבחר נתונים על 16 ערים בהן יש מעל מאה אלף תושבים. הנתונים מעודכנים לסוף 2020. פתח תקוה מדורגת חמישית מבין הערים הגדולות בסך המשפחות, כאשר בקטגוריית המשפחות עם זוגות ללא ילדים היא נמצאת מעל הממוצע הארצי. ממוצע הנפשות למשפחה נמוך מעט מזה הארצי.

אלו הנתונים המרכזיים: 
בפתח תקוה 65.4 אלף משפחות, מקום חמישי בסך המשפחות מבין הערים הגדולות.
ממוצע הנפשות למשפחה בעיר הוא 3.40, מעט מתחת לממוצע הארצי שעומד על 3.73, פתח תקוה חמישית בדירוג הכללי מבין הערים הגדולות.
אחוז המשפחות של זוגות ללא ילדים הוא 29.2, מעל הממוצע הארצי שהוא 25.2. פ"ת במקום ה-8 ברמה הארצית.
אחוז המשפחות עם ילדים הוא 43.7, פתח תקוה במקום החמישי בדירוג הארצי, ונמצאת מתחת לממוצע הארצי שהוא 48.1. מקדימות אותה בני ברק, ירושלים, אשדוד ובית שמש ראשונה עם 67.8 אחוז.
אחוז המשפחות החד הוריות עם ילדים עד גיל 17 הוא 7.5, פתח תקוה חמישית בדירוג הארצי. מקדימות אותה אשקלון, באר שבע, אשדוד וחיפה. ב"ש ראשונה עם 9.1 אחוז משפחות חד הוריות עם ילדים.

 

 

ברמה הארצית, המשפחה הישראלית כוללת בממוצע 3.73 נפשות, ולא חל שינוי בעשור האחרון. בערים הגדולות המונות 100 אלף תושבים ויותר, האחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות עם ילדים עד גיל 17 היה בבית שמש – כ-68%, לעומת כ-48% בממוצע הארצי. האחוז הגבוה ביותר של משפחות חד-הוריות עם ילדים עד גיל 17 היה בבאר שבע – 9%, לעומת כ-6% בממוצע ארצי, והאחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות ללא ילדים היה בתל אביב-יפו – כ-41% לעומת 25% בממוצע ארצי. ממוצע הנפשות הגבוה ביותר למשפחה נמצא בבית שמש (5.31) ואחריה בני ברק (4.92).

בכל שנה מצוין יום המשפחה בישראל ב-ל' בשבט, יום פטירתה של הנרייטה סאלד, שייסדה את ארגון הנשים הציוניות ”הדסה". בראשיתו היה יום המשפחה יום לכבודן של האימהות ונקרא "יום האם". בשנות השמונים של המאה הקודמת הוחלט בישראל לשנות את שמו ל-”יום המשפחה”, זאת כדי להדגיש את הקשר בין כל בני המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עדי

    היום להביא ילדים זה לא כמו שהיה פעם.
    היוקר המחייה מטורף פקקים אין סופיים
    לפזר את הילדים בגנים בבוקר (כשיש גנים כמובן…) יכול לקחת 40 דקות במקרה הטוב.
    ככה היום לא יותר מ 2 ילדים זה מספיק.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר