זיקוקים בפתח תקוה עצמאות 2021, צילום רמי לוי

"חמש דקות של זיקוקים הורסות טיפול של שנה שלמה בהלום קרב"

חברי אופוזיציה מציעים לבטל את הזיקוקים בערב יום העצמאות, מ', אב לצעיר נכה צה"ל מהאזור מספר על הנזק הגדול שהם גורמים להלומי קרב. העירייה: "המתכונת תיבחן בחודשים הקרובים"

פורסם בתאריך: 7.2.22 10:09

בדומה למגמה ההולכת וגוברת ברשויות רבות בארץ, גם בפתח תקוה יש מי שמבקשים לבטל את מופעי הזיקוקים באירועי יום העצמאות, בעיקר מתוך התחשבות בתושבים הלומי קרב, אך גם מתוך התחשבות בבעלי החיים ואיכות הסביבה. בישיבת מועצת העיר הקרובה, אשר תיערך בסוף החודש, יעלו הצעה לביטול הזיקוקים בערב יום העצמאות הקרוב חברי הפורום המשותף במועצת העיר – עו"ד אורי אהד, הרב ישראל פרידמן, ענת זנזורי, גנאדי בורושבסקי, איציק ישראל, ד"ר תמי ז'יטלני, שמעון ברגמן ועו"ד איציק ברוורמן.

בהצעתם ציינו חברי הפורום: "כידוע, באירועי יום העצמאות הנערכים מטעם העירייה, נעשה שימוש בזיקוקים היוצרים קולות נפץ הנשמעים למרחק רב. מתברר כי רעשים אלה מעוררים תגובות קשות בקרב חיילים שלקו בהלם קרב, ובשיחות עם חיילים ועם הורים נפרשת תמונה קשה וכאובה. על רקע זה נבקש להעלות לדיון בישיבת מועצת העיר, הצעה לעבור לשימוש אך ורק בזיקוקים ובאמצעים שאינם כרוכים ביצירת קולות נפץ וכדומה, מתוך התחשבות נדרשת בתושבים הנ"ל … בהערת אגב נציין כי ערים נוספות הבינו לאחרונה את הבעיה וההשפעה הקשה על הלומי הקרב, דווקא ביום העצמאות, יום המציין את הקמתה ופיתוחה של מדינת ישראל אשר פגיעתם הייתה בהגנה על קיומה ולכן החליטו על ביטול הזיקוקים". בנוסף ביקשו חברי הפורום כי ייערך סקר בדף הטוויטר העירוני, ובו יוכלו תושבים להביע דעתם בעניין ביטול מופע הזיקוקים, לרווחת הסובלים מן התופעה.

מ', אב לצעיר נכה צה"ל מהאזור, משתף מניסיונו: "חמש דקות של זיקוקים יכולות להרוס טיפול של שנה שלמה בהלום קרב. אני בעד לחגוג עצמאות, אבל אפשר לחגוג גם בלי הפיצוצים. יש פתרונות היום (שהומצאו בכלל בגלל בעיות שעלו עם בעלי החיים), שמאפשרים לראות את האורות בשמיים בלי הפיצוץ הנלווה שהוא נורא ואיום", הוא אומר. לדבריו, הוא ומשפחתו נאלצו לעבור לא פעם דירה בשל שינוי מסלול נחיתת המטוסים, לאחר שהרעש ייצר אצל בנו טריגר שעורר את פוסט הטראומה ממנה הוא סובל, בעקבות הלחימה בצוק איתן, בה נפצע וחלק מחבריו נהרגו. "סוגי הרעשים שיוצרים טריגר הם רבים ומשתנים – מסירנה של אמבולנס, דרך קולות מסויימים של בעלי חיים ועד קפצונים בפורים. לפחות ביום העצמאות יש פתרונות. אז למה לפגוע באותם אלה שבזכותם יש לנו חיים פה במדינה ולא לכבד אותם?"

 

עו"ד אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים והפורום המשותף, מסביר: "במשך שנים סימלו הזיקוקים את יום העצמאות, אך בעודנו נהנים מן הזיקוקים, לא שמנו לב להשפעתם ההרסנית הקשה והחמורה דווקא על אלו ששרדו את הקרבות והמערכות אשר מאפשרים לנו לחגוג את יום העצמאות. הלומי הקרב ומשפחותיהם משלמים מחיר כבד במשך כל השנה אך ביום העצמאות המחיר הופך לכבד מנשוא. קולות הנפץ הרועמים של הזיקוקים מעירים מחדש את כל הפחדים ומוראות הקרב בהם נתקלו ומחיים מחדש את המראות זהם מנסים כל כך לשכוח. לפני כשלוש שנים יזמה סיעת יהדות התורה במועצה (חה"כ לשעבר אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן) יוזמה לביטול הזיקוקים ואנו גאים להעלות יוזמה חשובה זו שוב. אנו יודעים כי לחלק מחברי המועצה לא יהיה קל לשנות מסורת של 74 שנים ולכן אנו מבקשים לערוך במקביל משאל תושבים. קבלת היוזמה תאפשר לתושבי העיר לחגוג בהנאה שלמה תוך הפגנת הערכה וחברות אמת גם עם הלומי הקרב ומשפחותיהם".

מדוברות העירייה נמסר: "מופעי הזיקוקים נערכים ברוב הערים בישראל מיד יום עצמאות. יחד עם זאת, לאור העובדה כי הקורונה ממשיכה להשתולל וכרגע אין צפי לסיום המגיפה, לא ניתן לקבוע במדויק בעת הזו כיצד יראו חגיגות העצמאות. כמו כן, גם בלי קשר ספציפי לקורונה, מתכונת אירועי הזיקוקים תיבחן במהלך החודשים הקרובים ובמקביל העירייה נערכת לכלל אפשרויות האירועים הרלוונטיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר