שמחה גינת ז"ל צילום באדיבות המשפחה

אבל כבד: הלכה לעולמה שמחה גינת ז"ל, אמו של מ"מ ראש העירייה, הרב אליהו גינת

שמחה גינת ז"ל נפטרה בגיל 82 לאחר שהתמודדה עם דלקת ריאות. הרב אליהו גינת: "ניסינו לעשות מה שאפשר ולהחזיר ולו מעט על כל השנים שהיא נתנה מעצמה בשבילנו"

פורסם בתאריך: 16.2.22 12:32

אבל כבד: מאות אנשים ליוו את שמחה גינת ז"ל בדרכה האחרונה. שמחה, אמו של הרב אליהו גינת, מ"מ ראש העירייה ויו"ר סיעת ש"ס בפתח תקוה, נפטרה אתמול (שלישי) בגיל 82 לאחר שהתמודדה עם דלקת ריאות. "אמא אושפזה עם דלקת ריאות לפני כשלושה שבועות. היא התאוששה ושוחררה הביתה ולפני מספר ימים מצבה התדרדר. לקחנו אותה בחזרה לבית החולים ושם היא נפטרה", מספר הבן בשיחה עם מלאבס.

איזו אישה היא הייתה?
"אמא הייתה אישה קשת יום, היא גידלה לבדה חמישה ילדים ועבדה במשמרות בבית החולים ימים ולילות, כדי להחזיק את הבית לאחר שאבא נפטר. ממש עד לרגע האחרון היא הייתה אישה בריאה ופעילה, היו לה את החוגים שלה והריקודים".

גינת מעיד על משפחתו כמשפחה קרובה ומלוכדת. "לאורך השנים היינו אני ואחיי בקשר שוטף ויום יומי עם אמא. בתקופה האחרונה לא זזנו ממיטתה ודאגנו שמישהו מאיתנו יהיה איתה 24/7. ניסינו לעשות מה שאפשר ולהחזיר ולו מעט על כל השנים שהיא נתנה מעצמה בשבילנו", מוסיף גינת ומצטט את חז"ל שאומרים כי "דין כיבוד הורים, הוא דין של פריעת חוב: כלומר זה חוב שאתה צריך לשלם ואם נמדוד את עצמינו בחובות, אז אוי ואבוי לנו, אנחנו במינוס. לאחרונה יצא לי לשמוע את הרב קנייבסקי שנשאל בנושא של האם להשאיר בבית הורה או להעביר למחלקה גריאטרית. הרב ענה שאותו אדם צריך לחשוב – כאילו ההורה היה בנו ומה תהיה טובתו. זה זיעזע אותי. הקב"ה זימן לי לשמוע זאת בימיה האחרונים של אימי ולכן הוצאנו אותה מבית החולים – עם מטפלת, עם זונדה וכל המכשירים – והבאנו אותה הביתה ולא למוסד. לתת לה את הפינה שלה ברגעים האחרונים. גם בזמנים הקשים כשהיא הייתה תולשת את הצינורות ורצו לקשור אותה, לא הסכמנו בשום אופן. רצינו לתת לה את הכבוד שמגיע לה".

ראש העירייה, רמי גרינברג, פירסם מודעת אבל בה נכתב כי הוא וחברי מועצת העיר משתתפים בצערו של גינת. גרינברג הוסיף: "לצערי התבשרתי בשעות האחרונות על פטירתה של שמחה גינת ע"ה, אמו של מ"מ ראש העיר הרב אליהו גינת. שמחה, תושבת העיר, גידלה משפחה שורשית לתפארת, על יסודות מסורת ישראל ואהבת הארץ. אני מבקש להשתתף בצערו של ידידי הרב אליהו גינת ובצער המשפחה, שלא תדעו עוד צער".

כאמור הלוויתה התקיימה אמש בבית העלמין סגולה. "היו המון אנשים, רבנים חשובים, ראש העיר וחברי כנסת. אני מאוד מודה לכל מי שטרח וכיבד, לכבודה. בהלכה זה כבוד גדול כשבאים לכבד מתים", אומר אליהו גינת. המשפחה יושבת שבעה ברחוב אהרון מסקין 30/א פתח תקוה.

שמחה גינת ז"ל השאירה אחריה שני בנים, שלוש בנות, נכדים ונינים.

יהי זכרה ברוך.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר